Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرکرد- ایرنا- بخشدار دوآب صمصامی شهرستان کوهرنگ گفت : در پی بارش های یکشنبه شب و به منظور پیشگیری از حوادث ناگوار طبیعی، تعدادی از سکنه روستاهای ' سیف آباد ' و ' خان ' دهستان دوآب صمصامی که در مسیر رودخانه قرار دارند، به مناطق امن تر منتقل شدند.

ابراهیم نجفی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت : از بامداد روز دوشنبه، بیش از 60 نفر از جمعیت مناطق روستای به همراه بیش از 800 راس دام سبک که در مسیر رودخانه و خطر آبگرفتگی قرار داشت، به مناطق امن هدایت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی، باران بهاری شامگاه یکشنبه باعث اختلال در تردد مسیر عشایر کوچرو در گردنه شاه منصوری حد فاصل شهرستان کوهرنگ به استان خوزستان شد.
وی، از ریزش سنگ از کوه در راه روستای 'خان' و 'باغ علی' در اثر بارش باران و ذوب شدن برف انباشته شده در ارتفاعات در شامگاه یکشنبه خبر داد و گفت : ماموران راهداری در کمترین زمان ممکن برای پاکسازی محور ارتباطی وارد عمل شدند.
نجفی به عشایر کوچرو توصیه کرد : زمان تقویم کوچ را رعایت کنند چرا که زمان کوچ به مناطق ییلاقی تا نیمه اردیبهشت ماه است
بخشدار دوآب صمصامی گفت: در فصل بهار طغیان رودخانه های محلی دور از انتظار نیست.
به گزارش ایرنا، سخنگوی وزارت کشور از اعلام آماده باش به استانداران 5 استان غربی کشور از جمله چهارمحال و بختیاری ، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و ایلام در پی گزارش سازمان هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی قوی در روزهای دوشنبه و سه شنبه در این مناطق خبر داده است.
در همین خصوص در چهارمحال و بختیاری نیز با دستور استاندار، دستگاه های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران به حالت آماده باش کامل درآمده است.
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری نیز با هشدار نسبت به وقوع سیل در این استان برای روزهای دوشنبه و سه شنبه، گفت: بارش شدید باران به همراه ذوب برف های موجود احتمال سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه را دوچندان کرده است.
بخش دوآب صمصامی شهرستان کوهرنگ در 180 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.
6199/2097

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي كوهرنگ چهارمحال و بختياري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۹۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رگبار باران و بارش تگرگ اردبیل میهمان عصرگاهی اردبیلی ها

مجید کوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی حاکی از ناپایداری های فصلی و محلی به ویژه در ساعات بعدازظهر و عصر در اردبیل است.

وی زمان شروع این پدیده جوی را عصر پنج شنبه تا سه شنبه هفته آینده اعلام و خاطرنشان کرد: رگبار باران، رخداد رعدوبرق، بارش تگرگ در مناطق مستعد و وزش تندباهای موقتی پدیده غالب در هفته آینده خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی اردبیل منطقه اثر این پدیده جوی را تمامی مناطق استان دانست و بیان کرد: احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی به دلیل بارندگی های رگباری و اصابت صاعقه به ویژه در نواحی کوهستانی پیش‌بینی می‌شود.

کوهی با توصیه به شهروندان در خصوص رعایت دستورالعمل های سطح زرد شماره چهار هواشناسی گفت: مردم با اجتناب از اطراق و تردد در بستر و حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر تمهیدات لازم برای حفاظت از تولیدات کشاورزی را اندیشیده و در انجام هرگونه عملیات کشاورزی احتیاط را رعایت کنند.

کد خبر 6081973

دیگر خبرها

  • وقوع رگبارهای پراکنده باران در لرستان
  • پیش بینی بارش پراکنده باران در مناطق شرقی کرمانشاه
  • صدور هشدار هواشناسی در خصوص وزش باد شدید در چهارمحال و بختیاری
  • صدور هشدار زرد هواشناسی در چهارمحال و بختیاری
  • بازدید طبیعت دوستان از حاشیه رودخانه زاینده رود در سودجان + تصاویر
  • رگبار باران و بارش تگرگ اردبیل میهمان عصرگاهی اردبیلی ها
  • پیش‌بینی رگبار باران در چهارمحال و بختیاری
  • بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه
  • سیلاب راه ارتباطی ۳۷ روستای ریگان را مسدود کرد
  • پیش‌بینی تداوم بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری