Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-28@09:58:36 GMT

رفع بی‌حالی با"خورش ریواس کردستان"

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۷۹۶۲

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی غذا را در رفع سستی، بی‌حالی در افراد و آرامش در کودکان بیش‌فعال موثر دانست. ناطقان: خورش ریواس یکی از غذا‌های سنتی کردستان و حاوی ویتامین‌های A، B، C، E، K، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، پروتئین، کلسیم، فولات، روی (زینک)، منیزیم، منگنز، آهن، سلنیوم، اسیدفولیک، مس، فسفر، کولین، فیبر، لوتئین، زاگزانتین و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. است.

برای بررسی خواص خورش ریواس کردستان و اینکه مصرف این غذا برای چه افرادی مفید است با حیدرعظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.



حیدرعظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درگفت وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مهم‌ترین خواص خورش ریواس کردستان گفت: مقادیر بالای پروتئین در این غذا موجب تقویت عمومی، افزایش سطح انرژی و عضلانی شدن بدن می‌شود؛ لذا برای افرادی که فعالیت‌های فیزیکی سخت انجام می‌دهند از جمله کارگران و ورزشکاران، مخصوصا بدن‌سازان بسیار مفید است.

وی افزود: خورش ریواس کردستان به علت داشتن ویتامین B۱۲، آهن و اسیدفولیک، موجب افزایش گلبول‌های قرمز خون و رفع کم‌خونی می‌شود؛ لذا برای زنان باردار و جنین بسیار مفید و سودمند است.



این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: این غذا به علت داشتن ویتامین K، کلسیم، منیزیم، فسفر و سلنیوم تاثیر چشمگیری در تقویت و استحکام استخوان و دندان دارد و از پوکی استخوان و آرتروز پیشگیری می‌کند.


عظمایی بیان کرد: مصرف این غذا تاثیر چشمگیری در رفع سستی و بی‌حالی بدن دارد.



این محقق و پژوهشگر طب سنتی اظهار کرد: خورش ریواس کردستان دارای انواع ویتامین‌ها و املاح معدنی مفید است؛ لذا موجب تقویت، طراوت و جوان‌سازی پوست و رشد مو می‌شود و از پیری زودرس پیشگیری می‌کند.

عظمایی بیان کرد: از دیگر خواص این غذا می‌توان به تقویت بینایی، کنترل قند، فشار و چربی‌خون، بهبود عملکرد سیستم قلبی عروقی، دفع سمومات بدن، افزایش اسپرم و تقویت قوای جنسی اشاره کرد.



وی گفت: مصرف خورش ریواس کردستان موجب بهبود عملکرد سیستم عصبی و تقویت حافظه می‌شود؛ همچنین از آلزایمر پیشگیری می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی بیان کرد: فیبر موجود در این خورش موجب بهبود عملکرد دستگاه گوارش و روده‌ها می‌شود؛ لذا هضم غذا را آسان کرده و یبوست را رفع می‌کند.


عظمایی گفت: مصرف خورش ریواس کردستان برای افراد مبتلا به بیماری‌های روانی، عصبی و کم‌خوابی بسیار مفید و اثربخش است.


وی اظهار کرد: این خورش غذای مناسبی برای کودکان به شمار می‌رود؛ لذا برای کودکان در حال رشد یا بیش فعال بسیار مفید و سودمند است.
مواد لازم خورش ریواس کردستان

-ریواس ۲۵۰ گرم
-گوشت گوسفندی ۲۵۰ گرم
-پیاز یک عدد
-نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم
-سبزی (نعناع و جعفری) به مقدار لازم
-روغن کنجد یا دنبه به مقدار لازم


طرز تهیه خورش ریواس کردستان

-برای تهیه این غذا ابتدا پیاز را نگینی خرد می‌کنیم و درون روغن کنجد یا دنبه تفت می‌دهیم.
-سپس سبزی را ساتوری خرد کرده و به پیاز اضافه می‌کنیم و تفت می‌دهیم.
-ریواس را پوست گرفته، خرد می‌کنیم.
-سپس ریواس خرد شده را به مواد اضافه می‌کنیم و تفت می‌دهیم.
-گوشت را شسته، خرد می‌کنیم و کمی با روغن تفت می‌دهیم.
-مقداری آب به گوشت اضافه می‌کنیم و اجازه می‌دهیم بجوشد.
-در این مرحله مواد آماده شده (شامل ریواس، سبزی و پیاز) را به گوشت اضافه می‌کنیم.
-اجازه می‌دهیم غذا کاملا بپزد و جابیفتد.
-خورش ریواس کردستان پس از آماده شدن با نان سنگک تازه و سبزی یا برنج سرو می‌شود. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: رفع بی حالی ، خورش ریواس ، کردستان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۷۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث سد بختیاری در مرحله تامین مالی قرار داد

عیسی بزرگ زاده سخنگوی صنعت آب در خصوص پیشرفت احداث سد بختیاری گفت: این سد در منتهی الیه در انتهای شاخه بختیاری در دست احداث است و جاده‌های دسترسی آن ایجاد شده است. این طرح در حال حاضر در مرحله فاینانس و تامین مالی قرار دارد که پیگیری این موضوع در دستور کار ما است. 

او افزود: احداث این طرح چند هدف دارد که یک مورد این است که وظیفه کنترل رسوبات حوزه بالادست را دارد تا وارد سد مهم دز نشود و از حجم مفید سد دز کاسته نشود و قدرت تنظیم این سد بزرگ برای جلگه دز و جلگه پایین دست استان خوزستان کاز بین نرود. در واقع یکی از اهداف ایجاد این سد، افزودن به عمر مفید سد دز است و مورد دوم کمک به قدرت تنظیم سد دز برای آورد‌های رودخانه دز است. هدف سوم نیز ایجاد یک نیروگاه برقابی است.

او در خصوص مصارف آب سد بختیاری گفت: به طور کلی به صورت صورت با سد دز کار خواهد شد و همان نسبت‌های شرب و کشاورزی که در حال حاضر وجود دارد، آب تامین خواهد شد. چرا که ترکیب سد دز و سد بختیاری اهداف مشترکی دارند و باید این موارد را برآورده کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • «شرودر» دوستی با پوتین را مفید دانست
  • کشاورزی ارگانیک؛ مفید یا مضر؟
  • احداث سد بختیاری در مرحله تامین مالی قرار داد
  • چرا تصمیمات سال نو خیلی زود به بن‌بست می‌خورد؟/ چند راهکار مفید
  • راه‌های افزایش طول عمر باتری موبایل
  • آیا توصیه به «شمارش گوسفند» برای بی‌خوابی واقعا مفید است؟
  • مواد غذایی مفید برای آسم و تنگی نفس
  • خواص مصرف برخی دمنوش‌های مفید در ماه مبارک رمضان
  • عادت ها و سنت های مفید مردم ژاپن که هر کسی می تواند از آن ها استفاده کند
  • عادت‌ها و سنت‌های مفید مردم ژاپن