Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا جوادی یگانه، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: ایده کلی ما برای جشن‌های نوروز ۹۸ این است که مردم برای تفریح و پر شدن اوقات فراغت‌شان از خانه‌هایشان بیرون بیایند که بر همین اساس از سوم تا دهم فروردین ماه برنامه شاد و مفرحی تحت عنوان نوروزگاه در معابر مختلف شهر تهران برپا خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: برای تحقق این مهم، تلاش کردیم که نسبت به سال گذشته تفاوت‌هایی را در برنامه‌ها بگنجانیم از جمله اینکه ما در سال گذشته تنها یک نوروزگاه اصلی داشتیم اما امسال آن را گسترده کردیم.

معاون شهردار تهران تاکید کرد: ما امسال حدود ۴۰ نوروزگاه و پیاده راه طراحی کردیم و برنامه ریزی های این مهم را به مناطق مختلف شهرداری تهران محول کردیم تا به صورت حداکثری از ظرفیت‌ها بهره بگیرند.

وی درباره وظیفه ایجاد این نوروزگاه ها در شهرداری‌های مختلف تهران گفت: شهرداری برای انجام هماهنگی و انسجام بیشتر برنامه‌های نوروز ۹۸ ستادی را در معاونت فرهنگی و اجتماعی ایجاد کرده است که بر اساس آن هماهنگی‌های لازم ذیل معاونت فرهنگی و اجتماعی با سایر دستگاه‌های مستقر در شهرداری انجام می‌شود. بر همین اساس این ۴۰ نوروزگاه در بین مناطق مختلف شهر تهران پخش شدند و شهرداران مناطق وظیفه طراحی نوروزگاه های محلی و منطقه‌ای را عهده‌دار شدند.

معاونت اجتماعی شهرداری تهران در پایان درباره نوروزگاه عطر یاس حرم مطهر امام خمینی (ره) تاکید کرد: تفاوت عطر یاس با سایر نوروزگاه ها میهمانان و گردشگران آن است، این منطقه ورودی شهر تهران است و پذیرای مسافران زیاد است، همچنین همه روزه پذیرای زوار حرم امام خمینی (ره) و بهشت زهرا نیز هست. با توجه به مسافران این منطقه ما تلاش کردیم امکانات آن علی الخصوص برای مسافرانی که به تهران می‌آیند متفاوت‌تر باشد.

کد خبر 4575053

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری تهران جشن نوروزگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۰۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارایه خدمات رایگان سلامت در ۱۲۳ نقطه تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید صاحب مدیر کل سلامت شهرداری تهران در آئین آغاز به کار هفته سلامت که در بوستان لاله برگزار شد، اظهارداشت: در سال جاری برای همه اقشار مختلف جامعه از سوی شهرداری برنامه خاص تدارک دیده شده است و هیچ گروه و قشر جمعیتی نیست که از برنامه‌های تدارک دیده شده بی نصیب بماند.

مدیر کل سلامت شهرداری تهران گفت: به مناسبت هفته سلامت خدمات رایگان سلامت در ۱۲۳ نقطه تهران ارائه می‌شود.

حسین فرشیدی معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این مراسم گفت: فقط با یک اندیشه و ذهن و فکر مثبت اگر بگوییم و بخواهیم می‌توانیم حال خوب را بسازیم.

فرشیدی با بیان اینکه مردم وزارت بهداشت را با دارو، درمان و بیمارستان می‌شناسند اظهار داشت: ما در حوزه بهداشت به دنبال افراد سالم هستیم که بیمار نشوند. برنامه‌هایی که می‌تواند ما را سالم نگه دارد اجرای آن سخت است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه چند نکته می‌تواند منجر به حفظ سلامتی شود، بیان داشت: داشتن تغذیه مناسب، فعالیت بدنی مناسب و مصرف انرژی ناشی از آن و دوری از استرس می‌تواند سلامت ما را تضمین کند.

فرشیدی به برخی عادت‌های غلط غذایی و مضرات این عادت‌ها اشاره کرد و گفت: مصرف شکر در ایران سه و نیم برابر نرخ جهانی و مصرف نمک ما ۴ برابر جهان است که باید این روند اصلاح شود.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه در یک دهه گذشته و خصوصاً در دو سال اخیر اقداماتی برای اصلاح مصرف قند و نمک شده با برنامه‌های فرهنگی انجام شده است گفت: ترویج استفاده از نان کامل یعنی نان سبوس دار در دستور کار قرار دارد. این نان دیابت و سرطان و فشار خون را کاهش می‌دهد. اکنون هزار و ۸۰۰ نانوایی در کشور نان کامل طبخ می‌کنند و امیدواریم استفاده از این نان ترویج بیشتری پیدا کند.

گفتنی است؛ نمایشگاه هفته سلامت با شعار «حال خوب ساختنی است» در فضایی به وسعت ۵ هزار متر مربع و ۸۰ غرفه از ساعت ۱۷ تا ۲۲ در بوستان لاله پذیرای بازدید کنندگان است.

کد خبر 6083967

دیگر خبرها

  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران رسید
  • رویداد ویژه «ایمنی و حمل و نقل» در پایتخت 
  • تنوع فرصت‌های شغلی در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران
  • 5 تفاوت سیم و کابل برق چیست؟ | بررسی کامل به همراه معرفی فروشگاه معتبر خرید سیم و کابل برق
  • تنوع فرصت‌های شغلی برای جوانان شرط مهم حضور سازمان‌ها در نمایشگاه بازار کار
  • برنامه جذب ۸۰ همت سرمایه بخش خصوصی توسط شهرداری تهران
  • واردات کتاب در چند قدمی ارز مبادله‌ای/ مابه‌تفاوت نمی‌دهیم
  • اقدامات شهرداری برای ارتقای سلامت تهرانی‌ها | از طرح استعدادیابی سالمندان تا ترویج ازدواج و فرزندآوری
  • به دنبال بورسی کردن دارایی‌های مختلف شهرداری تهران هستیم
  • ارایه خدمات رایگان سلامت در ۱۲۳ نقطه تهران