Web Analytics Made Easy - Statcounter

یاسوج- ایرنا- شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد پس از هشدار هواشناسی مبنی بر بارندگی های سیل آسا در اطلاعیه ای از آزادسازی آب پشت سد های کوثر گچساران و شاه قاسم یاسوج خبر داد.

به گزارش ایرنا، در اطلاعیه آب منطقه ای از هموطنان خواسته است با توجه به آزادسازی آب سدهای' کوثر' و 'شاه قاسم' و احتمال پر شدن حجم مخازن انها ،از اسکان، اقامت و گردش در سطح مسیل ها و رودخانه های سطح استان به خصوص پایین دست دو سد 'کوثر' گچساران و 'شاه قاسم' یاسوج برای کاهش خطرات احتمالی اکیداً خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر عامل شرکت آب منطقه ای در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد که رها سازی آب سد شاه قاسم مستلزم تجقیق پیرامون روستاهای پایین دست و برآوردی از میزان آب ذخیره شده در سد و تعیین میزان خسارت اجتمالی است.
علی داوودی مهر یادآوری کرد: ظرفیت سد شاه قاسم 9.2 تا 13 میلیون متر مکعب است .رها سازی سد شاه قاسم به احتمال زیاد بعد از ظهر امروز دوشنبه اتفاق می افتد.
وی درباره سد کوثر نیز گفت:بارش باران در سال زراعی جاری سبب ورود 391 میلیون متر مکعب آب در پشت سد کوثر در این شهرستان شد که از این میزان 300 میلیون تر مکعب آن ذخیره شده است.
داوودی مهر ادامه داد: ظرفیت آب سد کوثر 80 میلیون متر مکعب دیگر به تراز نرمال خواهد رسید و به دلیل پیش بینی بارندگی ها رها سازی آب از روز گذشته 10 متر مکعب در ثانیه آغاز شده است.
براساس اطلاعیه سازمان هواشناسی ، از امروز دوشنبه سامانه بارشی قوی وارد استان شده که در نتیجه آن احتمال بروز سیل، آب‌گرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها، کاهش دید افقی بالا و خسارت در مناطق مختلف استان وجود دارد.
همچنین اختلال و لغزندگی در ترددهای جاده‌ای و کوهستانی ناشی از کاهش دید افقی، طغیان رودخانه‌ها و مسیل‌ ها، آب‌گرفتگی معابر عمومی با توجه به شدت و ماهیت بارش‌ها، احتمال آسیب به تأسیسات با توجه به وقوع رعد و برق و بارش تگرگ و وزش باد شدید، دور از انتظار نیست.

**بسیج امکانات استان
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز از بسیج تمامی امکانات استان برای مدیریت ،پیشگیری و کاهش خسارات احتمالی ناشی از بارندگی های سیل آسای روزهای دوشنبه و سه شنبه خبر داد.
علی محمد احمدی از مردم استان خواست تا پایان بارش ها از سفرهای غیر ضروری پرهیز کرده و اگر در مناطق در معرض سیلاب قرار دارند از حضور در مسیرهای با خطر سیلاب و خطرساز اجتناب کنند.
وی ادامه داد: بر اساس پیش بینی ها بارش های پیش رو گسترده است و پیشگیری از خسارات احتمالی در گرو مشارکت و همکاری مردم و توجه به هشدارهای دستگاه های خدمات رسان است.

**هشدار مدیریت بحران استان
ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد هشدار داده است که براساس پیش بینی صورت گرفته ،احتمال بارش سیل آسای 150میلیمتر باران طی 4 ساعت در روزهای دوشنبه و سه شنبه در استان وجود دارد.
سازمان مدیریت بحران کشور نیز با ارسال پیامکی از مردم خواسته است در مواجهه با خطرات احتمالی ضمن حفظ آرامش به هشدارهای مسئولان محلی توجه کنند.
در این پیام تاکید شده مردم از استقرار و نصب چادر در مناطق ساحلی، رودخانه ها و مناطق کوهستانی به خصوص در مناطق با شیب زیاد و مسیل ها خودداری کنند.
سازمان مدیریت بحران از رانندگان و سرنشینان خودروها در خواست کرده از پل ها و مسیر های منتهی به رودخانه هایی که سیل در آنها جریان دارد تا زمان فروکش کردن سیل تردد نکنند.
در این اطلاعیه تردد در مسیر های کوهستانی که امکان ریزش سنگ و یا بهمن وجود دارد نیز بحران زا عنوان شده است.
سازمان هواشناسی پیش بینی کرده از روز دوشنبه تا چهارشنبه آینده یک موج بارشی قوی از جنوب غرب وارد کشور می شود که در
در کهگیلویه و بویراحمد موجب بارش شدید باران می شود.
این سازمان از مردم ،نهادهای خدمات رسان و ستاد بحران خواسته برای جلوگیری از بروز خسارت های احتمالی ناشی از سیل ،تمهیدات لازم را بکار گیرند.
ستاد بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد هم از دستگاه های خدمت رسان و مدیران سازمان های متولی خواسته با تامین امکانات و تجهیزات لازم در آماده باش کامل به سر ببرند و سازمان های خود را در هیج شرایطی ترک نکنند.
9929/1662

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي هواشناسي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۹۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش های شدید در راه تهران؛ هشدار مدیریت بحران

دریافت 2 MB کد خبر 846485 برچسب‌ها خبر مهم باران تهران

دیگر خبرها

  • افزایش ضریب امنیت غذایی ایرانیان با خودکفایی در تولید لاین مرغ آمین
  • ایران بالاخره حقابه خود از افغانستان را دریافت کرد
  • بارش های شدید در راه تهران؛ هشدار مدیریت بحران
  • اردوی تیم ملی کشتی آزاد با حضور یزدانی و قاسم پور
  • ۲۸ مرکز درمانی به جانبازان و ایثارگران خدمات رسانی می کنند
  • نیمی از ورودی آب سدها در یک ماه اخیر تامین شد
  • رشد ۵ درصدی بارش‌های کشور با فعالیت سامانه اخیر
  • تاریخ اردوی تیم ملی کشتی آزاد مشخص شد/ دعوت از قاسم‌پور در وزن ۹۷ کیلوگرم
  • تحصیل ۴۱۸ دانشجوی دکتری در دانشگاه آزاد کهگیلویه و بویراحمد
  • تاریخ اردوی تیم ملی کشتی آزاد مشخص شد/ دعوت از قاسم پور در وزن 97 کیلوگرم