Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار اسکندر مومنی جانشین سابق فرمانده ناجا در رابطه با پیچیده ترین پرونده ای که نیروی انتظامی طی سالهای اخیر با آن روبرو بوده است گفت: یکی از ماموریت های که در زمان جانشینی ناجا بر عهده بنده گذاشته شد موضوع تخلفات ارزی بود که از نیمه دوم سال 1396 پیگیری آن آغاز شد.

مومنی گفت:  بخش عمده پیگیری های تخلفات ارزی توسط نیروی انتظامی بود و تا سال 97 نیز ادامه داشت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به این سوال که آیا ناجا از تغییرات ناگهانی بازار ارز در سال 97 از قبل خبر داشته است افزود: نیروی انتظامی از سال 96 اقدامات متخلفان ارزی را رصد می کرد چرا که سنسورهای نیروی انتظامی در رابطه با این موضوعات حساس است.

سردار مومنی تصریح کرد: قبل از سال 97 بسیاری از متخلفان ارزی شناسایی شده بودند. کار بسیار پیچیده ای بود. نیروی انتظامی با اشراف اطلاعاتی گسترده با همکاری پلیس اطلاعات و آگاهی  در یک اقدام هماهنگ و یک کارگروهی اقدام به دستگیری این افراد کرد.

مروری بر پرونده و نحوه دستگیری متخلفان ارزی از زبان سردار رحیمی

به گفته سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ عملیات مقابله با "اخلالگران" بازار ارز با "پشتیبانی اطلاعاتی یک ماهه" و در همکاری مشترک میان پلیس امنیت، پلیس آگاهی، یگان امداد، بانک مرکزی، قوه قضائیه و سازمان تعزیرات در سه نقطه از مراکز عرضه دلار و ارز در خیابان منوچهری، پاساژ افشار و سبزه میدان اجرا شده است.

او با اشاره به پاکسازی کامل بازار ارز از دلال‌ها، گفته است که مأموران پلیس در این اماکن «نه تنها تا شب عید، بلکه پس از آن نیز و تا هر زمان که لازم باشد ادامه خواهد داشت» و برخورد با "اخلالگران" بازار ارز "مقطعی" نخواهد بود.

رحیمی همچنین از ارتباط دلال‌ها با بانک مرکزی اظهار بی‌اطلاعی کرده و در مورد شیوه کارشان گفته است که آنان «عصرها و هنگام تثبیت قیمت دلار و مشخص بودن نرخ آن، آن را با قیمت بالاتر برای صبح روز بعد پیش‌خرید می‌کردند». او در عین حال تأکید کرده که یکی از جدی‌ترین درخواست‌ها برای برخورد با مخلان بازار ارز از طرف دولت و بانک مرکزی مطرح شده بود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: تعزیرات شب عید نیروی انتظامی سردار مومنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۸۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سارقان مسلح در سنندج زمین‌گیر شدند

فرمانده انتظامی استان کردستان از دستگیری دو نفر سارق مسلح در شهر سنندج خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار علی آزادی اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سرقت مسلحانه با یک دستگاه موتورسیکلت و زورگیری از دو شهروند در یکی از محلات شهر سنندج، بلافاصله موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با اشراف اطلاعاتی و اقدامات پلیسی و پس از هماهنگی با مراجع قضائی سارقان شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی کردستان با بیان اینکه کارآگاهان پلیس آگاهی استان در یک عملیات ضربتی کمتر از ۱۰ ساعت دو سارق زور گیر را در مخفیگاه خود زمین‌گیر کردند، گفت: در این راستا نیز یک قبضه سلاح جنگی و اموال سرقتی از آنان کشف و موتورسیکلت نیز توقیف شد.

سردار آزادی با هشدار به مخلان نظم و امنیت عمومی مردم، خاطرنشان کرد: پلیس برابر قانون قاطعانه با متخلفان برخورد خواهد کرد.

کد خبر 737324

دیگر خبرها

  • سارقان مسلح در سنندج زمین‌گیر شدند
  • کشف بیش از ۴۳۰ میلیارد تومان کالای قاچاق در گلستان
  • کاهش ۱۴ درصدی سرقت در استان گلستان
  • سردار «رادان» با خانواده شهید نیروی انتظامی در بوشهر دیدار کرد
  • سردار رادان: فشار معیشت و مسکن از روی کارکنان انتظامی برداشته می‌شود
  • سردار رادان: تا ۲ سال آینده فشار معیشتی از روی کارکنان انتظامی برداشته می‌شود
  • نیروی انتظامی برای ایام نوروز و رمضان در آمادگی کامل است
  • نیروی انتظامی برای ایام نوروز و رمضاان در آمادگی کامل است
  • فوت ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر در تصادفات رانندگی تا پایان بهمن
  • دستگیری فعال غیرمجاز ارزی در تبریز