Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@20:43:16 GMT

سفر استولتنبرگ به گرجستان و روند عضویت تفلیس در ناتو

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۷۹۶۱

سفر استولتنبرگ به گرجستان و روند عضویت تفلیس در ناتو

باکو – ایرنا – دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو ) روز یکشنبه با نخست وزیر گرجستان درباره روند عضویت تفلیس به این پیمان نظامی گفت وگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری ' آپسنی ' گرجستان ،' ینس استولتنبرگ' روز یکشنبه برای یک دیدار دو روزه وارد تفلیس شد و در اولین روز سفر به گرجستان با ' ماموکال باختادزه ' نخست وزیر این کشور دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نخست وزیر گرجستان از سفر استولتنبرگ به کشورش قدردانی و آن را نشانه حمایت ناتو از گرجستان عنوان کرد .
در این دیدار روند عضویت گرجستان در ناتو و دستاوردهای این کشور در راستای ادغام در نهادهای یوروآتلانتیک بحث و بررسی شد.
دیدار با سالومه زورابیشویلی رییس جمهوری ، ایراکلی کوباخیدزه رییس پارلمان گرجستان و بازدید از تمرینات فرماندهی ستادی ناتو در این کشور از جمله برنامه سفر استولتنبرگ به تفلیس اعلام شده است .
این سومین سفر ینس استلوتنبرگ بعنوان دبیر کل ناتو به گرجستان است.
تمرینات نظامی فرماندهی ستادی موسوم به ناتو – گرجستان 2019 روز دوشنبه گذشته با حضور 350 نظامی از 20 کشور عضو ناتو از جمله آلبانی ، بلژیک ، بلغارستان ، چک ، آلمان ، دانمارک ، استونی ، فرانسه ، یونان ، انگلیس ، مجارستان ، لتونی ، لیتوانی ، هلند ، نروژ ، لهستان ، پرتغال ، رومانی ، اسلواکی ، ترکیه و آمریکا و نیز چهار کشور جمهوری آذربایجان ، فنلاند ، گرجستان و سوئد که با ناتو همکاری دارند ، در پایگاه نظامی کرتسانیسی حومه تفلیس آغاز شد .
این تمرینات تا 29 مارس جاری ( برابر 9 فروردین ماه ) ادامه خواهد داشت.
شبس**خاورم ** 337* 1917

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي گرجستان ناتو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۷۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناتو چنگ و دندان نشان می‌دهد/ رزمایش در فنلاند تحریک‌آمیز است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، رزمایش ناتو در فنلاند را که ۲۶ آوریل(هفتم آوریل) آغاز خواهد شد، اقدامی تحریک‌آمیز توصیف کرد.

زاخارووا تاکید کرد: رزمایش نظامی ناتو در مجاورت مرزهای روسیه ماهیتی تحریک‌آمیز دارد.

وی تصریح کرد: هدف این رزمایش‌ها اعمال فشار نظامی بر فدراسیون روسیه از طریق نمایش زور و به اصطلاح چنگ و دندان نشان دادن است. این رزمایش‌ها خطر حوداث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهد.

پیش‌تر، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در آستانه هفتادوپنجمین سال تاسیس این ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکا که فردا برگزار می‌شود، گفت که «هم‌اکنون روسیه و ناتو در وضعیت رویارویی مستقیم هستند.»

پسکوف تاکید کرد: در واقع، روابط حالا به سطح رویارویی مستقیم تنزل پیدا کرده است. ناتو همین حالا در جنگ در اطراف اوکراین مداخله دارد و همچنان به سمت مرزهای ما حرکت کرده و زیرساخت‌های نظامی خود را رو به مرزهای ما گسترش می‌دهد.

گسترش دائمی ناتو به سمت شرق اروپا، به محل مناقشه و استدلال ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه بدل شده است به طوری که او بیش از دو سال پیش با اشاره به عدم پایبندی ناتو به وعده‌هایش مبنی بر عدم گسترش به شرق اروپا دستور آغاز عملیات نظامی مسکو در این کشور را صادر کرد.

کد خبر 6087378

دیگر خبرها

  • روند تخصیص اعتبارات باندهای دوم خراسان‌جنوبی شتاب می‌گیرد
  • واکنش روسیه به مانور نظامی ناتو در نزدیکی مرز روسیه
  • انتقاد اولیانوف از سخنان دبیرکل ناتو درباره همسایگی با روسیه
  • ناتو چنگ و دندان نشان می‌دهد/ رزمایش در فنلاند تحریک‌آمیز است
  • دبیر کل ناتو: برنامه‌ای برای استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان نداریم
  • ارتش روسیه به سامانه ضدهوایی اس-۵۰۰ مجهز می شود
  • هم‌اکنون ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه مستقر هستند
  • کارگران به دیدار رهبر انقلاب می‌روند
  • تاکید کرملین بر عدم تغییر روند درگیری نظامی در اوکراین
  • ناتو هیچ برنامه‌ای برای اعزام نیروی نظامی به اوکراین ندارد