Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حسن پورمقدم مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نوشهر با اشاره به اهمیت واحد قرنطینه مستقر در بندر نوشهر گفت: قرنطینه تضمین سلامت جامعه گیاهی و جانوری، اقلیم منطقه و امنیت غذایی کشور را به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: از سوی واحد قرنطینه این مدیریت در بخش صادرات محصولات کشاورزی و پس از بازدید و صدور گواهی بهداشتی صادرات، ۹ هزار و ۷۰۴ گلدان گل و گیاه زینتی، ۲۶۰ تن خرما و یک هزار و ۳۱۶ تن کیوی از بندر این شهرستان به خارج از کشور صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نوشهر افزود: در بخش واردات نیز پس از تست آزمایشگاهی و صدور مجوز تخلیه محموله‌های وارداتی، ۱۲ هزار و ۱۶۱ تن ذرت دامی، ۳۲ هزار و ۶۵۶ تن جو دامی و ۱۲ هزار و ۶۷۰ مترمکعب چوب نراد از این بندر ترخیص شد.

حسن پورمقدم گفت: کاشت، برداشت و صادرات گل و گیاه زینتی در نوشهر از اول بهار آغاز می‌شود و تا اواسط آذر هر سال ادامه می‌یابد.

در شهرستان نوشهر ۱۴۰ بهره بردار در ۱۴ هکتار فضای بسته و ۷۰ هکتار فضای باز سالانه بیش از ۲۰۰ هزار شاخه گل و گیاه تزیینی تولید می‌کنند.

استان مازندران در تولید درخت و درختچه‌های زینتی مقام نخست و در تولید گل‌های زینتی مقام دوم کشور را دارد و حدود ۹۰ درصد تولید گل‌های گلخانه‌ای و زینتی مازندران مربوط به غرب استان است.

استان مازندران دارای سه بندر فعال در نوشهر، فریدونکنار و امیر آباد بهشهر در ساحل ۳۳۸ کیلومتری خود در دریای خزر است.

انتهای پیام/آ

صادرات گل از نوشهر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشاورزی صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۹۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بالاترین رکورد صادرات فرآورده های نفتی در تاریخ بندر خرمشهر

تین نیوز

 مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: سال ۱۴۰۲ با فعال شدن ظرفیت صادرات فرآورده های نفتی به کشورهای همسایه، صفحه جدیدی برای توسعه بندر خرمشهر گشوده شد و با رقم خوردن صادرات ۳۸ هزار تن، بالاترین رکورد صادرات فرآورده های نفتی در تاریخ کل بندر خرمشهر به ثبت رسید. 

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علی عسکری مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در سال گذشته با تمرکز بر روی ظرفیت های کم نظیر بندر خرمشهر و تلاش و همت جهادی، آمار ۲ میلیون و ۷۸۸ هزار و ۸۸۸ تن عملیات تخلیه و بارگیری به ثبت رسید.

وی ادامه داد: بندر خرمشهر در عملکرد تخلیه و بارگیری در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل، رشد ۲۷ درصدی را تجربه کرد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: ۹۰ درصد این عملیات مربوط به بخش صادرات بود که با توجه به آمار به ثبت رسیده، بندر خرمشهر در جایگاه سوم بنادر کل کشور قرار گرفت.

عسکری اظهار کرد: ۲۹ درصد رشد در بخش صادرات، ۱۳ درصد رشد در بخش واردات، ۲۹ درصد رشد در فله خشک، ۱۷ درصد رشد در بخش کانتینری، ۲۶ درصد رشد در بخش تردد کامیون و ۱۳ درصد رشد در تردد شناورهای عملیاتی از دیگر پیشرفت های بندر خرمشهر در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل بود.

وی تأکید کرد: سال ۱۴۰۲ با فعال شدن ظرفیت صادرات فرآورده های نفتی به کشورهای همسایه، صفحه جدیدی برای توسعه بندر خرمشهر گشوده شد و با رقم خوردن صادرات ۳۸ هزار تن، بالاترین رکورد صادرات فرآورده های نفتی در تاریخ کل بندر خرمشهر به ثبت رسید.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: یکی دیگر از اقدامات ماندگار و بی سابقه در سال ۱۴۰۲، انهدام ۱۹۰ ردیف کالای متروکه برای نخستین بار در بندر خرمشهر بود که با این اقدام، فضای قابل توجهی از فضای اشغال شده انبارها، کاهش یافت و فرصت برای سرمایه گذاری جدید ایجاد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ثبت رکورد صادرات از خرمشهر
  • احداث گلخانه در جهت خودکفایی شهرداری در تولید انواع گل + فیلم
  • کاشت هل در گلدان به آسان ترین روش در خانه
  • احداث گلخانه تولید انواع گل
  • ثبت بالاترین رکورد صادرات فرآورده‌های نفتی در بندر خرمشهر
  • تولید ۹۶۰ تن ترتیکاله علوفه‌ای در بهشهر
  • ثبت بالاترین رکورد صادرات فرآورده های نفتی در تاریخ بندر خرمشهر
  • قزاقستان ساخت خط لوله در دریای خزر را بررسی می‌کند
  • تولید و تکثیر قارچ‌کُش گیاهی فناور به روش ضدبیولوژیکی/ با قارچ‌کُش‌های شیمیایی خداحافظی کنید
  • ارز آوری حدود ۷ میلیون دلاری صادرات کیوی عباس آباد