Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود بستانی اظهار کرد: ویژه برنامه‌های نوروزگاه از ۲۸ اسفند ماه در استان آغاز و تا ۱۲ فروردین ماه ادامه دارد.

وی اجرای برنامه نوروزگاه را یکی از برنامه‌های شاد در ایام نوروز عنوان کرد و افزود: ویژه برنامه‌های نوروزگاه هر ساله مورد استقبال بی نظیر مردم استان و گردشگران و مسافران نوروزی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی بیان داشت: جشنواره نوروزگاه برای شناسایی، پاسداری، احیا و ترویج مصادیق میراث ناملموس مرتبط با نوروز برگزار می‌شود.

بستانی با بیان اینکه در این برنامه، آداب و سنن، مسائل فرهنگی و بازی‌های بومی و محلی هر شهرستان به نمایش گذاشته می‌شود، عنوان کرد: مسافران نوروزی می‌توانند با حضور در اماکن تاریخی که طرح نوروزگاه در آنها به اجرا در می‌آید شرکت کنند تا لحظات خوشی را در کنار خانواده‌هایشان داشته باشند.

وی با بیان اینکه جشنواره نوروزگاه هر روز در مرکز استان در باغ و عمارت جهانی اکبریه نیز برگزار می‌شود، عنوان کرد: از جمله برنامه‌های این نوروزگاه موسیقی سنتی و رقص آئینی، نمایش، بازی‌های بومی و محلی، بازارچه صنایع دستی، جشنواره غذاهای سنتی، نمایشگاه آثار هنری و نمایشگاه لباس‌های سنتی است.

مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی بیان داشت: ویژه برنامه نوروزگاه باغ و عمارت جهانی اکبریه هر روز از ساعت ۱۷ الی ۲۰ برگزار می‌شود.

کد خبر 4575096

منبع: مهر

کلیدواژه: میراث فرهنگی خراسان جنوبی نوروز 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۰۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردشگری فناورانه باید در زنجان مورد توجه قرار گیرد

سعید صفوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ در قالب ستاد خدمات سفر با برنامه‌ریزی انجام شده میزبان مسافران و گردشگران بودیم.

وی با اشاره به اینکه امسال بهار طبیعت با بهار قرآن مقارن شده بود، ابراز کرد: در ابتدای این طرح حجم ترافیک در جاده‌ها حاکی از کاهش ۱۰ درصدی ترددها در کشور بود اما آمارها نشان می‌دهد، ورود مسافران به استان زنجان نسبت به سال قبل ۱۰ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان ادامه داد: در بخش بازدیدهای رسمی از اماکن تاریخی و موزه‌های تحت پوشش میراث فرهنگی استان زنجان شاهد هستیم و زنجان در بین ۳۱ استان رتبه ۱۲ کشور را دارد.

وی با بیان اینکه حدود ۲۶۰ موزه و اماکن در ارزیابی رسمی کشور وجود دارد، عنوان کرد: موزه رختشویخانه، موزه مردان نمکی و پایگاه جهانی سلطانیه جزو ۵۰ مکان نخست و ۲۰ درصد پربازدید اماکن و موزه‌های کشور بودند.

صفوی تأکید کرد: باید در حوزه زیرساخت‌های گردشگری سرمایه‌گذاری کنیم و به‌ویژه معرفی آثار تاریخی و طبیعی، گردشگری و صنایع دستی استان در همه حوزه‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی یادآور شد: رئیس جمهور در نمایشگاهی، از گردشگری فناروانه یاد کردند و کارگاه گردی از موضوعاتی است که باید به آن‌ها پرداخته شود و معرفی این ظرفیت‌ها در شبکه‌های اجتماعی و صدا و سیما می‌تواند به تحقق آن کمک کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با اشاره به اینکه در مجموعه استان تمرکز توجه به حوزه‌های سه گانه میراث فرهنگی و صنایع دستی را می‌بینیم، تصریح کرد: در حال حاضر سه سرمایه‌گذار برای احداث هتل پنج ستاره داریم که کارهای مقدماتی انجام شده است.

وی افزود: در دو سال اخیر حدود ۹۰ موافقت اصولی برای ایجاد تأسیسات گردشگری صادر کردیم و بخشی از این‌ها به پروانه ایجاد رسیده است.

کد خبر 6083007

دیگر خبرها

  • از برگزاری رویداد مثبت ۱۰۰ تا جشنواره سلامت شهر در تهران
  • از برگزاری رویداد مثبت ۱۰۰ تا جشنواره سلامت شهر
  • گلچیینی از صنایع دستی خراسان جنوبی در نمایشگاه‌های کشور چین
  • گردشگری فناورانه باید در زنجان مورد توجه قرار گیرد
  • پتانسیل های گردشگری استان کرمانشاه هنوز بخوبی معرفی نشده اند
  • موافقت با ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سلماس برگزار می‌شود
  • موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • ایجاد چهار هزار و ۲۳۵ فرصت شغلی ویژه نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • ثبت بیش از ۲۶ میلیون نفر بازدید از اماکن گردشگری خوزستان