Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-23@15:07:58 GMT

معرفی فرهنگ در حمام علیقلی آقا

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۹۴۴۷

معرفی فرهنگ در حمام علیقلی آقا

حمام موزه علیقلی آقا این روزها مهمان های زیادی دارد و تلاش کرده با فراهم کردن محیطی جذاب آنچه در توان دارد فراهم کند تا فرهنگ و آداب و رسوم شهر اصفهان را معرفی کند.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، مدیر حمام موزه علیقلی آقا گفت: محله علیقلی آقا از قدیمی ترین محله های اصفهان محسوب می شود و جایگاه ویژه ای در معرفی فرهنگ و آداب و رسوم مردم اصفهان در قدیم دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا منجمی افزود: این محله با برخورداری از حمامی قدیمی که سالهاست به موزه تبدیل شده، بازارچه و مسجد علیقلی آقا، از جاذبه های گردشگری بسیار قابل توجهی برخوردار است و می تواند مکان بسیار جالبی برای بازدید گردشگران و آشنایی با بافت سنتی و قدیمی اصفهان باشد.

وی تاکید کرد: این محله قدیمی و به ویژه حمام موزه علیقلی آقا در ایام نوروز ۹۸ همچون سال های گذشته با اجرای برنامه هایی پذیرای حضور مسافران نوروزی است.

مدیر حمام علیقلی آقا تصریح کرد: از جمله این برنامه ها نمایش حمام دامادی است که هر سال در موزه برگزار شده و با استقبال بسیار خوبی از سوی شهروندان روبرو می شود. این نمایش به یکی از رسوم دیرین مردم اصفهان می پردازد و ضمن ارائه محتوایی طنز، بخشی از فرهنگ عامه مردم را روایت می کند. این نمایش دیدنی از ۳ تا ۱۱ فروردین ماه در محل موزه برگزار می شود.

منجمی اجرای نقالی را از دیگر برنامه های نوروزی موزه علیقلی آقا دانست و اظهار کرد: استاد خوشحال پور از اساتید پیشکسوت و متخصص در زمینه نقالی و شاهنامه خوانی، اجرای این برنامه را که در فضای روبروی موزه و در محیط باز برگزار می شود، بر عهده دارد. این برنامه نیز در ایام نوروز صبح ها پذیرای شهروندان و میهمانان نوروزی است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای تک نوازی موسیقی «نوا و بنا» بخشی دیگر از این برنامه هاست که در ایام نوروز بعد ازظهرها همزمان در موزه عصارخانه شاهی و موزه علیقلی آقا برگزار می شود. در ایام نوروز فضای موزه نیز متناسب با حال و هوای نورزوی تزئین شده و مهیای حضور گردشگران است.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان موسیقی نمایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۹۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برترین‌های پرش با اسب استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،مرکز اصفهان؛ دبیر هیئت سوارکاری استان اصفهان با بیان اینکه رقابت‌های رتبه بندی پرش با اسب استان برای معرفی برترین‌ها در ۱۲ مرحله برگزار خواهد شد، گفت: مرحله نخست این مسابقات در رده‌های سنی مختلف و با حضور بیش از ۱۲۰ سوارکار در ۲ روز برگزار شد.
مهدی آصالح، هدف از برگزاری این رقابت‌ها را حفظ آمادگی سوارکاران استان برای مسابقات کشوری دانست و افزود: چراکه حضور مستمر در این رقابت‌ها می‌تواند میزبان آمادگی سوارکاران را بیشتر مشخص کند.
وی گفت: در سال‌های گذشته ارتقای سوارکاری در بخش‌های مختلف از جمله پرش با اسب توانسته چشمگیر باشد و باشگاه‌های مختلف سرمایه گذاری زیادی در آن انجام داده اند و شاهد کشف استعدا‌های مختلف در رده‌های سنی مختلف هستیم.
مهدی آصالح افزود: این مسابقات تا پایان شهریور ۱۴۰۳ در ۱۲ مرحله برگزار خواهد شد که قرار است مرحله بعدی آن اواسط اردیبهشت برگزار شود.
نتایج رقابت هتی پرش با اسب در مسابقات رتبه بندی استانی:
رده بزرگسالان D۱ مقام اول: علیرضا روشن ضمیر با اسب دیاگو از باشگاه پارادایس مقام دوم: فاطمه حیدریانبا اسب آلیس از باشگاه ایران زمین مقام سوم: محمدحسین جنتیان با اسب کینگستون از باشگاه ایران زمین
رده نونهالان مقام اول: سارینا مکاری نژاد با اسب با اسب سولو از باشگاه پردیسان مقام دوم: عرشیا طباطبایی با اسب گری استون از باشگاه ایران زمین مقام سوم: سارینا گندم کار با اسب کالیدا از باشگاه پارادایس
رده نوجوانان مقام اول: عرشیا طباطبایی با اسب گری استون از باشگاه ایران زمین مقام دوم: سهیل توکلی با اسب بنیتا از باشگاه زنده رود مقام سوم: آتنا کوهانیان با اسب آریزونا از باشگاه ایران زمین
رده اسب زایچه ایران مقام اول: شریف اسماعیلی با اسب لیندا از باشگاه پارادایس مقام دوم: محمدحسین جنتیان با اسب کام تومی از باشگاه ایران زمین مقام سوم: علیرضا روشن ضمیر با اسب لاکو از باشگاه پالادیوم مقام چهارم: امیرحسین کیانی با اسب سزار از باشگاه پردیسان
رده بزرگسالان C۱ مقام اول: محمد حسین جنتیان با اسب اورست فور اور از باشگاه ایران زمین مقام دوم: محمد امین سجادی با اسب کاتانرا از باشگاه ایران زمین مقام سوم: حسین علینقیان با اسب فلوگل از باشگاه ایران زمین 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • معرفی جزییات برنامه های هفته فرهنگی اصفهان
  • راه اندازی موزه بین المللی استکبار ستیزی در صحرای طبس
  • انقلابی ماندن در گرو تداوم فرهنگ دفاع مقدس است
  • ۵ مسأله اصلی مازندران در نقشه مهندسی فرهنگی معرفی شد
  • جذب حدود ۵۳ میلیارد ریالی تسهیلات دولتی برای مشاغل خانگی نیشابور
  • ورزش پهلوانی در مازندران عمومی شود
  • موزه موسیقی با اعتبار مستقل آغاز به کار می‌کند/ راه‌اندازی موزه تئاتر به منظور تحقق شعار سال
  • لزوم توجه به طرح‌های فناورانه برای توسعه گردشگری زنجان
  • رادیو فرهنگ در سالی که گذشت/ از توجه به فرهنگ اقوام تا برنامه‌های جدید 
  • معرفی برترین‌های پرش با اسب استان اصفهان