Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@01:46:23 GMT

11 شهر استان قزوین در معرض خطر سیل هستند

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۸۶۵۳

11 شهر استان قزوین در معرض خطر سیل هستند

قدرت الله مهدیخانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این شهرها شامل قزوین، محمدیه، الوند، آبیک، بیدستان، شریفیه،محمود آباد نمونه، آبگرم، شال، اسفرورین و خرمدشت
هستند.
این مسئول گفت: دست کاری های انجام شده در طبیعت بویژه در کنار بستر رودخانه ها و مسیل ها و توسعه نامتوازن و بدون توجه به الزامات حوزه مدیریت بحران موجب شده تا شهرهای ما در معرض سیل قرار داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: علاوه بر شهرهای یاد شده 58 روستای استان قزوین از جمله در مناطقی از الموت و طارم سفلی و بوئین زهرا در معرض سیل قرار دارند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین در ادامه با اشاره به هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال بروز سیلاب در استان طی هفته جاری،گفت: به محض دریافت هشدار هواشناسی در خصوص احتمال بروز سیلاب، در سطح گسترده به مردم و همچنین فرمانداری ها، بخشداری ها و دهیاری ها و پایگاه های بسیج موضوع را اطلاع رسانی کردیم.
وی اظهار داشت: روز گذشته نیز نشست اضطراری مدیریت بحران به ریاست استاندار تشکیل شد و نهمیدات لازم به منظور پیشگیری و کاهش خسارت در صورت بروز حوادث غیرمترقبه اتخاذ شد.
این مسئول با بیان اینکه 1550 نیرو به همراه 500 دستگاه ماشین آلات شامل راهداری، جمعیت هلال احمر، اورژانس، آتش نشانی ها و پلیس راه به شکل مستقیم زیرنظر مدیریت بحران استان به فعالیت می پردازند،اظهار داشت: در صورت نیاز و مطابق با قانون از ظرفیت دیگر دستگاه ها و حتی بخش خصوصی نیز می توانیم بهره بگیریم.
3013
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 استان قزوین بخش خصوصی زهرا سیل قانون 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۸۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش مدیریت بحران در استان یزد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، محمدعلی ملک زاده با اشاره به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر صدور هشدار نارنجی و تشدید سامانه بارشی برای سوم و چهارم اردیبهشت ماه گفت: مدیریت بحران آماده باش است.

وی همچنین در خصوص احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها در اکثر شهرستان‌های استان هشدار داد.

ملک زاده با بیان اینکه منطقه اثر مخاطرات احتمالی در سراسر استان یزد پیش بینی شده است، اظهار داشت: به همه شهروندان به خصوص ساکنان مناطق ییلاقی و کوهپایه‌ای استان در خصوص جاری شدن روان آب و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها هشدار می‌دهیم که از تردد و توقف در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها اکیداً خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد افزود: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال رخداد صاعقه و بارش تگرگ گاهی وزش باد خیلی شدید به ویژه در ارتفاعات از مردم عزیز می‌خواهیم از فعالیت‌های کوه نوردی به ویژه صعود به قله‌ها پرهیز کنند.

دیگر خبرها

  • سیلاب بهاری در جاده سه چاهون بافق+فیلم
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های قزوین
  • بارش‌های رگباری و آب‌گرفتگی در شمال و شرق استان اصفهان + عکس
  • ترک فعل احتمالی در مدیریت بحران پیگیری می‌شود
  • ببینید | هشدار جدی مدیریت بحران به مردم تهران!
  • بارش های شدید در راه تهران؛ هشدار مدیریت بحران
  • آماده‌باش مدیریت بحران استان
  • آب، زلزله و سازه‌های ناایمن بحران‌های اصلی کشور
  • پسماند و مشکلات فراوان در کردستان
  • آماده باش مدیریت بحران در استان یزد