Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران، از عصر روز یکشنبه با ورود امواج اصلی سامانه بارشی به لرستان، بسیاری از مناطق استان شاهد، بارش نعمات الهی بود.

این بارش‌ها در شهر خرم‌آباد باعث شد که آب در رودخانه "گلال" خروشان شده و احتمال وقوع سیل دور از انتظار نیست. بسیاری از معابر اصلی و به خصوص معابر ورودی بخش جنوبی شهر نیز دچار آب گرفتگی شده و تردد به سختی در جریان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
شب گذشته و با شدت گرفتن بارندگی‌ها شاهد تخریب دو پل موقت خرم آباد توسط شهرداری مرکز استان بودیم. این دو پل در راستای مصوبه ستاد بحران استان و به منظور کاهش خطرات احتمالی سیل انجام گرفت. همچنین آتش نشانی خرم‌آباد با حضور مستمر در خیابان ساحلی مرکز استان، هشدارهای لازم را به شهروندان داد تا خسارات سیل به حداقل برسد یک قربانی در کوهدشت بارش شدید باران در روستای سرسنگر شهرستان کوهدشت موجب مرگ یک زن روستایی و مجروح شدن یک نفر دیگر شد. حوالی ساعت یک بامداد دوشنبه یک پیرمرد و 2 زن که برای نجات گوسفندان خود از طویله در حال تخریب اقدام کرده بودند در زیر آوار گرفتار شدند.   جاده خرم‌آباد - پلدختر بسته شد براثر بارش شدید باران صبح امروز رودخانه کشکان طغیان کرد که به موجب آن جاده قدیم خرم‌آباد - پلدختر بسته شد. جایگزین آزادراه خرم‌آباد - پل زال است که باتوجه به حجم بارندگی پیش‌بینی می‌شود این مسیر هم بسته شود. بنابر اعلام سازمان هواشناسی از عصر روز یکشنبه تا بعدازظهر روز سه شنبه با توجه به فعالیت امواج اصلی این سامانه بارشی و تقویت مقدار بارش ها، برای همه نقاط استان بارندگی، گاهی رعد و برق و وزش باد قابل ملاحظه تا شدید لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 آتش نشانی رعد و برق سیل مرگ وزش باد 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۹۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر ارزیاب یونسکو به لرستان برای ثبت جهانی«فلک‌الافلاک»

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از سفر ارزیاب یونسکو به این استان برای ثبت جهانی قلعۀ فلک‌الافلاک در تابستان ۱۴۰۳ خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، عطا حسن‌پور، شامگاه دوشنبه، در جمع خبرنگاران گفت: حدود 100میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به لرستان برای تملک و آزادسازی حریم فلک‌الافلاک اختصاص پیدا کرده‌است.

او اضافه کرد: تمام اعتبار اختصاص‌یافتۀ سفر رئیس‌جمهور به لرستان برای آزادسازی بخش‌های جنوبی و شمالی قلعۀ فلک‌الافلاک هزینه شده‌است.

دستور فوری معاون وزیر کشور/ رانش در فلک‌الافلاک پیگیری شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان با بیان اینکه تملک برخی از ساختمان‌های ضلع شمالی فلک‌الافلاک باقی مانده‌است، یادآور شد: این ساختمان‌ها را نیز برای آزادسازی حریم این قلعه امسال خریداری می‌کنیم.

حسن‌پور با اشاره به ثبت جهانی فلک‌الافلاک و درّۀ خرم‌آباد، اطلاع داد: حضور ارزیاب یونسکو برای ثبت جهانی این دو اثر تاریخی در تابستان امسال قطعی شده‌است.

او متذکّر شد: الزامات لازم را برای ثبت جهانی دو اثر تاریخی فلک‌الافلاک و درّۀ خرم‌آباد تا قبل از حضور ارزیاب یونسکو باید فراهم کنیم.

تاریخ ساخت قلعۀ فلک‌الافلاک به دورهٔ ساسانیان بازمی‌گردد. این قلعه بر فراز تپه‌ای مشرف به شهر خرم‌آباد است که با نام دوازده‌برجی نیز شناخته می‌شود.

فلک‌الافلاک در تاریخ 10 مهر 1348با شمارهٔ ثبت 883 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.

انتهای پیام/ 644/.

دیگر خبرها

  • آبگرفتگی معابر شهر رحمت آباد شهرستان ریگان براثر بارش شدید باران
  • توزیع ۶۲ میلیارد تومان بسته معیشتی در بین نیازمندان لرستان
  • سفر ارزیاب یونسکو به لرستان برای ثبت جهانی«فلک‌الافلاک»
  • ثبت بیشترین بارندگی با ۲۳ میلی متر در ایستگاه درح‌ 
  • پای حرف شما در بسته صدای مردم 
  • تیم خرم آباد با شایستگی قهرمان مسابقات کشتی فرنگی نونهالان استان
  • بارندگی شدید و سیلِ روز‌های اخیر افغانستان؛ ۳۳ نفر جان باختند!
  • پیش بینی بارندگی شدید در استان بوشهر
  • بارندگی و سیلِ روزهای اخیر جان ۳۳ نفر را در افغانستان گرفت
  • کاهش ۴.۴ درصدی میانگین بارش‌های سال زراعی ۱۴۰۲ در لرستان