Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@21:19:09 GMT

رونق تولید نیازمند تسهیل قوانین و رفع موانع فرارو است

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۸۶۷۹

رونق تولید نیازمند تسهیل قوانین و رفع موانع فرارو است

اصفهان- ایرنا- نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی گفت : رونق تولید نیازمند تسهیل قوانین و رفع موانع و چالش های پیش روی این عرصه است.

ابوالفضل ابوترابی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بروکراسی سخت اداری و قوانین سخت سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی، انگیزه افراد را از بین می برد و برای رونق تولید باید قوانین تسهیل و سخت گیری های اداری از بین برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: فعالیت های سلیقه ای دستگاه های اداری برای سرمایه گذاران و ایجاد کنندگان کسب و کار بستر را برای رونق تولید از بین خواهد برد که باید به منظور تحقق شعار سال و عملیاتی سازی منویات رهبر معظم انقلاب چنین برخوردهایی اصلاح شود.
نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تسهیل قوانین نیازمند همکاری نمایندگان مجلس است، خاطرنشان کرد: در مجلس باید قوانین آسان تصویب و دولت سخت گیری ها و شرایط بحرانی که برخی از سازمان ها از جمله تامین اجتماعی دارد، تسهیل کنند.
وی ادامه داد: در جنگ اقتصادی همانند جنگ نظامی اجرای برخی از قوانین کارآمد نیست و باید تصمیم گیری سریع انجام شود که از جمله این تصمیم سازی ها کاهش برخی از فرآیند های اداری و تسهیل شرایط برای تجارت و فعالیت های صادراتی است.
ابوترابی با تاکید بر ضرورت ارایه پیشنهاد از سوی فعالان اقتصادی و اتحادیه و نهادهای فعال در این حوزه برای تسهیل قوانین، ادامه داد : فعالان عرصه تولید به عنوان پیشتازان عرصه اقتصاد پیشنهادات و نظرات خود را به مجلس و دولت ارائه و برای اجرای آن همکاری کنند.
وی یادآورشد: برای رونق تولید شناخت عرصه های مهم تولیدی و استفاده از فناوری های نوین نیاز است که دانشگاهیان و متخصصان با رصد وضعیت بازار و تقاضا برای این موضوع کار کنند.
رهبر معظم انقلاب 1398 را سال رونق تولید نامگذاری کردند.
اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، 9 هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه 221 هزار میلیارد ریال و اشتغال 263 هزار نفر، حدود 840 معدن در حال بهره برداری با سرمایه گذاری بیش از 10 هزار میلیارد ریال و حدود 180 هزار واحد صنفی صنعتی ترین استان کشور بشمار می آید.
7131/6026/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد رونق توليد قوانين سرمايه گذاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۸۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای رفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید برنامه جمعی داشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  وزیر اقتصاد در پایان همایش دو روزه مناطق آزاد و اقتصادی کشور با حضور مدیران این مناطق و وزیر اقتصاد در مشهد گفت: تعیین هدف گذاری کمی و کیفی که تا پایان سال هر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بر اساس ارزش شاخص و معیار‌های دیگر در در زمینه تجارت، سرمایه‌گذاری، ارتقای فناوری و تولید محصولات، فتح بازار‌های جدید صادراتی موفق بودند و پیش رفتن این هدف گذاری را از دبیرخانه مناطق آزاد و اقتصادی مطالبه می‌کنیم و باید در دستور کار دبیرخانه باشد.

خاندوزی افزود: ما باید برای رفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی یک برنامه جمعی باید داشته باشیم که اصلاح قانون از سمت مناطق آزاد و ویژه اقتصادی شروع و به مجلس شورای اسلامی می‌رسد.

وی گفت: مشکلاتی از قبیل مسائل مالیاتی و گمرکی این مناطق که بدون اجازه قانونگذار حل و فصل نمی شود و ما دستورالعملی تهیه و از مجلس شورای اسلامی مطالبه می‌کنیم.

دبیر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور هم در ادامه گفت: در کشور ۴۸ منطقه آزاد و ویژه اقتصادی داریم که سهم بالایی در اقتصاد کشور دارند و یک سوم صادرات غیر نفتی کشور از این مناطق است

عبدالملکی افزود: ۸۰ درصد کل ترانزیت کشور از این مناطق هست و در واقع در رشد اقتصادی کشور نقش مهمی دارند

وی گفت:  سال گذشته مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در حوزه سرمایه‌گذاری رشد ۴ برابری، در سرمایه‌گذاری محقق شده رشد سه برابری که به ۱۳۳ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری رسیدیم.

دبیر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور افزود: امسال هم همچون پارسال ۱۰۰۰ بسته سرمایه‌گذاری جدید را تا پایان سال خواهیم داشت در نمایشگاه که هفته آینده در تهران برگزار می‌شود ۲۰۰ تا از این بسته‌ها رونمایی می‌شود و در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد.

عبدالملکی گفت: هر بسته سرمایه‌گذاری شامل سه بخش است که بخش اول مطالعات امکان سنجی اقتصادی اولیه انجام شده بخش دوم هر بسته زیرساخت‌های مورد نیاز است اعم از زمین آب و برق و گاز و دسترسی اینهایی که برای هر طرح آماده شده و بخش سوم وزن آن فعالیت و این سرمایه‌گذاری که به صورت بی‌نام صادر می‌شود.

دیگر خبرها

  • برای رفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید برنامه جمعی داشت
  • اشتغال ۲۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد با بازگشت ۵۰ واحد راکد به چرخه تولید
  • ‌فرایند سرمایه‌گذاری در فارس تسهیل شود
  • پورمختار: مراکز پژوهشی، راهکارهای عملی برای مشارکت مردم در جهش تولید ارائه کنند
  • اختصاص زمین به تعاونی‌ها برای رونق تولید در اولویت است
  • ضرورت تسهیل و رفع موانع تولید در تحقق شعار سال
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • مشکلات ۷ بنگاه اقتصادی استان بوشهر رسیدگی شد
  • بهره‌مندی ۱۱۶۳ واحد تولیدی همدان از مصوبات ستاد تسهیل استان
  • بررسی مشکلات یک هزار و ۱۶۳ واحد تولیدی استان همدان