Web Analytics Made Easy - Statcounter

چین در سال جاری میلادی ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای شناور خود را آغاز می‌کند. بنا بر اعلام لو کی، رئیس موسسه انرژی هسته‌ای چین (NPI) این نیروگاه در واقع یک پلتفرم دریایی مجهز به راکتورهای هسته‌ای کوچک است که می‌تواند برق و گرمای مورد نیاز برای مناطق دورافتاده‌ای که خدمات‌رسانی به آنها دشوار است از جمله برای جزیره‌ها را تامین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گفته او این نیروگاه شناور به فضای زیادی نیاز ندارد، تحت تاثیر زمین لرزه‌ها قرار نخواهد گرفت و هیچ آلودگی نیز ایجاد نمی‌کند.

 

قرار است این نیروگاه هسته‌ای توسط شرکت ملی هسته‌ای چین (CNNC) ساخته شود. این شرکت از هم اکنون سازه‌های لازم را برای آغاز کار ساخت آن، در ساحل استان شاندونگ در شرق چین نصب کرده است.

 

بنا بر اعلام رسانه‌ها، هزینه ساخت این نیروگاه حدود ۱۴ میلیارد یوان (۲.۱ میلیارد دلار) برآورد شده و قرار است بهره برداری از آن از سال ۲۰۲۱ میلادی آغاز شود.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۹۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمسایی: افغانستان پتانسیل شگفتی‌سازی مقابل ما را دارد

به گزارش ورزش سه، ماجراجویی ملی‌پوشان فوتسال ایران از فردا آغاز خواهد شد و شوالیه‌های وحید شمسایی در اولین گام خود باید تیم ملی افغانستان را کنار بزنند. حریفانی که کاملا از یکدیگر شناخت کافی دارند و همین مسئله جذابیت بازی را دوچندان کرده است. به خصوص که تیم ملی افغانستان را « ایران کوچولو » لقب داده‌اند و یکی از شگفتی‌‌سازهای احتمالی به شمار می‌روند. در سوی دیگر غول فوتسال آسیا برای به رخ کشیدن قدرتش، بی‌ترحم مقابل کشور همسایه به میدان خواهد رفت.

*وحید شمسایی سرمربی تیم ملی فوتسال ایران در خصوص دیدار حساس تیمش برابر افغانستان گفت: از ۳۵ روز قبل از آغاز این مسابقات اردوی آماده سازی خود را شروع کردیم که شامل ۳ بازی دوستانه با تیم‌های ملی ویتنام، مراکش و نیوزلند در شهر «هوشی مین» بود. حسین طیبی نتوانست به دلیل مصدومیت به موقع به این بازی‌ها برسد با این حال، با وجود از دست دادن یکی از بهترین بازیکنان مهممان، تیم ایران آمادگی خوبی برای رسیدن به اهداف خود برخوردار است.

*اسطوره فوتسال جهان از دیدگاه فنی‌اش نسبت به اولین حریف تیم ملی در جام ملت‌های آسیا ادامه داد: افغانستان یک تیم با استعداد است و مطمئناً می‌تواند در این مسابقات شگفتی ساز شود. آنها بسیار تکنیکی هستند و ما تا جایی که می‌توانستیم آنها را آنالیز کردیم و معتقدیم که مسابقه چالش برانگیزی خواهد بود.

تیم‌های ملی ایران و افغانستان، فردا از ساعت ۱۲:۳۰ به وقت تهران در اولین دیدارشان به مصاف همدیگر خواهند رفت. این نخستین تقابل رسمی دو تیم در جام ملت‌های آسیا به شمار می‌رود

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت زمین چمن مصنوعی در بروجرد
  • وحشت صهیونیست‌ها از بازدارندگی هسته ای ایران
  • تهران قدیم| ماجرای ساخت اولین بیمارستان پایتخت/ تصویری خاص از فضای بیمارستان و بیماران در ۱۵۰ سال پیش
  • آغاز ساخت یک مدرسه و افتتاح ۴ چمن مصنوعی در بهمئی
  • تخصیص ۴۵ میلیارد برای ساخت پنل خورشیدی در تنگستان
  • احتمال بازگشایی مدارس از شهریورماه/ طرح شناور شدن آغاز سال تحصیلی پیگیری می‌شود
  • اگر به نیروگاه بوشهر حمله کنید اولین ضربه را متحدین شما در خلیج فارس خواهند خورد!
  • شمسایی: افغانستان پتانسیل شگفتی‌سازی مقابل ما را دارد
  • چه شد که سوئد در یک قدمی ساخت بمب اتمی، از سلاح هسته‌ای دست کشید؟
  • بزرگ‌ترین نیروگاه برق اتمی جهان بیدار می‌شود