Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-18@02:30:42 GMT

خسارت ۱۰۰۰ میلیاردی به جاده های استان گلستان

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۷۳۲۳

خسارت ۱۰۰۰ میلیاردی به جاده های استان گلستان

معاون وزیر راه و شهرسازی میزان خسارات وارده به راه‌ها و ابینه فنی در اثر رانش زمین و سیل در محورهای این استان را بیش از ۱۰۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد. ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۸ اقتصادی راه و مسکن نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، عبدالهاشم حسن نیا اظهار کرد: از تاریخ 28 اسفند سال گذشته، رانش زمین به طول بیش از 11 کیلومتر موجب انسداد محورهای آزادشهر- خوش‌ییلاق - شاهرود و گرگان- توسکستان – شاهرود شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در 8 نقطه ریزش سنگ و در بیش از 5 نقطه رانش، موجب ناامنی ,کاهش عرض محور، و در نهایت انسداد کامل محور شد.

وی با بیان این که بر اثر سیل و آبگرفتگی در مسیرهای فوق، خسارات شدیدی به زیرساخت‌های محور مواصلاتی وارد و موجب انسداد شده است، یادآور شد: علاوه بر محورهای یادشده در چهار محوراصلی و فرعی و 13 محور روستایی بر اثر رانش، ریزش، آب گرفتگی وسیل جمعا به طول 50 کیلومتر مسدود شده که در تمامی محورها عوامل راهداری مشغول  انجام عملیات باز گشایی و امداد رسانی هستند.

حسن نیا تصریح کرد: بررسی های میدانی، حاکی از آن است،  به 50 کیلومتر از محورهای  در گیر در سیل و رانش زمین با برآورد اولیه حدود 1000 میلیارد ریال خسارت وارد شده و با ورود سامانه بارشی جدید در  72ساعت آینده، احتمال تشدید در این محورها وجود دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی  با اشاره به تلاش شبانه روزی راهداران برای بازگشایی محورها اظهار کرد:عوامل راهداری به طور شبانه روزی با استفاده از 210 دستگاه ماشین آلات راهداری  و 420نفر پرسنل  در حال بازگشایی این محورها هستند. همچنین در این خصوص ادارات کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استانهای مازنداران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، همکاری موثر در جهت بازگشایی محورها دارند.

اسکان اضطراری 500 خانوار سیل‌زده در نمایشگاه بین‌المللی گلستان

انتهای پیام/

 

R1012188/P/S7,81/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۷۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی در سیستان و بلوچستان/ آماده باش نیروهای راهداری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان ایوب کرد افزود: در پی هشدار قرمز هواشناسی و احتمال وقوع سیلاب در محورهای مواصلاتی تحت پوشش ایناداره کل ،۱۴ اکیپ راهداری با ۶۸ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین و ۱۲۴ نیروی راهدار در محورهای مواصلاتی زاهدان، نصرت آباد، تفتان، خاش و حوزه سراوان مستقر شدند.

وی ادامه داد: با توجه به اعلام تشدید بارندگی در شهرستان‌های خاش، سراوان، گلشن، سیب و سوران و مهرستان هماهنگی‌های لازم اندیشیده شده و راهدارخانه‌های این شهرستان‌ها برای کمک به مسافران تجهیز شده اند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان اضافه کرد: با توجه به شرایط اقلیمی در روزهای اخیر، توصیه می‌شود مردم به اطلاعیه‌ها، هشدارها و اخطاریه‌های سازمان هواشناسی توجه و از تردد در مسیر رودخانه‌های محلی به شدت خودداری کنند و قبل از تردد در محورها از طریق تماس با سامانه پاسخگویی شبانه روزی ۱۴۱ از آخرین وضعیت ترافیکی و جوی راه‌ها و وضعیت تردد در محورهای مواصلاتی آگاه شوند.

کد خبر 6079415

دیگر خبرها

  • انسداد ۲۰ محور روستایی در شمال سیستان و بلوچستان
  • آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی جنوب استان کرمان
  • خسارت ۵۷ میلیاردی سیل به راه‌های جنوب کرمان
  • انسداد ۲۰ محور در جنوب سیستان و بلوچستان
  • حضور مدیرکل راهداری جنوب استان در محور مسدود نیکشهر به چابهار / امدادرسانی فوری به مسافران گرفتار در سیل
  • انسداد ۲۰ محور روستایی در شمال سیستان و بلوچستان براثر بارندگی های سیل آسا
  • حضور مدیرکل راهداری جنوب استان در محور مسدود نیکشهر به چابهار
  • انسداد ۲۹ محور شریانی و غیر شریانی در کشور
  • پرونده خندقلو در وزارت راه؛ آیا این گره ترافیکی خراسان شمالی باز می شود؟
  • هشدار هواشناسی در سیستان و بلوچستان/ آماده باش نیروهای راهداری