Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-24@18:36:00 GMT

اظهار نظر نوکیا در مورد ادامه تجارت با ایران

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۸۱۹۶

اظهار نظر نوکیا در مورد ادامه تجارت با ایران

شرکت فنلاندی نوکیا که یکی از بزرگترین اپراتورهای مخابراتی و تولیدکنندگان تجهیزات ارتباطات رادیویی در جهان به شمار می‌آید، پنجشنبه شب با انتشار گزارش سالانه خود که به طرح برنامه‌های جاری و پیش روی این شرکت می‌پردازد، با اشاره به مشکلات و چالش‌های تجاری در سیاست‌های متناقض ایالات متحده آمریکا و اروپا در قبال ایران، اعلام کرد که در سال ۲۰۱۹ میلادی ترجیح می‌دهد که هدف و برنامه‌ای برای به راه انداختن کسب و کار و تجارت جدید در ایران نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوکیا در این گزارش سالانه که به ۲۰ F موسوم است خاطر نشان کرده است که سیاست‌های تجاری و قانونی که اتحادیه اروپا و دولت آمریکا در خصوص فعالیت و تجارت با ایران اتخاذ کرده‌اند، در آینده بسیار پیچیده‌تر از اکنون خواهد شد و این امر کسب و کار و فعالیت در ایران را برای نوکیا دشوار تر خواهد کرد.

نوکیا همچنین عنوان کرده که به عبارتی دیگر تطابق یک شرکت اروپایی بزرگ با قوانین و سیاست‌های متناقض و متضاد آمریکا و اتحادیه اروپا برای فعالیت در یک کشور بسیار چالش برانگیز است.

البته نوکیا در این گزارش گفته است که ما همواره به ارزیابی مداوم فعالیت‌های تجاری خود می‌پردازیم اما در حال حاضر ترجیح می‌دهیم که کسب و کار و فعالیت جدیدی در ایران برای سال جاری میلادی نداشته باشیم و تنها به تکمیل و عمل به تعهدات خود در قراردادهای قبلی و کنونی طبق مقررات فعلی در قوانین تجاری مربوطه اکتفا خواهیم کرد.

بر اساس گزارش یورونیوز، این در حالی است که این اپراتور مخابراتی بزرگ فنلاندی در سال ۲۰۱۸ میلادی ۵۴.۶ میلیون یورو معادل ۶۲ میلیون دلار در فروش تجهیزات به اپراتورهای مخابراتی ایران کسب درآمد داشته است.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۸۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار

 عبدالسلام جواد آخوندزاده، سخنگوی وزارت صنعت و تجارت طالبان امروز (دوشنبه، سوم اردیبهشت‌ماه) اظهار داشت: بندر چابهار جمهوری اسلامی ایران یکی از راه‌های مهم تجاری و ترانزیتی برای افغانستان است.

وی افزود: وزارت صنعت و تجارت طالبان با همکاری جمهوری اسلامی ایران تسهیلات ویژه‌ای را برای تاجران افغانستان فراهم کرده است.

آخوندزاده ادامه داد: با فراهم‌سازی زمین و منطقه آزاد برای تجارت، اموال تاجران افغانستان در بندر چابهار در امنیت است.

به گفته سخنگوی وزارت صنعت و تجارت طالبان، بیشترین صادرات و واردات افغانستان از بندر چابهار و بندر عباس صورت‌ می‌گیرد.

وی اضافه کرد: صادرات و واردات افغانستان با ایران از نظر ارزشی در طول سال ۱۴۰۲ به ۲ میلیارد و ۲۵ میلیون دلار رسید که از این رقم ۳۳ میلیون دلار ارزش صادرات افغانستان و یک میلیارد و ۹۲ میلیون دلار هم ارزش واردات این کشور از ایران بوده است.

به گفته این مقام مسئول افغانستان اقلام عمده صادراتی افغانستان در سال گذشته به جمهوری اسلامی ایران پنبه، شمش سرب، کنجد، نخ، کشمش و ماش بوده است.

سخنگوی وزارت صنعت و تجارت طالبان گفت: اقلام وارداتی افغانستان از ایران در سال ۱۴۰۲، سوخت دیزل، بنزین، گاز مایع، سیمان، برق، گوجه فرنگی و مواد خام فابریکات صنعتی بوده‌است.

پیش از این وزارت صنعت و تجارت طالبان اعلام کرده بود این وزارت بر استفاده بهتر از بندر چابهار به عنوان راه جدید تجارت افغانستان تاکید دارد.

کارشناسان امور اقتصادی به این باورند که بندر چابهار ایران نزدیک‌ترین و ارزان‌ترین مسیر برای واردات و صادرات کالاهای تجار افغانستانی است.

از سویی هم مسئولان اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان می‌گویند که بندر چابهار نسبت به بندر واگه کراچی از مزایای بیشتری برای انتقال کالاها برخوردار است.

به گفته آنان، در کنار فراهم‌ شدن امکانات از جانب ایران، انتقال کالا از این بندر تجارتی ارزان‌تر تمام شده و از امنیت بیشتری نیز برخوردار است.

اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری می‌افزاید: در چابهار تاسیسات پیشرفته‌ای ساخته شده که این تاسیسات سهولت‌های زیادی را برای انتقال کالا فراهم کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • سفر هیات تجاری و‌ اقتصادی تاجیکستان به بندر چابهار
  • ظرفیت تجارت ایران و آفریقا به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • هدفگذاری تهران_اسلام آباد برای رشد ۵ برابری تبادلات تجاری 
  • نقشه تجاری ایران و پاکستان، دو همسایه ای که در تجارت غریبه بودند + جدول
  • نقشه تجاری ایران و پاکستان؛ دو همسایه ای که در تجارت غریبه هستند
  • خیز ایران و پاکستان برای رشد ۵ برابری تبادلات تجاری
  • فوری | فعالیت باندهای تجارت جنسی و پورنوگرافی بین‌المللی در ایران | جزئیات شناسایی اقدامات مجرمانه فحشا توسط پلیس
  • ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار
  • وجود برخی مشکلات و مسائل موجود در مرز پرویزخان
  • چشم‌انداز تجارت یک میلیارد دلاری ایران و ازبکستان