Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، مقام‌های دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در حال بررسی طرح پیشنهادی سوئیس برای ایجاد یک کانال پرداخت جهت تسهیل مبادلات مربوط به فروش دارو، تجهیزات پزشکی و برخی اقلام دیگر به ایران هستند.

شبکه خبری «ان‌بی‌سی‌نیوز» یکشنبه گزارش داده طرح سوئیس، راه‌اندازی یک کانال پرداخت برای ترغیب بانک‌های سوئیس جهت انجام تراکنش‌های مربوط به معاملات دارو، تجهیزات پزشکی و سایر اقلام بشردوستانه را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مبادلات کالاهای انسانی در حال حاضر نقض قوانین تحریم‌های آمریکا علیه ایران محسوب نمی‌شود؛ اما تهدیدهای مقام‌های دولت آمریکا به شرکت‌های اروپایی در خصوص همکاری با بازار ایران موجب شده بانک‌های خارجی حتی از انجام تراکنش‌های مجاز برای مبادلات مربوط به ایران هم حذر کنند.

منابع مطلع به ان‌بی‌سی‌نیوز گفته‌اند مقام‌های سوئیس به خزانه‌داری آمریکا پیشنهاد احیای مدلی را داده‌اند که دولت قبلی آمریکا، قبل از حصول توافق هسته‌ای برجام، برای مبادله کالاهای انسانی با ایران به کار گرفته شد. مطابق این طرح، بانک‌های سوئیس، تراکنش‌های مربوط به معاملات میان شرکت‌های سوئیسی یا اروپایی برای فروش دارو، غذا و سایر اقلام انسانی به شرکت‌های ایرانی را بر عهده می‌گیرند.

مقام‌های سوئیس به دنبال دریافت اطمینان بیشتر از وزارت خزانه‌داری و برطرف کردن نگرانی‌های بانک‌های سوئیسی برای تسهیل تراکنش‌های بانکی شرکت‌های اروپایی صادرکننده اقلام انسانی به ایران هستند.

هنوز مشخص نیست که آیا دولت آمریکا به طرح سوئیس چراغ سبز نشان خواهد داد یا خیر. خزانه‌داری آمریکا از اظهارنظر درباره این گزارش خودداری کرده است.

فارس

انتهای پیام/

171 / 156 ایران واشنگتن سوئیس

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: ایران واشنگتن سوئیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۸۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا : در هیچ تهاجمی علیه ایران شرکت نمی‌کنیم

مقام‌های ارشد کاخ سفید از تماس جو بایدن با نخست وزیر اسرائیل خبر دادند و گفتند آمریکا نسبت به واکنش عجولانه اسرائیل نگران است. واشنگتن می‌گوید در هیچ تهاجمی علیه ایران شرکت نخواهد کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از ان بی سی، برخی از مقامات ارشد آمریکایی از واکنش عجولانه اسرائیل به پاسخ موشکی ایران اظهار نگرانی می‌کنند و از این مساله می‌ترسند که با تشدید تنش‌ها، پای آمریکا نیز به این جنگ کشیده شود.

به گفته سه نفر از مشاوران ارشد کاخ سفید، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا هرچند پیامی آهنین در حمایت از اسرائیل صادر کرده است ولی در جلسات خصوصی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نسبت به گسترش تنش‌ها ابراز نگرانی کرده است.

یک مقام ارشد دولت آمریکا در گفت‌وگو با ان بی سی از تماس بایدن با نتانیاهو خبر داد و گفت که بایدن از نتانیاهو خواسته واکنشی به پاسخ موشکی ایران نشان ندهد چون آمریکا در هیچ عملیات تهاجمی علیه ایران شرکت نخواهد کرد.

به گفته کارشناسان سیاسی و نظامی حملات موشکی ایران هرچند خسارات نسبتاً محدودی داشت، ولی قدرت بازدارندگی شدیدی در تاریخ منطقه به وجود آورد.

چند ساعت بعد از این حملات سرلشگر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران، بیانیه ای صادر کرد و گفت: عملیات به پایان رسیده است و ما تمایلی به ادامه آن نداریم.

یک مقام اسرائیلی در دفتر نتانیاهو گفته است که اسرائیل قصد دارد با همه شرکای خود مشورت کند، ولی تصمیم نهایی را خودش می‌گیرد.

مقام ارشد کاخ سفید در ادامه صحبت‌هایش گفت که فکر نمی‌کند اسرائیلی‌ها استراتژی خاصی برای پاسخ به ایران داشته باشند. اسرائیلی‌ها همیشه بهترین تصمیم‌های استراتژیک را نمی‌گیرند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • درخواست کوبا از واشنگتن برای کاهش تحریم‌ها
  • ادعای مقامات آمریکایی: تهران به واشنگتن هشدار نداده بود
  • کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج دولت ترامپ از برجام است
  • ادعای مقامات آمریکایی : تهران به واشنگتن هشدار نداده بود
  • آمریکا در هیچ تهاجمی علیه ایران شرکت نمی‌کند
  • آمریکا از طریق سوئیس در حال میانجیگری میان تهران و تل‌آویو
  • آمریکا از طریق سوئیس در حال میانجیگری میان تهران و تل آویو است | بایدن پس از ساعت ها در اتاق عملیات نفس راحت کشید!
  • آمریکا از طریق سوئیس در حال میانجیگری میان تهران و تل آویو
  • آمریکا : در هیچ تهاجمی علیه ایران شرکت نمی‌کنیم
  • سناتور آمریکایی: دولت بایدن درگیری با ایران را خط قرمز بداند