Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@01:30:21 GMT

مخفی کاری دولت در واگذاری جزیره کیش به چینی ها؟

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۸۰۱۶

به گزارش تسنیم، اول اسفندماه سال گذشته بود که عضو هیئت رئیسه مجلس در صحن علنی نسبت به واگذاری جزیره کیش به چینی ها به رئیس جهموری تذکر داد. یک روز بعد معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد کیش واگذاری جزیره کیش به چینی ها را تکذیب کرد.

محمدرضا سعیدی با بیان اینکه عده ای در داخل و خارج با سو استفاده از حس وطن پرستی و ملی گرایی به دنبال فضاسازی  هستند، گفه بود: هرگز اجازه نمیدهیم با این جوسازی ها ارامش مردم خدشه دار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه بر اساس قوانین هیچ شخص حقیقی و حقوقی اجازه فروش زمین به خارجی ها را ندارد در عین حال افزود: البته از هرگونه سرمایه گذاری داخلی و خارجی در جزیره کیش استقبال کرده و می کنیم.

در فاصله حدود یک ماه بعد یعنی 29 اسفند 97 همان نماینده ای که به رئیس جمهوری درباره واگذاری جزیره کیش به چینی ها تذکر داده بود یکبار دیگر تاکید کرد دولت حق واگذاری کیش به چینی‌ها را ندارد.

حجت الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس با اشاره به تذکر کتبی خود به رئیس جمهور مبنی بر واگذاری جزیره کیش به چینی‌ها به تسنیم گفته بود: مذاکراتی از سوی دولت در حال انجام بود که جزیره کیش به مدت 25 ساله به چینی‌ها واگذار شود.

وی با تاکید بر اینکه اگر چنین مذاکرات و واگذاری‌هایی بخواهد صورت بگیرد باید در مجلس نیز بررسی  شود، افزود: دولت حق انعقاد چنین قرارداد‌هایی را ندارد. معاهداتی که مربوط به واگذاری بخشی از  سرزمین است باید در مجلس بررسی و بحث شود و دولت نمی‌تواند مستقیم به چنین موضوعاتی ورود کند.

وی بیان کرد: دولت مخفیانه کار‌هایی انجام می‌دهد، مخفیانه 2030 و «FATF» را امضا می‌کنند یا مخفیانه امتیاز صید ماهی در آب‌های جنوب را به چینی‌‌ها واگذار می‌کند، همچنین درباره دریای خزر نیز بحث‌هایی انجام داده است که گزارشات آنها را هم تاکنون ارائه نکرده‌اند و کشور از همه این مسائل متضرر شد.

نوروزی تاکید کرد: اگر مذکراتی در این خصوص انجام شود قطعا جلوی آن را خواهیم گرفت و مسئولان چینی ‌هم باید بدانند چنین واگذاری‌هایی صورت نخواهد گرفت.

به گزارش تسنیم، چند ماهی است که موضوع واگذاری جزیره کیش به چینی ها مطرح شده و نکته جالب توجه در این رابطه عدم اظهارنظر از سوی مدیرعامل منطقه آزاد کیش بوده است. دبیر شورایعالی مناطق آزاد نیز در این زمینه اظهارنظری نداشته است. گرچه معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد کیش این واگذاری را تکذیب کرده اما پیگیری ها حاکی از آن است که اتفاقات پشت پرده و "مخفیانه ای" در حال وقوع است. مشخص نیست راز سکوj مدیران ارشد مناطق آزاد در خصوص واگذاری جزیره کیش به چینی ها چیست.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۸۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاندوزی: عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است

وزیر اقتصاد با اشاره به عزم جدی دولت برای واگذاری دو تیم پرسپولیس و استقلال، عنوان کرد این مسیر ادامه پیدا می کند و در اینده ای نردیک یک معدن و همچنین پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس عرضه خواهند شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد، در آیین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی با اشاره به عزم جدی دولت برای واگذاری این دو تیم از همان ابتدای اغاز بکار گفت: همکاری ملی و همیاری ملی رمز غلبه بر موانع غیر قابل حل است. روح همدلی که در فضای ورزش ایران است سرایت کرد و خودش را در دل یک اقدام سیاستی و یک تدبیر ملی نشان داد و اتفاق به ظاهر ناشدنی 20 سال گذشته امروز تحقق یافته است.
وی ادامه داد: در موضوع انتقال پرسپولیس و استقلال خیلی ها به دولت میگفتند که این حرف ها نشدنی هستند و دولت ها در ایران اراده واگذاری این دو تیم را ندارند. اما امروز در اردیبهشت 1403 با یک همت جمعی این امر محقق شد.
خاندوزی گفت: در پروژه های مختلف شما شاهد این موضوع بودید که دولت سیزدهم دولت خاتمه ی پروژه های نیمه تمام است و امروز هم این اتفاق افتاد. اما 4 موضوع است که باید به ان اشاره شود:
1- در اصل مشارکت طلبیدن مردم و بخش غیر دولتی اراده ی جدی وجود دارد. در اسفند 1400 موضوع بورسی شدن این دو باشگاه و افرایش سرمایه ان ها و مشارکت چند صد هزار نفری مردم برای در اختیار گرفتن سهم 10 درصدی دو باشگاه که خروجی ان شفافیت در عملکرد است، گام اول دولت برای خصوصی سازی بود. در همین راستا مذاکرات مفصلی با وزارت نفت و وزارت صمت صورت گرفته تا پالایشگاه بزرگ ستاره خلیج فارس و همچنین برخی از پروژه های جذاب معدنی کشور را  
2- اهلیت و تخصص نکته دیگری است که تاکید داریم تا واگذاری مبتنی بر آن صورت گیرد. یکی از نکاتی که در دولت سیزدهم واگذاری چندان زیادی نداشته ایم، دقت بر اهلیت و تخصص خریداران و چشم انداز بلند مدت برای این واگذاری ها را داشته باشیم.
3- چشم انداز منابع پایدار درامدی این دوباشگاه نکته سوم است. ما همچنان کمک ورزش خواهیم بود چه از طریق پیگیری حق پخش و …..
4- ما به دنبال این هستیم که از ظرفیت مدیریتی بخش های غیر دولتی، برای مدیریت این باشگاه ها استفاده کنیم تا این موضوع ارام ارام به سایر بخش ها سرایت پیدا کند.
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خادم: پیچ هرز را هر چقدر بپیچانی، هرز است
  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • اردوغان: نباید اجازه مخفی کاری اسراییل در جنایات غزه را داد
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • خاندوزی: عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار
  • کارمندان دولت حتما بخوانند/ ساعت کاری ادارات از این تاریخ تغییر می‌کند؟
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار است
  • برگزاری مسابقات والیبال ساحلی بانوان در قشم
  • برزگر: امیر حسین صادقی فرافکنی و مغلطه کاری می کند/ واگذاری پرسپولیس به نفع فوتبالمان است