Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگار جوان از یاسوج ،  عبد الرسول حقیقت خو سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای گچساران شامگاه یکشنبه در نشست ستاد بحران گچساران گفت : این جاده به منظور جلوگیری از ریزش کوه و پرتاب سنگ بر اثر بارندگی‌های دو روز آینده از امروز دوشنبه از ساعت ۱۲ بطور موقت مسدود می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: همه ساله بر اثر بارندگی‌های شدید «تنگ دربه» در مسیر جاده گچساران- بی بی حکیمه، ریزش کوه و پرتاب سنگ صورت می‌گیرد.

حقیقت خو ادامه داد: رانندگانی که قصد تردد به بارگاه بی بی حکیمه را دارند می‌توانند در این مدت از جاده جایگزین سردشت به زیدون استفاده کنند.

وی افزود: هم اکنون چهار اکیب راهداری در سطح جاده‌های این شهرستان فعال است.

رئیس اداره هواشناسی گچساران در این نشست از افزایش ۳۲ درصدی حجم بارندگی طی سال زراعی جاری در این شهرستان نسبت به مدت مشابه دوره آماری خبر داد.

احسان کوهکن افزود: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۵۳۰ میلیمتر باران در گچساران باریده در حالی که سال زراعی گذشته ۱۳۰ میلیمتر بوده است.

وی بیان کرد: در چند روز آینده یک سامانه بارشی شهرستان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و تا چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

کوهکن تصریح کرد: پیش بینی بارندگی قابل ملاحظه همراه با تندباد لحظه‌ای و رعدو برق شدید و در نقاط مستعد احتمال تگرگ و در ارتفاعات به صورت برف بارش باشد.

وی گفت: با پیش بینی‌های انجام گرفته، احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شدن سیل در محور‌ها و مناطق عشایرنشین شهرستان دور از انتظار نیست.

فرماندار گچساران در این نشست ضمن اعلام آمادگی ستاد مدیریت بحران گچساران برای خدمات رسانی به مردم شهرستان گفت: تمام دستگاه‌های عضو ستاد بحران با تجهیز امکانات و نیرو برای مقابله با هر نوع بحرانی آمادگی دارند.

علی خوان پایه افزود: آمادگی برای رهاسازی آب سد کوثر در هنگام سیلاب وجود دارد و تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به پیش بینی هواشناسی و هشدار‌های بارندگی احتمال سرازیر شدن آب سد کوثر وجود دارد.

خوان پایه ادامه داد: اخطار‌های لازم به عشایر اسکان یافته در کنار رودخانه‌ها و پایین دست سد کوثر داده شده تا هنگام سیلاب و سرازیر شدن آب سد آسیبی به قشر مولد وارد نشود.

وی ادامه داد: با توجه به اخطار‌های هواشناسی احتمال آبگرفتگی و جریان سیلاب در این شهرستان وجود دارد به همین دلیل شهرداری نسبت به اسکان مسافران نوروزی و هدایت آن‌ها به سمت محل‌های پیش بینی شده اقدام کنند.

سالن ورزشی پد خندق، حسینیه ثارالله و حسینیه امام جعفر صادق و سالن ورزشی بابا کلان برای اسکان مسافران نوروزی پیش بینی شده است.

انتهای پیام/غ

بسته شدن جاده گچساران به بی بی حکیمه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمل و نقل هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۹۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز موج‌های شدید بارشی در ۶ استان/ به این استان‌ها سفر نکنید

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان هواشناسی با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی آورده است: وقوع رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک در نقاط مستعد بارش تگرگ سه‌شنبه (۴ اردیبهشت‌) در کرمان، مازندران و گلستان، چهارشنبه (۵ اردیبهشت‌) در گلستان، سیستان و بلوچستان و فارس و پنج‌شنبه (۶ اردیبهشت‌) در کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ دور از انتظار نیست.

به توصیه سازمان هواشناسی احتیاط در سفرهای بین شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی مد نظر قرار گیرد.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد بارش تگرگ چهارشنبه در مازندران، مرکزی، قم، شرق لرستان، تهران، پنج‌شنبه در خراسان رضوی، یزد، چهارمحال و بختیاری، جنوب و شرق اصفهان، هرمزگان، شرق و شمال فارس، شرق سمنان و شرق خراسان شمالی و جمعه در جنوب کرمان و شرق هرمزگان رخ خواهد داد.

احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و زراعی وجود دارد بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به احتیاط در سفرها بویژه برون شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و اتخاذ تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه می‌کند.

کد خبر 6087146 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • تشدید بارندگی در این استان‌ها
  • هشدار هواشناسی صادر شد؛ تشدید بارندگی در این استان‌ها
  • آغاز موج‌های شدید بارشی در ۶ استان/ به این استان‌ها سفر نکنید
  • تداوم بارندگی در استان سمنان+ فیلم
  • تشدید دوباره سامانه بارشی در کشور / در کدام استان‌های کشور بارندگی خواهیم داشت؟
  • تداوم بارندگی در سمنان
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت / هراز مسدود شد
  • محور هراز مسدود است/ بارندگی در راه ها
  • بارندگی در کشور ادامه دارد / از پنجشنبه هوا گرم‌تر می‌شود
  • بارندگی ۴۰۹ میلی‌متری زرآباد و تخریب گسترده زیرساخت‌ها