Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@05:03:15 GMT

جشن نوروزگاه در تخت سلیمان تکاب آغاز شد

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۷۴۰۱

جشن نوروزگاه در تخت سلیمان تکاب آغاز شد

مظفرعباس زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جشن نوروزگاه مانند 2 سال گذشته با اجرای برنامه ها و آیین های مختلف و متنوع محلی در محوطه و موزه آثار مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان تکاب برگزار می شود.
وی با بیان اینکه در جشن نوروزگاه آداب و سنت های بومی و محلی مربوط به عید نوروز در منطقه اجرا می شود، اظهار داشت: اجرای موسیقی محلی، تکم گردانی، پهن کردن سفره هفت سین با عناصر و اجزای سنت های کهن منطقه به نام ' بایرام سوفراسی ' و بازی های بومی و محلی از مهمترین برنامه های فرهنگی جشن نوروزگاه امسال در مجموعه تخت سلیمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عباس زاده بیان کرد: بایرام سوفراسی که تداعی کننده سفره هفت سین و سفره های عیدانه خانواده ها در ایام قدیم است، با هنرمندی و حفظ رسم های کهن محلی برای بازدید گردشگران نوروزی در مجموعه تخت سلیمان بازسازی و احیا شده است.
مدیر پایگاه جهانی میراث فرهنگی و گردشگری تخت سلیمان تکاب با بیان اینکه تکم گردانی به عنوان میراث معنوی ثبت ملی کشور با استقبال گردشگران نوروزی مواجه شده است، ادامه داد: جشن نوروزگاه در 2 بخش از چهارم تا ششم فروردین ماه و هفته آینده نیز از نهم تا یازدهم فروردین ماه جاری به مدت 6 روز در 2 نوبت صبح و بعد ازظهر پذیرای میهمانان و گردشگران نوروزی است.
عباس زاده با بیان اینکه در جشن نوروزگاه هنرمندان تکاب در زمینه موسیقی محلی و تکم گردانی فعالیت می کنند، اظهار داشت: علاوه بر جشن نوروزگاه، نمایشگاه آثار تاریخی و یافته ها و آثار کشف شده از مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان برای بازدید علاقه مندان در ایام عید نوروز در موزه آثار این محوطه باستانی گشایش یافت.
وی گفت: در این نمایشگاه اشیای سنگی، کتیبه ها، کاشی ها و سرامیک های باستانی و تاریخی مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان به نمایش درآمده است.
به گزارش ایرنا، جشن های نوروزگاه به مناسبت عید نوروز و با هدف معرفی و احیا آیین ها و آداب و سنن محلی در 17 شهر استان آذربایجان غربی برگزار می شود.
مجموعه میراث فرهنگی و گردشگری و محوطه باستانی 12 هکتاری تخت سلیمان تکاب در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و در سال 1382 به عنوان چهارمین اثر ملی کشور و نخستین اثر پس از انقلاب اسلامی در فهرست آثار جهانی سازمان یونسکو به ثبت رسید.
شهرستان تکاب با 81 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است و بیش از 170 اثر میراث فرهنگی و گردشگری تاریخی و طبیعی ثبت شده ملی دارد و به عنوان یکی از شهرهای گردشگر پذیر کشور هر ساله در ایام عید نوروز پذیرای مسافران و گردشگرانی از شهرهای مختلف کشور است.
7514/6185/2093
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 بازی برنامه های فرهنگی خانواده سفره هفت سین موسیقی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۷۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاده شهرک صنعتی سلیمان صباحی بیدگلی ایمن نیست

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ رییس هیت امنای شهرک صنعتی سلیمان صباحی بیدگلی شهرستان آران وبیدگل گفت: این جاده محل رفت و آمد ۳۰ درصد از کارگران بخش کویرات آران وبیدگل و شهرستان کاشان به این شهرک است که آسفالت مناسب، زیرسازی و روشنایی ندارد.


عبدالرحیم مفیدی بیدگلی با اشاره به اینکه نامه نگاری‌های متعددی با مسئولان مربوطه صورت گرفته و هنوز هیچ اقدامی برای اصلاح این جاده صورت نگرفته است افزود: این شهرک ۱۲ هزار کارگر و کار فرما دارد و این مسیر یکی ازمسیر‌های اصلی رفت و آمد کارگران از بخش کویرات و شهرستان‌های همجوار است.


جاده شهرک صنعتی سلیمان صباحی بیدگلی- ابوزیدآباد-کاشان به طول ۹ کیلومتر یکی از خطرناک‌ترین جاده‌های غیر کوهستانی کشور است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی جاده شهرک صنعتی سلیمان صباحی بیدگلی ایمن نیست

دیگر خبرها

  • جاده شهرک صنعتی سلیمان صباحی بیدگلی ایمن نیست
  • پشم چینی گوسفندان، سنت دیرینه عشایر+فیلم
  • «اخلاقی» سرپرست میراث فرهنگی استان سمنان شد
  • بنای موزه تاریخ کانون پرورش فکری در سازمان میراث فرهنگی ثبت شد
  • مجموعه عظیم و تاریخی ریسباف در مسیر احیا
  • (عکس) سفر به ایران قدیم؛ بازیگر فرانسوی درباره ایران چه گفت؟
  • ثبت ملی محتوا و بنای موزه تاریخ کانون در سازمان میراث فرهنگی
  • واگذاری مجموعه تاریخی ریسباف به شهرداری اصفهان
  • مجموعه ریسباف در مسیر احیا/ اجرای بزرگ‌ترین طرح میراث فرهنگی کشور پس از انقلاب
  • فرصت ۲ هفته ای استاندار قم برای شناسایی۱۰۰ فرصت سرمایه‌ گذاری