Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@08:36:38 GMT

تشکیل۱۰۳۰ پرونده تخلف و گران فروشی در قم

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۶۹۷۴

تشکیل۱۰۳۰ پرونده تخلف و گران فروشی در قم

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛محمود سیجانی،رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم عصر امروز در جلسه ستاد تسهیلات زائران که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، بازرسی و نظارت بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان را مورد توجه قرار داد و اظهارکرد: تاکنون ۱۰ هزار و ۳۰۰ مورد بازرسی از واحد‌های عرضه توسط بازرسان سازمان صمت انجام و ۷۹۵ پرونده تخلف تشکیل‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به بازرسی‌های مشترک سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف قم خاطرنشان کرد: در حوزه اتاق اصناف و سازمان صمت ۱۴ هزار مورد بازرسی و ۱۰۳۰ پرونده تخلف و گرانفروشی تشکیل‌شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گشت‌های مشترک استان را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: در حوزه گشت‌های مشترک تاکنون ۳۲ مورد بازرسی در قم انجام و برای ۳۵ مورد پرونده تخلف و سرپیچی از قانون تشکیل‌شده است

سیجانی تاکید کرد:با هرگونه تخلف و قانون‌شکنی در قم برخورد شده و پرونده قضایی برای آن تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت مستمر اکیپ‌های بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: اکیپ‌های بازرسی‌های استان در دو نوبت صبح و بعدازظهر فعال و مشغول فعالیت هستند. حجم نظارت‌های بازرسان سازمان صنعت در روز‌های گذشته بیشتر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با تاکید بر حساسیت توزیع مرغ و تنظیم بازار این محصول پرمصرف ابراز کرد: کامیون‌های حمل مرغ، این محصول را با حضور بازرسان سازمان صمت در سطح فروشگاه‌ها و مراکز عرضه استان توزیع می‌کنند.

انتهای پیام/ش

تخلف و گرانفروشی در قم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حقوق شهروندی صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۶۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به ۲ هزار شکایت از خودروسازان در شورای رقابت

سخنگوی شورای رقابت گفت تاکنون ۲ هزار شکایت از خودروسازان بررسی و نتایج آن اعلام شده که بخشی از آنها مربوط به گران فروشی است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سپهر توکلی دادجوی گفت: شورای رقابت هیچ وقت قیمت گذار خودرو نبوده بلکه شورای رقابت صرفا دستورالعمل را طراحی و آن را ابلاغ می‌کند؛ نهاد‌هایی هم که تنظیم گر فنی هستند بر اساس دستورالعمل و فرمولی که شورای رقابت داده قیمت خودرو را محاسبه و ابلاغ می‌کنند.

وی در ادامه افزود: اکنون طبق همین روالی که از انتهای سال 1401 وجود داشت، همچنان طبق دستورالعمل شورای رقابت، وزارت صمت قیمت خودرو را محاسبه می‌کند که قیمت تمام شده در سازمان حمایت به عنوان متولی متخصص انجام و ابلاغ می‌شود.

سخنگوی شورای رقابت در خصوص گران فروشی خودروسازان گفت: 2 هزار شکایت از خودروسازان بررسی و نتایج آن اعلام شده که بخشی از آنها مربوط به گران فروشی است؛ شورای رقابت باید به عنوان ناظر بر دستورالعمل به این موضوع ورود کند، نهاد‌های دیگر مانند سازمان حمایت، سامانه 124 و تعزیرات هم به موضوع ورود و بررسی کرده اند.

وی افزود: به اکثر این شکایات رسیدگی و حکم صادر شده و در مراجع قضایی هم همچنان در حال پیگیری است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد
  • رسیدگی به ۲ هزار شکایت از خودروسازان در شورای رقابت
  • دخانیات و لوازم خانگی بیشترین کالای قاچاق در قم بود
  • صنایع برنامه‌محور خراسان رضوی حمایت ویژه می‌شوند
  • صدور ۳۰۰ مجوز مشاغل خانگی در کاشمر
  • کم فروشی و گران‌فروشی محصولات سلامت‌محور خط قرمز است
  • تشکیل ۵۸۳ پرونده تخلف صنفی در استان زنجان
  • افزایش ۴۰ درصدی کرایه‌های حمل و نقل درون‌شهری در اردبیل
  • انتخاب رییس جدید خانه صنعت، معدن و تجارت کردستان
  • تشکیل ۹۰۰ پرونده تخلفاتی در حوزه بازار کالاهای اساسی لرستان