Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا سازمان بهزیستی اعلام کرد: متعاقب اعلام ستاد مدیریت بحران گلستان مبنی بر وقوع توفان همراه با بارندگی‌های شدید طغیان رودخانه‌ها در روزهای پایانی سال ۱۳۹۷، اداره کل بهزیستی گلستان طی بخشنامه‌ای خطاب به رؤسای اداره‌های بهزیستی، احتمال وقوع حوادث ناشی از سیلاب را به مدیران شهرستانی خود اعلام و تاکید کرد کلیه معاونین و رؤسای شهرستان‌ها موظفند ضمن حضور در مراکز شبانه‌روزی تحت نظارت که متولی نگهداری از کودکان و نوجوانان، سالمندان و معلولین هستند، موارد مرتبط با ایمنی و اصول مراقبتی از گروه‌های هدف را به مسئولین مراکز یادآوری و مورد تاکید قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا، پیش از تحویل سال نو، کلیه مراکز شبانه روزی، اعم از مراکز نگهداری از فرزندان تحت سرپرستی، کمپ‌های ترک اعتیاد، مراکز نگهداری از سالمندان و معلولین توسط مدیران این دستگاه بازدید و سپس در روزهای اول و دوم فروردین ماه با توجه به وقوع سیلاب در شهرهای گنبد کاووس، آق قلا و گمیشان، مدیرکل و معاونت های تخصصی در کلیه مراکز شبانه روزی حاضر و به بررسی وضعیت مددجویان مقیم در این مراکز پرداخته که با توجه به اهمیت حفاظت از جان گروه‌های هدف، بلافاصله نسبت به جابجایی و انتقال فرزندان تحت سرپرستی در شهر گمیشان و انتقال مددجویان مقیم در کمپ ترک اعتیاد شهر آق قلا به مکان‌های امن در مرکز استان گلستان اقدام شد.

پس از انتقال مددجویان به مکان ‌ای امن، مواد غذایی مورد نیاز مددجویان توسط اداره کل بهزیستی گلستان تامین و در اختیار مراکز قرار گرفت و در عصر روز دوم فروردین ماه، مدیر کل باتفاق معاونین به مراکز جدیدی که مددجویان به آنجا منتقل شده بودند حضور یافته و به دلجویی از آنها پرداختند. 

در ادامه ستاد مداخلات و حمایت‌های روانی اجتماعی از آسیب‌دیدگان حوادث و بلایای طبیعی(محب) به ریاست مدیرکل بهزیستی گلستان و با حضور مدیران مراکز غیر دولتی،در شهر آق قلا تشکیل و نحوه اقدامات تخصصی در قبال جامعه هدف، تبیین و به بحث و تبادل نظر گذاشته شد. 

در ادامه مدیرکل بهزیستی گلستان به اتفاق معاونین به بازدید میدانی از مناطق سیل زده شهرستان آق قلا و گمیشان پرداخته و به بررسی وضعیت مددجویان تحت حمایت در شهرهای یاد شده پرداختند. 

با توجه به تصمیمات اتخاذ شده در جلسه ستاد محب، دو تیم تخصصی مداخلات و حمایت‌های روانی اجتماعی در شهرهای آق قلا و گمیشان مستقر شدند.

همچنین غفاری مدیرکل بهزیستی گلستان در فرمانداری شهرستان آق قلا حضور یافته و طی جلسه ای با فرماندار و رئیس ستاد بحران شهرستان مذکور آمادگی بهزیستی گلستان را در حمایت و یاریگری به شهروندان اعلام و اولین محموله مواد غذایی از سوی بهزیستی به فرمانداری آق قلا جهت توزیع در میان سیل زدگان تحویل شد. 

در شهرهای مختلف استان، بویژه شهرهای گنبد کاووس،آق قلا و گمیشان، مدیران و کارکنان مجتمع‌ها و انجمن‌های غیر دولتی در کنار کارکنان بهزیستی از واحدهای مسکونی مددجویان تحت حمایت بازدید به عمل آورده که یک بانوی سالمند گرفتار شده در سیلاب، از منزل مسکونی خود خارج و در مکان امن اسکان داده شد. 

لازم به ذکر است بر اساس بررسی‌های میدانی، خوشبختانه تاکنون هیچگونه آسیب جسمی ناشی سیلاب متوجه مددجویان تحت حمایت نبوده و مقرر شد در روزهای بعد، تا فراهم آمدن شرایط مطلوب جوی، همه روزه تیم های تخصصی بهزیستی به بازدید منازل مسکونی جامعه هدف پرداخته تا در صورت نیاز، مایحتاج غذایی، پوشاک و لوازم گرمایشی را تامین و در اختیار افراد نیازمند قرار دهند.

انتهای پیام 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا اجتماعی سیل گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۹۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امید شاخصه بارز آثار هنری توانخواهان بهزیستی اردبیل است

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی بعد از ظهر چهارشنبه در مراسم تجلیل از توان‌خواهان فعال سرآمد در عرصه هنرهای تجسمی اردبیل اظهار کرد: مهمترین شاخص آثار هنری توانخواهان بهزیستی شاخص امید است در حالی که در حوزه‌های دیگر کمتر شاهد این شاخص هستیم.

وی با بیان اینکه انگیزه و اراده محکم توانخواهان شایسته تقدیر است، افزود: محدودیت‌ها مانع ترقی و تعالی توانخواهان نشده بلکه امروز شاهد هستیم که این جامعه هدف به عرصه‌های بین المللی و ملی دست پیدا کرده‌اند و وظیفه مسؤولان در قبال توانخواهان و مددجویان بهزیستی، فراهم ساختن مسیر رشد و تعالی آنها است.

استاندار اردبیل با اشاره به تلاش چشمگیر اداره کل بهزیستی استان اردبیل نسبت به سال‌های گذشته ادامه داد: هزینه شدن یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به جامعه هدف بهزیستی در اسفند ماه سال گذشته نشانگر عزم دولت در خدمت به جامعه تحت پوشش این سازمان در استان اردبیل است.

عاملی با بیان اینکه گزارش‌ها در حوزه مسکن مددجویی بسیار امیدوارکننده است، خاطرنشان کرد: رتبه سه کشور را در بحث پیشبرد نهضت ملی مسکن مددجویان داریم و در تلاش هستیم تا با هموار کردن مسیر رشد و تعالی توانخواهان و مددجویان یاریگر آنان در مسیرهای موفق۵یت باشیم.

کد خبر 6081205

دیگر خبرها

  • اعلام سرانه بیمه درمان پرداختی دهک‌های اول تا نهم/ فرانشیز بستری مددجویان «صفر» شد
  • تکلیف مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با افزایش تعرفه‌های درمانی چه می شود؟
  • بررسی روند ساخت مسکن مددجویی در شاهیندژ
  • برگزاری جشنواره بازی های بومی و محلی مددجویان بهزیستی در بوکان
  • امید شاخصه بارز آثار هنری توانخواهان بهزیستی اردبیل است
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌ و بختیاری
  • ۲۵۵ بیمار هموفیلی در استان کرمانشاه وجود دارد
  • افزایش ۳۰درصدی مستمری مددجویان بهزیستی خراسان رضوی
  • ارائه خدمات ویژه به نابینایان و ناشنوایان در کتابخانه‌های بوشهر
  • واگذاری ۷۸۰ انشعاب گاز رایگان به جامعه هدف کمیته امداد و بهزیستی