Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-23@22:26:03 GMT

جزئیات ساخت شهر فرودگاهی امام رضا (ع)

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۹۶۰۰

جزئیات ساخت شهر فرودگاهی امام رضا (ع)

توافق اولیه میان مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با استانداری خراسان رضوی برای ساخت شهر فرودگاهی امام رضا (ع) صورت گرفت. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، در جریان دیدار سیاوش امیرمکری، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها با علیرضا رزم حسینی، استانداری خراسان رضوی، توافق اولیه برای ساخت شهر فرودگاهی امام رضا (ع) با ظرفیت ۵۰ میلیون مسافر در سال، در سه فاز با سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این توافق بر ساخت این شهر فرودگاهی بر اساس استاندارد‌های بین المللی برای تبدیل شدن به هاب اعزام و پذیرش توریسم مذهبی تاکید دارد.

همچنین طرفین توافق کرده اند طی یک ماه نسبت به تشکیل هیئتی سه نفره متشکل از استانداری خراسان رضوی، سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‌ها برای تنظیم برنامه زمانبندی و انجام اقدامات لازم برای تحقق این امر اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فرودگاه خراسان رضوی استانداری خراسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۹۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ شهر خراسان رضوی دچار تنش آبی

۴۰ شهر و ۳۰۶ روستای خراسان رضوی با تنش آبی مواجه هستند و در ۲۰ سال گذشته سرعت افت آب در دوره‌های پنج ساله ۲ برابر شده است.

به گزارش گروه استان‎ها خبرگزاری دانشجو،مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: سال گذشته اقداماتی برای گذر از تنش آبی انجام شد که آبرسانی به ۵۲۵ روستا با استفاده از ظرفیت خیران آبرسان، آبرسانی به سایت‌های مسکن ملی و آبرسانی به روستا‌های دارای تنش آبی با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با پیشرفت فیزیکی ۷۳ درصد از مهمترین آن‌ها است.

حسین امامی افزود: توسعه و اجرای خط انتقال به طول ۳۸۵ کیلومتر، اصلاح شبکه به طول ۲۶۰ کیلومتر و ساخت مخزن به میزان ۲۰ هزار مترمکعب در خراسان رضوی از دیگر طرح‌های آبرسانی در این استان است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: اکنون ۴۰ شهر و ۳۰۶ روستای استان با تنش آبی مواجه هستند و در ۲۰ سال گذشته سرعت افت آب در دوره‌های پنج ساله ۲ برابر شده است که این رویداد نیاز به مطالعات گسترده و همه جانبه و تعاملات بیشتر وزارتخانه‌ها و نهاد‌های مربوط برای شناسایی بهترین راهکار به منظور مدیریت بحران را بیشتر نشان می‌دهد.

امامی افزود: امسال نیز طرح‌های تامین پایدار آب شرب در این استان شامل حفر، تجهیز، جابه جایی و احیای ۴۴۷ حلقه چاه، اجرا و بازسازی ۹۱۱ کیلومتر خط انتقال، ساخت مخزن ذخیره به ظرفیت ۱۱۹ هزار و ۳۲۰ متر مکعب و ساخت و بازسازی ۱۴ ایستگاه پمپاژ خواهد بود.

او گفت: پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها بین ۳۰ تا ۶۵ درصد است و اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این طرح‌ها ۱۳ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال است.

دیگر خبرها

  • خدمت‌رسانی گردان نانوایان خانوک کرمان با همراهی گروه‌های خادم یاران از ۸ استان کشور در دهه کرامت
  • الزامات و برنامه زمانبندی تشکیل مرکز ملی داده‌های زیارت بررسی شد
  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز
  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز به عنوان نخستین فرودگاه
  • ۴۰ شهر خراسان رضوی دچار تنش آبی
  • اعزام ۵۰ درصد زائران عمره از فرودگاه امام خمینی(ره) به سرزمین وحی
  • نخستین پرواز زائران عمره از فرودگاه مشهد انجام شد
  • ضرورت اهتمام به اقتصاد فضای مجازی در خراسان رضوی
  • اعزام بیش از ۹ هزار زائر خراسان‌رضوی امسال به سرزمین وحی
  • فرودگاه منطقه ای گناباد یک سرمایه ملی است