Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا- بیش از 600 شرکت آلمانی رقابت گسترده ای را با شرکت های خارجی برای حضور در عراق آغاز کردند و از نزدیک فرصت های اقتصادی این کشور را زیر نظر دارند.

به گزارش ایرنا ، شرکت های آلمانی در پی گسترش فعالیت‌های خود هستند؛
اما امنیت همچنان مساله مهم این شرکت‌ها است.
دویچه وله صدای آلمان گزارش داد، فولکر ترایر، رئیس بخش تجارت خارجی اتاق صنایع و بازرگانی آلمان پیش از آغاز پنجمین اجلاس اقتصادی آلمان و عراق در برلین گفت: «علاقه‌مندی به فعالیت در عراق در همه جای جهان در حال افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آلمان نیز به همین صورت.»
این اجلاس دو روزه قرار است روز دوشنبه پنجم فروردین (25 مارس) در برلین برگزار شود.
ترایر اضافه کرد عراق با داشتن 40 میلیون نفر جمعیت یکی از بزرگترین بازارها برای محصولات شرکت‌های آلمانی در خاورمیانه و شمال آفریقا محسوب می‌شود.
در حال حاضر بیش از 600 شرکت آلمانی با عراق مراودات تجاری دارند. در حدود 20 شرکت دفاتر نمایندگی و شعبه‌های محلی خود را در عراق دایر کرده‌اند.
به گفته رئیس بخش تجارت خارجی اتاق صنایع و بازرگانی آلمان، در عین حال نا امنی بر شرایط فعالیت‌های اقتصادی تأثیر گذار است.
او با اشاره به حمایت پوشش هرمس و شرکت خدمات مالی آلمان (KfW) از شرکت‌های فعال در عراق، پشتیبانی سیاسی دولت فدرال آلمان را نیز با اهمیت ارزیابی می‌کند.
پوشش هرمس نوعی تضمین اعتباری شرکت‌های آلمانی فعال در دیگر کشورها محسوب می‌شود که در صورت پرداخت نشدن مطالبات، از آن‌ها حمایت خواهد کرد.
شرکت خدمات مالی آلمان نیز در زمینه بانکداری، سرمایه‌گذاری خارجی، صادرات و واردات فعال است.
حجم مبادلات آلمان و عراق در سال 2018 تنها یک میلیارد و 765 میلیون یورو بود و این میزان نزدیک‌ترین رقم به رکورد سال 2013 میلادی محسوب می شود .
صادرات آلمان در سال گذشته با چهار و نیم درصد کاهش 695 میلیون یورو و واردات نیز با 11 و چهاردهم درصد کاهش یک میلیارد و 70 میلیون یورو بود.
عمده واردات آلمان از عراق نفت است و به موازات آن محصولات شیمیایی، ماشین‌آلات و تجهیزات الکترونیکی به عراق صادر می‌کند.
شبس *9386 *1917*

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد تجارت آلمان عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۸۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس فراخوان داد+ ببانیه

به گزارش صدای ایران به نقل ازمهر، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس طی بیانیه‌ای عموم ساکنان کرانه باختری، قدس و سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ را به حضور گسترده در مسجد الاقصی و اعتکاف در داخل آن از امروز تا روز دوشنبه آینده برای دفاع از این مسجد شریف فراخواند.

جنبش حماس وتوی عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را به شدت محکوم و تأکید کرد آمریکا با اقدام خود بار دیگر نشان داد که علیه ملت فلسطین است.

جنبش حماس تاکید کرد که فلسطینیان باید با حضور گسترده خود طرح‌های شوم دشمن صهیونیستی و شهرک‌نشینان اشغالگر یهودی برای آوردن قربانی به داخل این مسجد به مناسبت اعیاد یهودی را به شکست بکشانند.


این جنبش ضمن تمجید از جهاد و جانفشانی‌های ملت فلسطین در راستای دفاع از قدس و مسجد الاقصی و مقابله همه جانبه با کابینه جنایتکار رژیم صهیونیستی و جنایتکارانه جنگی اسرائیلی همچون بن گویر، سراسر امت و آزادگان جهان را به تشدید همبستگی با ملت فلسطین و حمایت از غزه، قدس و مسجد الاقصی و مبارزات مشروع ملت فلسطین تا توقف جنگ و احقاق حقوق این ملت در زمینه آزادسازی سرزمین و مقدسات خود دعوت کرد.


دیگر خبرها

  • حماس فراخوان داد+ ببانیه
  • پیش‌بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات گاز ایران به عراق
  • حضور سه تیم آلمانی در مرحله نیمه نهایی مسابقات اروپایی پس از ۲۹ سال
  • مختاری حضور در جام تختی را هم از دست داد
  • آلمان سفیر روسیه را احضار کرد
  • خطر فقر روزافزون در کمین شهروندان آلمانی
  • حضور تیم رباتیک دانشگاه آزاد یزد در مسابقات بین‌المللی ربوکاپ
  • دسترسی آسان سرمایه‌گذاران خارجی به خدمات فراجایی در قم
  • حضور بیش از ۲ هزار شرکت تجاری در ششمین نمایشگاه اکسپوی ایران
  • صرفه جویی ۲ میلیارد دلاری سوخت با تکمیل راه آهن شلمچه بصره