Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-18@10:32:55 GMT

بیشترین مدال المپیک در تاریخ ایران

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۹۳۸۰

بیشترین مدال المپیک در تاریخ ایران

خبرگزاری میزان- موشن گرافیک اولین‌ها اشاره به پیشرفت‌های ایران دارد که برای اولین بار در تاریخ ایران اتفاق افتاده است که همه آن‌ها در همین ۴ دهه گذشته و بعد از انقلاب رخ داده است. به گزارش گروه چندرسانه‌ای خبرگزاری میزان، اولین حضور ایران در المپیک به سال ۱۲۷۹ هجری-شمسی برمی‌گردد، یعنی به دوران قاجار، وقتی یک ورزشکار ایرانی در رشتۀ شمشیربازی در المپیک پاریس شرکت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آن زمان تا به امروز، ایران ۱۷ دوره در مسابقات المپیک حضور داشته که از این ۱۷ دوره، ۸ بار مربوط به بعد از انقلاب بوده است. قبل از انقلاب، پرنشان‌ترین کاروان ایران در المپیک، شامل حداکثر ۷ مدال می‌شد. اما بیشترین مدال ایران در المپیک، سال ۱۳۹۱ در شهر لندن اتفاق افتاد وقتی کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران با ۵۳ نفر برای اولین بار توانست ۵ مدال طلا، ۶ مدال نقره و ۳ مدال برنز کسب کرده و در ردۀ پانزدهم جهان و ردۀ یازدهم رقابت‌های مردانِ جهان بایستد. این اولین بار بود که کاروان ورزشی ایران در المپیک توانسته بود مجموعا ۱۳ مدال یعنی نزدیک به دو برابر بیشتر از تعداد مدال‌های یک دورۀ المپیک در پیش از انقلاب را کسب کند و به این ترتیب پرنشان‌ترین المپیک تاریخ ایران را رقم بزند.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی    

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اولین ها موشن گرافیک اولین حضور ایران در المپیک المپیک پیشرفت های ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۹۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبریک کمیته ملی المپیک و وزیر ورزش به فرنگی‌کاران

کمتیه ملی المپیک و وزارت ورزش، قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا را تبریک گفتند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در متن پیام تبریک کمیته ملی المپیک آمده است: قهرمانی مقتدرانه و ارزشمند تیم ملی کشتی فرنگی در رقابت‌های قهرمانی آسیا که با کسب 4 مدال طلا، 3 مدال نقره و 2 مدال برنز همراه بوده است و رقابت‌های دلاورانه و جانانه نمایندگان کشورمان برابر حریفان، دل ایرانیان اقصی نقاط جهان را به وجده آورده و مایه خوشحالی و شور شعف ملت بزرگ ایران شد.

علیزاده اولین طلایی کشتی فرنگی؛ تکرار قهرمانی با برد تکراری

ضمن تبریک این قهرمانی به مسئولان زحمتکش فدراسیون،کادر فنی و افتخار آفرینان تیم ملی کشتی فرنگی برای افتخار آفرینان کشتی کشورمان در رقابت‌های پیش رو آرزوی موفقیت داشته و امید است در سایه لطف باری تعالی و دعای خیر مردم و تلاش شما عزیزان نمایندگان کشتی آزاد و فرنگی کشورمان در رقابت‌های المپیک پاریس نیز با درخشش خود همچون گذشته دل مردم را شاد کنند.

کیومرث هاشمی، وزیر ورزش نیز در پیامی کسب مقام نخست ایران در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا را تبریک گفت:

رویداد رقابتی کشتی فرنگی قهرمانی آسیا به عرصه‌ دیگری برای بروز توانمندی ورزش ایران تبدیل شد تا با فتح جام قهرمانی، موفقیت‌های کشتی کشورمان استمرار یابد و همچنان این رشته‌ی پرافتخار، ارمغان‌آور نشاط ملی باشد.

اقتدار کشتی ایران در قاره‌کهن در رشته‌ی فرنگی نیز با 4 مدال طلا، 3 نقره و 2 برنز، بروز و ظهور یافت و طلیعه‌ سال جدید را با یک قهرمانی باارزش دیگر مزین ساخت تا این موفقیت، روزهای پرافتخار‌تری را برای این ورزش مدال‌آور، نوید دهد.

تلاش همه‌ عزیزانی را که برای موفقیت کشتی در سراسر کشور، نقش‌آفرینی می‌کنند، ارج می‌نهم و عنوان قهرمانی آسیا را به ملی‌پوشان، کادر‌فنی و سرپرستی و مسئولان فدراسیون همچنین مردم کشتی دوست کشورمان تبریک می‌گویم و از خداوند متعال پایداری در سلامتی و موفقیت این عزیزان افتخارآفرین را طلب می‌کنم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشتی ایران چگونه «آقای» آسیا شد/ امید به درخشش در المپیک با «طلا»
  • تاریخ‌سازی مانوئل نویر؛ بیشترین کلین‌شیت در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا
  • استارت خوب کشتی ایران در سال المپیک؛ پیش‌درآمدی برای پاریس
  • شانس مخفی طلای ایران در المپیک
  • تبریک کمیته ملی المپیک و وزیر ورزش به فرنگی‌کاران
  • انتقاد اولین مدال‌آور ایران از بی‌توجهی به دوومیدانی بانوان
  • ثبت بالاترین میزان تاریخ تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲
  • علیزاده، اولین طلایی کشتی فرنگی ایران در آسیا
  • به دل آب مى زنيم براى اولين سهميه‌هاى دو نفره
  • اولین طلایی کشتی فرنگی ایران در آسیا صید شد + ویدئو