Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران، وزیر دادگستری آمریکا بامداد دوشنبه خلاصه‌ای از گزارش مولر درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ این کشور را طی نامه‌ای به اطلاع کنگره رساند

در این خلاصه آمده است که مولر در گزارش خود تاکید کرده «تیم انتخاباتی ترامپ، ارتباط مشهودی با روسیه نداشته و تبانی نکرده است».

در خلاصه‌ گزارش مولر که از سوی وزیر دادگستری آمریکا ارائه شد، آمده است که «هیچ مدرک متقنی که ترامپ مانع تحقیقات و اجرای عدالت شده، یافت نشده است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین مولر بدون مجرم دانستن ترامپ در ارتباط با روسیه، تاکید کرده که مدرک کافی برای اعلام جرم علیه وی وجود ندارد.

این در حالی است که همگان انتظار داشتند «رابرت مولر» بازرس ویژه تحقیقات حول پرونده انتخاباتی ترامپ، موارد قاطعی را علیه وی اعلام کند.

محتوای غیرمنتظره گزارش مولر با واکنش‌های مختلفی از سوی مقامات سیاسی آمریکا روبه‌رو شد. «سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد یافته‌های وزارت دادگستری، تبرئه تمام و کمال رئیس‌جمهور (از اتهاماتش) است.

«رودی جولیانی» وکیل سابق ترامپ گفت گزارش مولر بهتر از چیزی بود که انتظار داشته است.

«کوین مک‌کارتی» رهبر جمهوری‌خواهان در کنگره نیز با استقبال از گزارش مولر، تاکید کرد با این حساب، پرونده (اتهامات ترامپ) بسته شده است.

«جرالد ندلر» رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا اما در واکنشی منطقی، تاکید کرد گزارش مولر تبرئه رئیس‌جمهور نیست و خواستار مشاهده تمام مدارک موجود هستند.

ترامپ بعد از انتشار این خلاصه، در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: «هیچ تبانی نبود. هیچ ممانعتی (از اجرای تحقیقات) نبود. تبرئه کامل (از اتهامات). آمریکا را بزرگ نگاه دارید».

بعد از کشمکش‌های طولانی درباره تحقیقات مولر در خصوص ادعای دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ و تبانی کارزار انتخاباتی ترامپ با مسکو، روز شنبه ۳ فروردین بود که این تحقیقات کامل و گزارش نهایی آن به دادستان کل تحویل داده شد.

تحقیقات مولر که از حدود دو سال پیش آغاز شده بود، حدود ۲۵ میلیون دلار خرج روی دست دولت آمریکا گذاشته و در جریان آن ۱۹ وکیل، ۴۰ مامور ویژه و تحلیلگر اف‌بی‌آی حضور داشتند. مولر همچنین در جریان تحقیقات خود حدود ۲۸۰۰ احضاریه، ۵۰۰ حکم بازرسی و ۱۳ درخواست ارائه مدرک از دولت‌های خارجی صادر کرده بود. از ۵۰۰ نفر نیز مصاحبه حضوری به‌ عمل آمد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بامداد دوشنبه با غیرقانونی توصیف کردن تحقیقاتی که حول ارتباط تیم انتخاباتی وی با روسیه انجام شد، گفت که در گزارش نهایی این تحقیقات از تمام اتهامات تبرئه شده است.

ترامپ در مصاحبه کوتاه خبری با اشاره به انتشار خلاصه گزارش «رابرت مولر» بازرس ویژه پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا از سوی وزارت دادگستری، گفت: «بعد از تحقیقاتی طولانی، بعد از اینکه افراد بسیاری شدیدا آسیب دیدند... اعلام شد که هیچ تبانی با روسیه در کار نبوده است».

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، وی همچنین افزود: «این مسخره است. زیرا اساسا از ابتدا هم هیچ تبانی با روسیه نبوده است. هیچ موقع نیز ممانعتی در مسیر اجرای تحقیقات انجام نشده است. من کاملا تبرئه شدم».

 

رئیس‌جمهور آمریکا، پرونده‌سازی حول ارتباط تیم انتخاباتی‌اش با روسیه را «تخریب غیرقانونی» وجهه خود دانسته و اظهار داشت: «شرم‌آور است که کشور ما چنین دوره‌ای را طی کرد. واقعا شرم‌آور است که رئیس‌جمهور شما مجبور شد چنین دورانی را پشت سر بگذارد».

ترامپ با بیان اینکه علیه بازرسان و کسانی که ادعای ارتباط با روسیه را مطرح کردند اعاده حیثیت می‌کند، اضافه کرد: «این یک تخریب غیرقانونی بود که شکست خورد و امیدوارم کسانی در طرف مقابل، مورد تحقیقات قرار گیرند».

بامداد امروز بود که «ویلیام بار» وزیر دادگستری و دادستان کل آمریکا خلاصه‌ای ۴ صفحه‌ای از گزارش مبسوط مولر به کنگره ایالات متحده ارسال کرد که در آن تاکید شده بود هیچ مدرکی دال بر تبانی و ارتباط آگاهانه تیم انتخاباتی ترامپ با روسیه نیافته و مدارک کافی برای اعلام جرم علیه وی وجود ندارد.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 روسیه رییس جمهور جماران آمریکا ترامپ 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۹۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مشکل واقعی» ترامپ با قاضی پرونده خود در منهتن

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا پس از پایان جلسه اول در مقابل دادگاه منهتن در بیانیه‌ای به خبرنگاران گفت: ما عادلانه محاکمه نخواهیم شد ما واقعاً با این قاضی مشکل داریم.

براساس گزارش النشره، محاکمه دونالد ترامپ در یک پرونده جنایی روز دوشنبه در نیویورک آغاز شد، اتفاقی که ممکن است تغییری چشمگیر در انتخابات ریاست جمهوری ایجاد کند که در آن جمهوری خواهان به دنبال بازگشت به کاخ سفید هستند.

اما موضع ترامپ ۷۷ ساله در قبال این پرونده به هیچ وجه دیدگاه خوان مرچان، قاضی رسیدگی کننده به آن را تغییر نداد. اوپیش از این در اقدامی معمول با همه متهمان به ترامپ هشدار داد که باید در دادگاه حضور یابد. قاضی همچنین به ترامپ نسبت به تلاش‌های مکرر او برای برهم زدن جلسات با پست‌های تحریک آمیز در رسانه‌های اجتماعی هشدار داد.

ترامپ اولین رئیس‌جمهور سابق در تاریخ آمریکا است که در یک پرونده جنایی در دادگاه حاضر می‌شود، در محاکمه‌ای که می‌تواند منجر به محکومیت حبس شود و در نتیجه تعادل کمپین انتخابات ریاست‌جمهوری را که این میلیاردر به عنوان یک نامزد حزب جمهوری خواه اجرا می‌کند، برهم بزند. 

در این دادگاه ترامپ در پرونده‌ی به دلیل پولی که قبل از انتخابات ۲۰۱۶ به یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی پرداخت کرده بود، محاکمه خواهد شد. وکلای ترامپ چندین تلاش ناموفق برای به تعویق انداختن محاکمه داشتند، تاکتیکی که آنها در سه پرونده جنایی دیگر رئیس جمهور سابق نیز استفاده کردند. با این وجود ترامپ که در تمامی اتهامات علیه خود اعتراف کرده بی گناه است، در صورت مجرم شناخته شدن با حداکثر چهار سال زندان مواجه خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • واکنش کرملین به پیشنهاد ماکرون برای برقراری آتش‌بس در طول المپیک
  • بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد
  • ترامپ بار دیگر دادگاهی شد
  • ترامپ در دادگاه خود را به خواب زد
  • این بار «ترامپ خواب‌آلود»، سوژه شد
  • «مشکل واقعی» ترامپ با قاضی پرونده خود در منهتن
  • ترامپ : بایدن مقصر حمله ایران به اسرائیل است
  • ترامپ: بایدن مقصر حمله ایران به اسرائیل است
  • ترامپ در دادگاه منهتن برای پرونده‌ای جنایی
  • ترامپ هم رئیس‌جمهور بود ایران به رژیم صهیونیستی حمله می‌کرد