Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- روح حاکم بر تمامی اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، عدالت است؛ و این در مقایسه با قوانین رایج دنیا بی بدیل است.
گروه سیاسی خبرگزاری میزان؛ امروز ۸۰ کانال رادیویی و ۱۹۵ شبکه تلویزیونی ماهواره‌ای به زبان فارسی و گویش‌های ایرانی مشغول تهاجم به باور‌های دینی، ارزش‌های اخلاقی و تفرقه افکنی قومی و مذهبی و ترویج فساد و فحشاء و تخریب سبک زندگی مردم ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



هم اکنون در چهل سالگی انقلاب اسلامی، با سه هدف: مقابله با شدت تبلیغات و جنگ روانی دشمن که از همان روز‌های نخست انقلاب، بدنبال القاء ناکارآمدی نظام اسلامی بوده و دوم، برای مواجهه هدفمند با حجم عظیم توطئه‌ها از جنگ تحمیلی و تحریم تا ایجاد ترور‌ها در مناطق مختلف کشور و سوم، برای عمل به تکلیفی که امام (ره) برای مشتاقان انقلاب مشخص کرده اند که همانا بازگویی خدمات و برکات انقلاب است؛ ترغیب به معرفی بخشی از دستاورد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در طول این ۴۰ سال شدیم.

کتاب «گلستان انقلاب» راوی بخشی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی و پیشرفت‌های ۴۰ ساله ایران است، در تدوین این کتاب از نشست‌های تخصصی «شنبه‌های انقلاب» که طی ۴۱ هفته از اردیبهشت تا بهمن سال ۱۳۹۷ برگزار شده، استفاده شده است.
خبرگزاری میزان، بُرش‌هایی از کتاب ««گلستان انقلاب» را به صورت روزانه منتشر می‌کند.

عدالت در نظام اسلامی
۱-جمهوری اسلامی ایران تنها کشور در جهان است که فلسفه وجودی آن تحقق عدالت است.
۲-تنها کشور جهان هستیم که عدالت در اندیشه حکومت داری و همچنین در عمل شخص رهبری کاملاً پیاده شده است.
۳-تنها کشورجهان هستیم که شرط رهبری اش عدالت است.
۴-عدالت در نظام اسلامی است نه سیاست، نه تاکتیک، نه حتی استراتژی، بلکه یک اصل غیرقابل تغییراست؛ در واقع عدالت اصلی حاکم بر همه تاکتیکها، استراتژی ها، سیاست‌ها و برنامه هاست.
عدالت در قانون اساسی
۵- محتوا و اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ضامن عدالت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی است.
۶- قانون اساسی ایران به‌عنوان مهم‌ترین قانون کشور و میثاق ملی در اصول ۵، ۵۷ و ۱۰۹ صراحتاً به موضوع عدالت پرداخته است.
۷- یازده اصل از اصول قانون اساسی صراحتا اعمال عدالت در خصوص حقوق فردی را تضمین کرده است. (اصول ۲۲، ۲۸، ۳۲، ۳۳، ۳۴، ۳۵، ۳۶، ۳۷، ۳۸، ۳۹ و ۴۳)
۸- روح حاکم بر تمامی اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، عدالت است؛ این در مقایسه با قوانین رایج دنیا بی بدیل است.
عدالت در قانونگذاری
۹- یکی از مهمترین اهداف انقلاب اسلامی در قانونگذاری، اقامه عدالت است.
۱۰- چهل سال قانون گذاری عادلانه عاری از تبعیضات قومی، مذهبی، طبقاتی و منطقه‌ای در مجلس شورای اسلامی، از افتخارات نظام اسلامی است.
۱۱- تحقق مردم سالاری واقعی و تاثیر مستقیم تک تک آراء مردم در تعیین سرنوشت کشور فارغ از حاکمیت احزاب و طبقات اجتماعی خاص، از برجسته‌ترین نماد‌های عدالت در جمهوری اسلامی است.
عدالت قضایی
۱۲- در عدالت نظام اسلامی همین بس که بر خلاف روش معمول انقلاب‌ها که در بدو پیروزی با کشتار گسترده عوامل رژیم گذشته، جوی خون راه می‌انداختند؛ در انقلاب اسلامی مجازات تمام سران و بازماندگان رژیم طاغوت بر مبنای احکام شرع مقدس اسلام و با تشکیل دادگاه صالحه، استماع تمام دفاعیات و با رعایت تمام جوانب حقوقی انجام شد.
۱۳- درحالیکه در رژیم منحوس پهلوی همه خاندان سلطنت و مسئولین عالی رتبه کشور غرق در فساد و مصون از هر گونه پیگرد قانونی بودند ولی درنظام جمهوری اسلامی با بسیاری از افراد خاص و حتی مسئولین عالی رتبه و منسوبین آن‌ها برخورد قضایی قاطع شده است.
۱۴- فرمان‌های غلیظ و شدید امامین انقلاب به دستگاه‌های قضایی، انتظامی و اطلاعاتی در مورد رعایت حقوق افراد، در بین رهبران جهان بی نظیر است.
۱۵. فرمان‌های تفصیلی امامین انقلاب در خصوص مبارزه با فساد به سران قوا و دستگاه‌های ذیربط از برجسته ترین نماد‌های عزم و اراده رهبری در تحقق عدالت است.
۱۶- برخورد قاطع دستگاه قضایی با پرنفوذترین شبکه‌های فساد و مفسدین بزرگ، عینیت یافتن آرمان عدالت در جمهوری اسلامی است.
۱۷- اعمال اشد مجازات برای دانه درشت‌ترین مفسدین کشور، دروغ بودن ادعای امپراطوری رسانه‌ای غرب مبنی بر وجود فساد سیستمی در جمهوری اسلامی را اثبات می‌کند.
۱۸-تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر برخورد علنی با قضات فاسد و عزم جدی دستگاه قضایی کشور در این زمینه، نشانه اهتمام نظام اسلامی در برقراری عدالت است.
۱۹. در حالی که در رژیم گذشته محاکم قضایی آنهم بهصورت ناکارآمد، فاسد، فرمایشی و صرفاً در نقاط شهری خاص مستقر بودند، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی محاکم قضایی در اقصی نقاط کشور گسترش یافته و دسترسی و امکان دادخواهی برای همه مردم فراهم است.
عدالت سیاسی
۲۰- ایستادگی ولایت فقیه بر حفظ آراء مردم و حق الناس نامیدن آن، تجلی عدالت سیاسی در نظام جمهوری اسلامی است.
۲۱- عدالت سیاسی نظام در بحرانی‌ترین شرایطی که خواص و متنفذان بزرگ، خواهان تاخیر و یا ابطال نتایج انتخابات بودند با حمایت قاطع رهبری از آراء مردم، برای جهانیان اثبات شد.
۲۲- رای آوری جناح سیاسی مخالف دولت مجری انتخابات، حتی در شرایطی که اختلاف آراء در حد هفت دهم درصد بود، دلیل روشن و انکارناپذیر عدالت سیاسی در نظام اسلامی است.
۲۳- مردم در دوران رژیم گذشته با وجود گسترده‌ترین مفاسد و مظالم در راس رژیم و وابستگی غیر قابل تحمل و آزاردهنده حاکمیت به بیگانگان و دخالت‌های گسترده استعمارگران در امور کشور، فرصت کوچکترین انتقادی را نداشتند و پاسخ هر انتقاد یا اعتراض از طرف مردم، حداقل حبس و در موارد زیادی قتل بود؛ اما به برکت انقلاب اسلامی آزادی نقد نسبت به کلیه سطوح حاکمیت فراهم شده است.
۲۴- فعالیت آزادانه نزدیک به پانصد حزب و گروه سیاسی در فضای آرام در کشوری که پیش از انقلاب با نظام تک حزبی فرمایشی اداره میشد، هنر انقلاب اسلامی در عرصه عدالت سیاسی است.
۲۵- در شرایطی که در انقلاب‌های مختلف کشور‌ها تا سال‌های طولانی پس از پیروزی، فرمان رهبران به مثابه قانون محسوب میشود ولی در نظام جمهوری اسلامی در کمتر از یک سال تمام ارکان نظام با مراجعه به آراء عمومی، مستقر شد، که این خود نمادی از عدالت سیاسی بی سابقه در تاریخ انقلاب‌های جهان است.
۲۶- حضور حداکثری مردم در بالاترین نصاب مشارکت مردم در انتخابات ها، نشانگر مهر تایید عمومی بر عدالت سیاسی جمهوری اسلامی است.
۲۷- التزام صادقانه امامین انقلاب به مردم سالاری دینی و صبر راهبردی در برابر آراء متفاوت مردم، باعث بلوغ سیاسی آنها، کسب تجربه‌های تاریخی و بسط پایدار عدالت سیاسی شده است.
عدالت جغرافیایی ۲۸- در حالی که سیاست رژیم گذشته به تمرکز امکانات در پایتخت و شهر‌های خاص و بزرگ بوده؛ اما ملزم نمودن پزشکان و مستخدمین دولت برای گذراندن دوره‌های خدمتی در مناطق محروم از برکات انقلاب اسلامی است.
۲۹- پس از پیروزی انقلاب، نظام اسلامی با تخصیص امتیازات ویژه، تسهیلات و وام‌های بانکی کم بهره و معافیت‌های مالیاتی به فعالیت اقتصادی و سرمایه گذاری در مناطق محروم گام‌های بلندی در تحقق عدالت برداشته است.
۳۰- ترجیح قانونی دهک‌های پائین جامعه در تخصیص خدمات فوق العاده، بیانگر نهادینه بودن تفکر عدالت در نظام اسلامی است.
عدالت اقتصادی
۳۱- پیش بینی بخش تعاونی در ساختار اقتصادی کشور که منجر به تشکیل بیش از یکصد هزار تعاونی تولیدی، توزیعی و خدماتی گردیده اقدام بزرگی در راستای تحقق عدالت اقتصادی است.
۳۲- اصلی‌ترین شاخص سنجش عدالت اقتصادی در جهان مفهومی به نام ضریب جینی است؛ که این ضریب هرمیزان کاهش یابد، نشان دهنده کاهش فاصله طبقاتی و افزایش عدالت است. ضریب جینی در ایران از بالای پنجاه هزارم در سال ۵۷ به کمتر از سی و نه هزارم در سال ۹۶ رسیده است.
۳۳- شاخص توسعه انسانی، نشان دهنده تحقق عدالت در عرصه‌های سلامت، امنیت، خدمات آموزشی، دسترسی‌های خدمات رفاهی، سرانه هر فرد از تولید ناخالص داخلی و ... است؛ ایران هم اکنون از لحاظ این شاخص، رتبه دوم جهان بعد از کشور چین را دارد.
۳۴- از عدالت ولایت اسلامی همین بس که شخص اول کشور بر خلاف دوران پیش از انقلاب اسلامی که در ۸۳ کاخ با هزاران هکتار مساحت در سراسر جهان سکنی داشت، به محقرترین و ساده‌ترین خانه اکتفا کرده است.
۳۵- مصادره اموال نامشروع طاغوتیان و سرمایه داران زالو صفت و تجمیع آن‌ها در نهاد‌های خدمت رسان به محرومان نمونه‌ای از تحقق عدالت اقتصادی در نظام اسلامی است.
۳۶- استمرار قبح اشرافی گیری در افکار عمومی و حفظ ساده زیستی اکثریت اقشار پیشتاز انقلاب مانند روحانیون، پاسداران و پس از چهار دهه از پیروزی انقلاب در حالی که در اکثر انقلاب‌ها پیشتازان انقلاب به طبقات متمایز از مردم تبدیل شده اند، از برجسته‌ترین شاخص‌های عدالت در نظام جمهوری اسلامی است.

عدالت خدماتی
پیش از پیروزی انقلاب اسلامی فاصله دسترسی مردم پایتخت با شهرستان‌ها و مردم روستا‌ها با شهرستان‌ها از عرش تا فرش بود. به برکت پیروزی انقلاب اسلامی امروز تمامی خدمات زیربنایی مانند آب سالم، برق، مخابرات، جاده آسفالت، امواج تلویزیون، شبکه‌های اطلاع رسانی جهانی، لوله کشی گازدر اغلب روستا‌های کشور نه در سطح شهرستان‌ها بلکه در طراز پایتخت قابل دسترسی است.
۳۷- درابتدای پیروزی انقلاب اسلامی فقط ۳۷ درصد شهر‌ها دارای بیمارستان بودند که علیرغم افزایش سه برابری تعداد شهر‌ها در حال حاضر ۹۷ درصد شهر‌های کشور دارای بیمارستان هستند.
۳۸- در دوران رژیم گذشته فقط بخش اندکی از مردم تحت پوشش بیمه درمانی قرار داشتند، اما امروز ۱۰۰ درصد ساکنین روستا‌ها و بخش قابل توجهی از شهرنشینان تحت پوشش بیمه قراردارند.
۳۹- در دوران رژیم طاغوت بخشی ازمردم شهر‌ها و فقط یک درصد از روستا‌ها از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار بودند ولی امروز ۱۰۰ درصد مردم شهر‌ها و ۹۱ درصد مردم روستا‌ها ازاین نعمت بهره‌مند هستند.
۴۰- در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی همه مردم، به ویژه در روستا‌ها و مناطق محروم به خدمات اداری دسترسی نداشتند؛ ولی امروز در اقصی نقاط کشور به راحتی امکان دسترسی به این خدمات فراهم است.
۴۱- در دوران رژیم گذشته به دلیل در دسترس نبودن امکانات تعلیم و تربیت، فرصت تحصیل برای همگان فراهم نبود و بیش از ۴۰ درصد کودکان واجب التعلیم به مدرسه راه نمی یافتند ولی در حال حاضر به دلیل گسترش امکانات در اقصی نقاط کشور، بیش از ۹۵ درصد مردم با سواد و فرصت تحصیل برای همه فراهم است.
۴۲- دردوران ستمشاهی، به دلیل تمرکز دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در تهران و برخی از شهر‌های بزرگ امکان تحصیلات عالیه برای همگان فراهم نبود، اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با گسترش امکانات آموزش عالی در اقصی نقاط کشور و افزایش پنجاه برابری آن، فرصت تحصیلات عالیه برای همه علاقمندان فراهم است.
۴۳- درحالیکه قبل از انقلاب فقط چهار درصد روستا‌ها برق دار بود ولی امروز در سایه تدابیر عدالت محور نظام جمهوری اسلامی ۱۰۰ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار و ۹۶ درصد روستا‌های کمتر از ۲۰ خانوار کشور از نعمت برق بهره‌مند هستند.
۴۴- در زمان رژیم گذشته تعداد اندکی از شهر‌ها و فقط یک روستا از نعمت گاز لوله کشی بهره‌مند بودند؛ ولی در حال حاضر با رویکرد عدالت محور نظام جمهوری اسلامی، بخش قابل توجهی از شهر‌ها و تعداد ۲۶۰۰۰ روستا از نعمت گاز لوله کشی بهره‌مند هستند.
۵- درابتدای پیروزی انقلاب اسلامی فقط ۳۱۲ روستا تحت پوشش شبکه مخابراتی بودند ولی در حال حاضر کلیه روستا‌های کشور تحت پوشش شبکه مخابراتی قراردارند.
۴۶- در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی پوشش برنامه‌های صداوسیما حداکثر ۳۰ درصد و منحصر به نقاط شهری بود ولی درحال حاضر تمام شهر‌ها و بیش از ۹۸ درصد روستا‌ها تحت پوشش کامل برنامه‌های صدا و سیما قرار دارند.
۴۷- قبل از انقلاب کمتر از ۳ درصد مراکز آموزش عالی کشور در استان‌های قومیتی قرار داشتند، اما اکنون این عدد به بیش از ۳۱ درصد رسیده است.
۴۸- بیش از ۳۵ درصد متقاضیان ورود به دانشگاه‌ها از اقوام و بیش از ۳۳ درصد پذیرفته شدگان دانشگاه‌ها از این قشر هستند.
عدالت خواهی بین المللی
۴۹- حمایت ازملت‌های مظلوم و ستم دیده دنیا ایران را به رهبری و پرچمداری عدالت خواهان جهان تبدیل کرده است.
۵۰- گفتمان سازی عدالت خواهانه انقلاب اسلامی در جهان، دست زورگویان بین المللی را از بسیاری از منابع ملت‌های ستمدیده، کوتاه کرده است.
۵۱- به برکت اعتماد به نفس برخاسته از انقلاب اسلامی، ملت ایران با پیشرفت‌های شگرف علمی و فناورانه نظام تبعیض آمیز دسترسی به علم و فناوری پیشرفته را بر هم زد.
۵۲- ملت ایران با تقدیم نزدیک به سیصد هزار شهید و صد‌ها هزار جانباز در راه تحقق عدالت جهانی، آمادگی خود را برای ظهور عدالت گستر جهان اثبات کرده است.   شخصیت‌ها و کارشناسان: حجت الاسلام هادی صادقی، حجت الاسلام بیاتی، اسماعیل جلیلی، علی بهادری، دکتر صارمی، احمد اسفندیاری، فاطمه آلیا.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: علم و فناوری عدالت اجتماعی شبکه مخابراتی صداوسیما گلستان انقلاب مناطق محروم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۷۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژه روز ارتش در سنندج

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،رژه نیرو‌های مسلح از ساعت ۸ صبح در محوطه لشکر ۲۸ پیاده کردستان آغاز شد.
نیرو‌های مسلح با برگزاری مراسم سان و رژه، اقتدار خود را در دفاع از تمامیت ارضی کشور و دستاورد‌های نظام جمهوری اسلامی به نمایش گذاشتند.
این آیین با سخنرانی استاندار کردستان، نماینده ولی فقیه در کردستان و حضور برخی از مسئولان و فرماندهان ارشد نظامی مستقر در منطقه و خانواده‌های معظم شهدا برگزار شد.
استاندار کردستان گفت: امروز در همه جای دنیا سخن از توانمندی، شجاعت و شهامت نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران بوده که مرهون هدایت رهبر معظم انقلاب است.
اسماعیل زارعی کوشا اظهار کرد: نظام اسلامی براساس فرامین رهبر انقلاب، امروز دست به اقدامی می‌زند که همه دشمنان و دوستان ملت را در دنیا انگشت به دهان می‌گذارد و کسانی را که دل در گرو آزادگی دارند، خوشحال می‌کند.
زارعی کوشا تاکید کرد: پاسخ کوبنده به رژیم صهیونیستی، کسانی را که به زعم باطل خود برای نظام اسلامی خواب‌های آشفته می‌دیدند، در بهت فرو برد.
از ۲۱ فروردین و شهادت سپهبد صیاد شیرازی تا سوم اردیبهشت شهادت امیر سپهبد محمدولی قرنی به عنوان دهه بزرگداشت ارتش جمهوری اسلامی نامگذاری شده است.

دیگر خبرها

  • توازن و عدالت در اخذ مالیات باید لحاظ شود
  • آیت‌الله اعرافی: بانکداری ایران باید پاکیزه شود
  • شهدا عزت کشور و نظام جمهوری اسلامی هستند
  • وعده صادق تنها بخش کوچکی از اقتدار نظام جمهوری اسلامی است
  • چشم دنیا مبهوت اقتدار موشکی و پهپادی ایران
  • دستاورد عملیات «وعده صادق» سرافرازی و سربلندی کشور بود
  • پرچم عدالت‌خواهی به واسطه نیروهای مسلح برافراشته شده است
  • رژه روز ارتش در سنندج
  • توطئه های دشمن برای تعرض به امنیت ایران باحضورارتش مقتدرخنثی شد
  • دستاورد عملیات «وعده صادق» سرافرازی و سربلندی کشور بود