Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، معاونت ورزش بانوان در سال 97 فراز و نشیب‌های زیادی را طی کرد ولی با سیاست‌گذاری‌ و خط مشی‌هایی که داشت  و توانست  موفقیت‌های چشم‌گیری را به دست بیاورد. در همین راستا و در آستانه عید نوروز با زهرا موسوی، معاون وزارت ورزش و جوانان در امور بانوان، گفتگویی را انجام دادیم که در ادامه می خوانید:

*برنامه قامت‌سنجی در روستاها یکی از توفیقات ما در سال 97 بود

 ما در سال 97 توانستیم برنامه ملی ارتقا نشاط و تندرستی را که از طرف ستاد ملی زن و خانواده عنوان شده بود و پیشنهاددهنده ما بودیم و پیگیری شد از طریق این ستاد و توانستیم آن را به تصویب هیئت وزیران برسانیم که این برنامه 14 اقدام ملی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این 14 برنامه در حال حاضر در استان‌های ما در  مراکز ما اجرا می‌شود. یکی از توفیقاتی که ما در این سال در این موضوع داشتیم برنامه قامت سنجی بود که در روستا‌های ما اجرا شد و بسیار توفیقات خوبی از این موضوع حاصل شد. برنامه‌هایی برای شاغلین و غیر شاغلین هم داشتیم. برنامه‌های جشنواره نشاط و شادی که سعی کردیم این برنامه‌ها را بیشتر به خانواده‌محور بودن تبدیل کنیم. این برنامه‌ها در طول سال و در هر ماه در تمامی استان‌ها در حال اجرا است.

در بخش ورزش قهرمانی مدال‌های با ارزشی به دست آمد

ما برنامه‌های تطبیقی محل محور را داشتیم و توانستیم در این زمینه موفقیت‌هایی را کسب کنیم و کسانی که بعد مسافت دارند نسبت  به سالن‌های ورزشی و امکان حضورشان نیست مثل سالمندان، معلولین و یا در گروه‌های مختلف دیگری که در این برنامه دیده شده توانستیم در همان محله‌های خودشان سالن‌هایی را تهیه کنیم، چه از طریق بسیج و چه در شهرستان حتی خانه‌های بهداشت توانستیم این سالن‌ها را فعال کنیم و اینها بتوانند ورزش کنند. در زمینه قهرمانی هم توانستیم مدال‌های خوبی را کسب کنیم. ورزشکاران ما با حفظ هویت ایرانی و حجاب خودشان  توانستند در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی مدال‌های خودشان را کسب  کنند و این نشان‌دهنده این بود که ما در ورزش قهرمانی هم توانستیم موفقیت‌های خوبی را داشته باشیم.

*نگرش بانوان را نسبت به ورزش تغییر دادیم

تغییر نگرش و اصلاح نگرش بانوان را نسبت به ورزش بیشتر کردیم. همین طور توانستیم در خصوص زمینه‌های فعالیت آنها زیرساخت‌های خوبی را برای بانوان چه در بخش همگانی و چه در بخش قهرمانی فراهم کنیم. سعی کردیم مشارکت حداکثری بانوان را در تمامی زمینه‌های ورزش داشته باشیم و این بسیار خوب بود و توانستیم آنها را به این باور برسانیم که می‌توانند و ما موفقیت‌های بسیار خوبی داشتیم و در  بعضی از فدراسیون‌های ما بانوان از آقایان مدالشان بیشتر است و آنها بیشتر در  بخش قهرمانی کسب مدال کردند و معروف‌تر از آقایان هستند  و این باعث خوشحالی آقایان شد که توانستیم به اینجا برسیم.

*امیدوارم در المپیک 2020 هم این موفقیت‌ها را کسب کنیم

برنامه‌هایی که در بخش همگانی داریم همین طرح‌هایی که من خدمتتان عنوان کردم که 14 طرح بوده و همچنان در سال 98 ادامه دار است. چون ما این برنامه را تا 1400  برنامه ریزی کردیم. در بخش قهرمانی هم با توجه به در پیش بودن المپیک 2020 شروع کردیم و رصد می‌‌کنیم تمام اردوهایی را که در زمینه ورزش‌هایی که حضور پیدا کنند. بخشی الان در  حال سهمیه گرفتن هستند. در خصوص اینکه اردوها مرتب باشد و حضور ورزشکاران ما در این اردوها زمینه‌هایش فراهم شود با فدراسیون‌ها همکاری می‌کنیم و به همین شکل تمام کارها رصد می‌شود انشالله بتوانیم در المپیک 2020 هم این موفقیت‌‌ها را کسب کنیم.

*در سال جدید توفیق کسب سهمیه المپیک را برای همه ورزشکاران آرزومندم

فرا رسیدن نوروز 98 را به تمام هموطنان عزیزم تبریک عرض می‌کنم و انشالله سالی پر از سلامتی و تندرستی داشته باشند و برای همه  ورزشکاران عزیز توفیق کسب سهیمه برای راهیابی به المپیک 2020 را آرزومندم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بازی بسیج حجاب وزارت ورزش و جوانان برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۸۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گنجینه‌های ارزشمند ادب فارسی به جوانان شناسانده شوند

محمد هادی ایمانیه شامگاه جمعه در آیین بزرگداشت سعدی اظهار کرد: سعدی در بسیاری از حکایات خود با صراحت و شفافیت با موضوع بی توجهی به انسانیت برخورد می‌کند.

او، گم شده امروز بشریت را معنویت و تربیت دانست و افزود: امروز این پرسش همواره مطرح است که جامعه علی‌رغم اینکه در تکنولوژی، علم و هوش رشد داشته، اما آیا به همان میزان اخلاق، تربیت، معنویت و سبک زندگی هم رشد کرده است؟

استاندار فارس معتقد است که باید تمام تلاش خود را برای شناساندن گنجینه‌های ارزشمند ادب فارسی به جوانان به کار بگیریم تا جوانان و نسل‌های آینده با این گنجینه‌های با ارزش به ویژه ۲شاعر بزرگ ادب پارسی آشنا شوند.

ایمانیه با بیان اینکه در گذشته یادگیری سواد با خواندن اشعار سعدی و حافظ آغاز می‌شد، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند برای اینکه این مفاهیم با ظرافت و جامعیت بیشتر به نسل جوان منتقل شود با مشارکت دستگاه‌های متولی همچون آموزش و پرورش، برنامه‌ریزی برای اشاعه این اندیشه‌ها را در دستور کار قرار دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • گنجینه‌های ارزشمند ادب فارسی به جوانان شناسانده شوند
  • باید آگاهی‌های جوانان در جنگ ترکیبی و هیبریدی افزایش یابد
  • حراست ورزش مامور رسیدگی به چاقوکشی در کشتی!
  • پیروزی دختران بلند قامت کردستانی در مصاف با نماینده زنجان + فیلم
  • حراست وزارت ورزش به میدان آمد؛ رسیدگی فوری به جنجال چاقوکشی در کشتی مازندران
  • ورود حراست وزارت ورزش و جوانان به اتفاقات مسابقات کشتی در مازندران
  • ورود حراست وزارت ورزش به ماجرای چاقوکشی در کشتی مازندران
  • مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌ها منصوب شد
  • انتصاب مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌ها در وزارت ورزش
  • اعلام مخالفت شورای اسلامی شهر نیشابور با تغییر کاربری اراضی مجموعه ورزشی انقلاب