Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@23:56:41 GMT

آمار ورود مسافران نوروزی به کیش افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۷۱۵۴

آمار ورود مسافران نوروزی به کیش افزایش یافت

کیش - ایرنا - بیش از 96 هزار مسافر نوروزی از 25 اسفند 97 تا 3 فروردین 98 از بنادر و فرودگاه، وارد جزیره کیش شده اند که این آمار در همسنجی با مدت مشابه پارسال 8درصد افزایش یافته است .

به گزارش ایرنا، طبق آمارهای اعلام شده، از 25 اسفند 97 تا 3 فروردین امسال، در مجموع 420 پرواز از شهرهای مختلف به مقصد جزیره کیش انجام شده و از این طریق 60 هزار و 462 نفر از مسیرهای داخلی و خارجی وارد جزیره کیش شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین، بیش از 35 هزار و 871 گردشگر توسط 73 شناور به جزیره کیش سفر کرده اند.
همچنین در همین مدت، 6 هزار و 530 خودرو مربوط به مسافران نوروزی با استفاده از 187 لندینگ کرافت از طریق بنادر مجاور به کیش منتقل شده است.
مسئولان امور گردشگری جزیره کیش، قبلا پیش بینی کرده بودند که میزان ورود مسافران نوروزی در سال جدید 30 تا 40 در صد افزایش می یابد و بر اساس همین پیش بینی، برای ارائه خدمات مطلوب به گردشگران در بخشهای مختلف برنامه ریزی
کرده اند.
دبیر ستاد تسهیلات نوروزی کیش در این زمینه با اشاره به احتمال افزایش مسافران در مقایسه با ایام نوروز سال 97 به ایرنا گفت: باتوجه به نشست های متعدد کمیته های 11 گانه و ستاد مسافران نوروزی کیش، هماهنگی لازم برای به کارگیری تمامی امکانات بین همه نهادهای خدمت رسان صورت گرفته و تلاش شده تا خدماتی مطلوب به مسافران و گردشگران ارائه شود .
مجید ملانوروزی، با اشاره به اینکه حمل و نقل همواره یکی از مهمترین بخش های مورد توجه و مشکل آفرین کیش در ایام نوروز بوده اضافه کرد: در بخش حمل و نقل شهری و دریایی ضمن آسیب شناسی دوره های گذشته، تدابیری اتخاذ شده تا مسافران نوروزی بتوانند بسهولت در نقاط مختلف جزیره تردد کنند و در این زمینه علاوه بر به کارگیری امکانات موجود، اتوبوس های ویژه و در سطح استاندارهای جهانی به ناوگان حمل و نقل اضافه شده است. همچنین با توجه ناپایداری هوا و دریا تسهیلات پارکینگی برای توقف خوروهای مسافران نوروزی در بنادر چارک و آفتاب در نظر گرفته شده است.
از طرفی برخی گزارشهای دریافتی حاکی از آن است که ناپایداری هوا و وزش باد شدید، طی چند روز اخبر موجب بروز مشکلاتی برای ورود گردشگران از مسیر دریایی شده بگونه ای که بسیاری از مسافران نوروزی دربنادر چارک و آفتاب برای بهتر شدن شرایط دریا و حرکت شناورها به مقصد جزیره کیش انتظار می کشند.
*جزیره کیش در ایام نوروز 97 ( از 25 اسفند 96 تا 15 فروردین 97 ) میزبان بیش از 234 هزار گردشگر از 2 مسیر هوایی و دریایی بود.
از مجموع این مسافران 145 هزار و 434 نفر به وسیله یک هزار و 84 پرواز از سراسر کشور به جزیره کیش وارد شدند و در این بین 57 درصد پروازها از تهران به کیش بود و شهرهای اصفهان، مشهد و شیراز هر یک 10 درصد از آمار پروازها، بندرعباس و اهواز هر یک 3 درصد، تبریز 2 درصد و سایر شهرها 5 درصد از پروازهای ورودی به کیش را به خود اختصاص دادند.
همچنین در مدت یاد شده 89 هزار و 263 گردشگر نیز از مسیر دریایی و از سه بندر چارک، لنگه و آفتاب به وسیله 234 شناور مسافری و 582 لندینگ کرافت به جزیره کیش سفر کردند و با وجود محدودیت خودرویی اعمال شده 17 هزار و 832 دستگاه خودرو با متوسط 4 سرنشین به کیش وارد شدند.
جزیره مرجانی کیش به عنوان قطب گردشگری کشور و یکی از مقاصد اصلی مسافران نوروزی هر ساله در ایام نوروز جزیره کیش میزبان گردشگران زیادی از سراسر ایران اسلامی است که به منظور گذران تعطیلات عید در شرایط مناسب آب و هوای کیش و بهره گیری از جاذبه های طبیعی و گردشگری از دو مسیر هوایی و دریایی به این منطقه آزاد کشور سفر می کنند.
1339

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي گردشگري نوروز 98 كيش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۷۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش آمار مجروحان و مصدومان حوادث در طرح سلامت نوروزی

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سید تیمور حسینی در این مراسم که با حضور وزیر بهداشت و جمعی از معاونان وزارت بهداشت در سالن امام جواد (ع) این وزارتخانه برگزار شد، ابراز امیدواری کرد که با همکاری دستگاه‌های اجرایی بتوان شاهد سیر نزولی آمار مصدومان و تلفات حوادث رانندگی بود.

وی به آمارهای تلفات تصادفات در ایام نوروز بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی اشاره کرد و افزود: امسال در ایام نوروز در تصادفات جاده‌ای شاهد کاهش ۱۴.۳ درصدی فوتی‌ها بودیم و در مجموع تصادفات شهری و جاده‌ای، ۹.۴ درصد کاهش فوتی داشته‌ایم.

سردار حسینی، وضعیت فوتی‌های حوادث جاده‌ای در میانه دهه ۸۰ را بسیار نامناسب توصیف کرد و گفت: با اقدامات جامع از سوی دستگاه‌های اجرایی در زمینه‌های راه‌ها، وسایل نقلیه و قوانین و مقررات شاهد کاهش فوتی‌های جاده‌ای تا سال‌های ۹۵ و ۹۶ بودیم اما مجدداً وضعیت به شرایط قبل برگشت و متأسفانه در سال گذشته نیز تلفات جاده‌ای از مرز ۲۰ هزار نفر گذشت.

رئیس پلیس راهور فراجا افزایش نرخ جرایم رانندگی را در عملکرد و رفتارهای ترافیکی کاربران مؤثر ارزیابی و عنوان کرد: مؤلفه‌های مؤثر در کاهش حوادث، مصدومیت‌ها و تلفات را شناسایی کرده و می‌دانیم که چه اقدامی باید در حوزه‌های مختلف از جمله راه‌ها، وسایل نقلیه و عامل انسانی انجام دهیم.

وی با تاکید بر نقش عامل انسانی در وقوع حوادث، یادآور شد: تمام تلاش ما باید این باشد که از وقوع حوادث و سوانح پیشگیری کنیم تا فشار کاری نظام سلامت و دستگاه قضائی و نهادهای حمایتی، افزایش پیدا نکند.

سردار حسینی با اشاره به مصدومیت سالانه بیش از ۵۰۰ هزار نفر در حوادث رانندگی، خاطرنشان کرد: در حالت خوش بینانه، ۱۰ درصد از این مصدومان، معلول و ناتوان می‌شوند که بار سنگینی به نهادهای حمایتی از جمله سازمان بهزیستی وارد می‌کند بنابراین باید اشتراک عمل و هم اندیشی برای اصلاح رفتار کاربران و عامل انسانی در تصادفات وجود داشته باشد.

رئیس پلیس راهور فراجا از آب و هوا، غذا، بهداشت و سلامت، سرپناه و ارتباطات به عنوان نیازهای اساسی هر فرد عنوان کرد و گفت: همکاری پلیس راهور و وزارت بهداشت می‌تواند در تأمین سلامت مردم مؤثر باشد.

کد خبر 6086588

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی های تصادفات آذربایجان شرقی
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان شرقی
  • آمار نهایی فوتی‌ها و مصدومان تصادفات در نوروز ۱۴۰۳ اعلام شد
  • سوءمدیریت فاحش و زبان دراز برخی دولتمردان سابق درباره فقر
  • سوم فروردین؛ تلخ ترین روز تصادفات نوروزی امسال / افزایش شمار جانباختگان در معابر درون شهری
  • آمار ورزشکاران سازمان یافته استان مرکزی ۱۴ درصد افزایش یافت
  • کاهش آمار مجروحان و مصدومان حوادث در طرح سلامت نوروزی
  • آخرین آمار فوتی‌ تصادفات در تعطیلات نوروزی
  • در تعطیلات نوروزی یک هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جان باختند
  • آمار تکان دهنده افزایش فقر در ایران طی ۲ سال