Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@23:41:57 GMT

ذخیره خون در چابهار به مرز هشدار رسید

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۰۹۷۶۹

ذخیره خون در چابهار به مرز هشدار رسید

عبدالرزاق صابری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای خودکفایی در تامین خون شهرستان چابهار باید روزانه 47 نفر خون اهدا کنند که هم اینک تنها حدود 18 نفر و حتی کمتر در روز است.
وی بیان کرد: وجود ذخیره مناسب خونی در چابهار امری ضروریست و تحقق این امر مشارکت بیش از گذشه مردم نوعدوست را می طلبد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر انتقال خون چابهار گفت: اهدای خون نیاز همیشگی یک جامعه است و مختص زمان های خاص و یا حوادث طبیعی نظیر زلزله و سیل نیست.
وی با تشریح عملکرد و فعالیت های سازمان انتقال خون چابهار اظهار داشت: 9 هزار و 692 واحد گلبول قرمز برای کودکان تالاسمی و چهار هزار و 9 گلبول قرمز برای سایر مراکز درمانی این شهرستان در سال گذشته ارسال شده است.
صابری بیان کرد: این میزان توزیع نسبت به سال 96 افزایش بیش از 2 درصدی در زمینه مصرف خون در شهرستان چابهار را نشان می دهد.
وی افزود: تعداد مراجعینی که در طول سال گذشته موفق به اهدای خون شده اند نسبت به مدت زمان مشابه سال 96 با کاهش حدود هشت درصدی رو به رو شده است.
مدیر انتقال خون چابهار ادامه داد: این در حالیست که تعداد بیماران تالاسمی این شهرستان از 525 نفر در سال 96 به 565 نفر در سال 97 افزایش یافته است.
وی بیان کرد: در استان سیستان و بلوچستان به علت وجود کودکان تالاسمی همواره نیاز مبرم به خون وجود دارد و این نیاز تنها با همکاری و ایثارگری شهروندان برطرف می شود.
صابری اظهار داشت:ایام تعطیلات نوروزی فرصت مناسبی برای اهدای خون است.
وی ادامه داد: سن اهدای خون بین 18 الی 60 سال است و وزن اهدا کننده باید بالای50 کیلوگرم و آقایان هر سه ماه و خانم ها هرچهار ماه می توانند خون اهدا کنند.
مدیر انتقال خون چابهار تصریح کرد: اهدای خون برای شخص اهدا کننده نیز مفید و موثر است زیرا این امر سبب تولید سلولهای جدید می شود.
وی افزود: اهدای خون منظم با تنظیم آهن بدن خطر ابتلا به بیماری های مختلف را کاهش می دهد.
3043**3213
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 استان سیستان و بلوچستان ایام تعطیلات نوروزی خطر ابتلا به بیماری سیل وزن 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۰۹۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره‌سازی ۱۴۰ هزار مترمکعب آب باران در پروژه‌های آبخیزداری قوچان

به گزارش خبرنگار مهر، امیر زمانی مقدم عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به بارش‌های اخیر نزولات آسمانی در این شهرستان اظهار کرد: طی بارندگی‌های اخیر که میزان آن حدود ۴۰ میلی‌متر بوده است بندهای خاکی و سنگ و ملاتی به حجم ۱۴۰ هزار مترمکعب آبگیری شد که این موضوع پایداری و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی در پایین‌دست را به همراه دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قوچان تأکید کرد: اجرای پروژه‌های آبخیزداری باعث کاهش بلایای طبیعی و کنترل سیل و رسوبات، نفوذ آب و تغذیه سفره‌های زیرزمینی و همچنین رونق اقتصادی و گردشگری در سطح شهرستان خواهد شد.

وی با یادآوری این موضوع که ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی این شهرستان به حوزه ملی و آبخیز اختصاص دارد، گفت: تخصیص اعتبارات و مشارکت مردم می‌تواند تعداد پروژه‌های آبخیزداری در قوچان را افزایش دهد.

کد خبر 6081445

دیگر خبرها

  • بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از روستاهای سیل زده بخش پلان شهرستان چابهار
  • باطل شدن سهمیه آبیاری از زبان کشاورزان نطنز
  • اهدای ۲۷ سری جهیزیه به نوعروسان اسلامشهری
  • اهدای ویلچر به توانخواهان بهزیستی میاندوآب
  • ذخیره‌سازی ۱۴۰ هزار متر مکعب آب باران در پروژه‌های آبخیزداری قوچان
  • ذخیره‌سازی ۱۴۰ هزار مترمکعب آب باران در پروژه‌های آبخیزداری قوچان
  • آبگیری ۱۱۰ میلیون مترمکعبی سازه‌های آبخیزداری هرمزگان
  • سازمان انتقال خون هیچ جایگزینی ندارد
  • قطع‌برق و مسدودشدن راه روستاهای سیستان و بلوچستان
  • سیل در سیستان و بلوچستان / قطع برق و مسدود شدن راه ۱۵۴ روستا