Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@16:03:57 GMT

آلودگی هوا چه تاثیری بر پوست انسان دارد؟

تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۷۶۵۵

آلودگی هوا چه تاثیری بر پوست انسان دارد؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، زندگی مدرن تغییرات زیادی در محیط اطراف ما و البته سلامت ما ایجاده کرده است! از چند دهه‌ی گذشته، افزایش فوق‌العاده‌ای در سطح آلودگی و گاز‌های مضر در محیط زیست بوجود آمده است. این گاز‌های مضر بر سلامتی ما عارضه ایجاد می‌کنند. اغلب خانم‌ها بخاطر این گاز‌های خطرناک دچار مشکلات پوستی و مو‌های خشک می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه به مشکلاتی اشاره می‌کنیم که به علت آلودگی‌های محیط زیست بر پوست و موی شما ایجاد می‌شوند.

پوست، بزرگترین ارگان بدن است. پوست بعنوان سپر دفاعی برای بدن فعالیت می‌کند و از اندام‌های داخلی بدن محافظت می‌نماید. اما با توجه به قرار گرفتن در معرض گاز‌های مضر، خود پوست هم آسیب می‌بیند! نتیجتاً بسیاری از مردم از مشکلات و بیماری‌های پوستی رنج می‌برند. این مسأله بیشتر، خانم‌هایی که کار می‌کنند یا به نحوی اکثر وقت خود را در خارج از خانه صرف می‌کنند را درگیر می‌کند، چرا که پوست و موی آن‌ها بیشتر در مواجهه با آلودگی است.

به منظور حفظ پوست در برابر آلودگی‌ها، احتیاج دارید تا آنجایی که می‌توانید پوست بدنتان را بپوشانید. به تمام بدنتان کرم ضد آفتاب بمالید، مخصوصاً نواحی که مستقیماً در معرض نور خورشید هستند. هر روز حداقل ۲ یا ۳ بار صورتتان را بشویید.

هر خانمی مشتاق داشتن مو‌هایی زیبا و سالم است. اما در مقابل، قرار گرفتن مکرر در برابر نور خورشید و یا آلودگی بر روی مو‌ها تأثیر منفی می‌گذارد و مو‌ها را خشک و ناسالم می‌کند. ریزش موی بیش از اندازه نیز ناشی از آلودگی است. آلودگی باعث می‌شود مو‌ها ضعیف شده و بیشتر مستعد آسیب دیدن شود.

برای محافظت از موهایتان در برابر آلودگی، نیاز دارید تا موهایتان را منظما بشویید. اگر برایتان مقدور است هنگامی که بیرون می‌روید موهایتان را بپوشانید. هر ۲ یا ۳ ماه یکبار موهایتان را اصلاح کنید و مطمئن شوید که از شامپوی درست استفاده می‌کنید.

آلودگی محیط زیست می‌تواند تأثیرات منفی شدیدی بر بدن داشته باشد. اما مراقبت و محافظت مناسب می‌تواند در پیشگیری از چنین آسیب‌هایی مؤثر باشد، مخصوصاً هنگامی که صحبت از پوست و مو‌های شماست.

منبع: مجله اینترنتی تناسب اندام

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آب و هوا آلودگی هوا پوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۷۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسانی که پوست حساس دارند فقط با این روش از ویتامین C استفاده کنند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از راهنماتو، با این حال، این آنتی اکسیدان قدرتمند ممکن است موجب ایجاد تحریک بر روی برخی از پوست ها شده و به قرمزی، خارش، سوزش و حتی خشکی پوست منجر شود. خبر خوش اینکه اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که پوست حساسی دارید، می توانید با رعایت برخی نکات از فواید این ویتامین برای پوست خود بهره مند شوید. در ادامه قصد داریم به نحوه استفاده از ویتامین C برای پوست های حساس بپردازیم.

یک متخصص پوست می گوید: « میزان غلظت ویتامین C برای پوست های حساس بسیار مهم است. ویتامین C خالص که با نام اسید آسکوربیک شناخته می شود، یکی از موثرترین ترکیبات پوستی است که ممکن است برای افرادی که پوست حساسی دارند، تحریک کننده باشد. اگر پوست حساسی دارید، باید به دنبال محصولات پوستی با غلظت کمتر (حدود ۵ تا ۱۰ درصد) باشید و به تدریج آنها را وارد برنامه مراقبت از پوست خود کنید.

شانه کردن مو چه تاثیری در سلامت و زیبایی آن دارد؟

از دیگر اشکال ویتامین C که معمولاً در محصولات مراقبت از پوست استفاده می شوند، می توان به مشتقات این ویتامین اشاره کرد که مانند ویتامین C خالص تحریک کننده نیستند. سدیم آسکوربیل فسفات، آسکوربیل پالمیتات و تتراهگزیل دسیل آسکوربات از جمله مشتقات پایدار ویتامین C هستند که نسبت به ویتامین C خالص دارای اثر تحریک کنندگی کمتری بوده و برای پوست های حساس مناسب تر هستند.»

چگونه ویتامین C را به روتین مراقبت از پوست خود اضافه کنیم؟
اگر برای اولین بار است که از ویتامین C در روتین پوستی خود استفاده می کنید، لازم است رویکرد محتاطانه ای را در پیش بگیرید، خصوصا اگر پوست حساسی دارید. پیش از استفاده از ویتامین C بر روی تمام قسمت های پوست، لازم است که آزمایش پچ را انجام دهید.

این کار را حدود ۴۸ ساعت پیش از استفاده از محصول پوستی جدید خود بر روی قسمتی از پوستتان انجام دهید تا واکنش آن را در برابر محصول پوستی جدیدتان مشاهده کنید. آزمایش پچ معمولاً برای بررسی اینکه آیا یک ماده خاص باعث التهاب پوستی آلرژیک می شود، انجام می شود. اگر پوست حساسی دارید، باید برای جلوگیری از بروز تحریکات پوست، ویتامین C را به تدریج به آن معرفی کنید.

راهکارهای خانگی که سیاهی دور چشم را درمان می‌کند

استفاده از سرم ها یا کرم های حاوی ویتامین C با غلظت کمتر، ترجیحا به صورت یک روز در میان یا چند روز در هفته موجب می شود تا پوست شما به تدریج با محصول پوستی جدید سازگار شود. در صورتی که احتمال می دهید پوست شما در اثر استفاده از سرم ویتامین C دچار تحریک می شود، توصیه می کنیم بلافاصله پس از استفاده از سرم، از یک کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

استفاده از مرطوب کننده به باقی ماندن مواد مفید موجود در آن بر روی پوست کمک کرده و باید آخرین گام در روتین مراقبت از پوست شما باشد. به غیر از صبح ها که باید روتین پوستی خود را با یک ضدآفتاب مناسب پایان دهید. بنابراین با رعایت نکاتی که ذکر شد، اگر پوست حساسی دارید، باز هم می توانید از محصولات حاوی ویتامین C استفاده کنید و از فواید این ویتامین جادویی بهره مند شوید.

کد خبر 845090 برچسب‌ها ویتامین‌ خبر مهم پوست

دیگر خبرها

  • قیمت فیله مرغ ۱۰۲ هزار تومان شد!
  • شناسایی ۶۲ واحد آلاینده در مه ولات
  • ۶ ریزمغذی موثر در جلوگیری از ریزش مو
  • این ۵ عادت سلامت پوست را به خطر می‌اندازند
  • درمان تخصصی انواع بیماری های پوستی در شیراز
  • قیمت حبوبات در میادین تره بار
  • قیمت حبوبات در میادین و بازارهای میوه و تره بار تهران اعلام شد
  • کسانی که پوست حساس دارند فقط با این روش از ویتامین C استفاده کنند
  • همه چیز در مورد کرم زینک اکساید
  • نگرانی اهالی روستای انزل از آلودگی کارخانه سنگ شکن