Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-16@09:24:44 GMT

پیش بینی هواشناسی از ادامه بارش تا 7 فروردین

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۰۱۹۹

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از تداوم بارش‌ها تا روز چهارشنبه (۷ فروردین) خبر داد.
به گزارش صدای ایران، احد وظیفه در گفت و گو با ایسنا، در مورد آخرین وضعیت هوای کشور با بیان اینکه براساس آخرین نقشه‌های آینده‌نگری امروز (۵ فروردین) با فعالیت سامانه بارشی در بیشتر مناطق کشور به جز نوار شرقی بارندگی پیش‌بینی می‌شود،اظهارکرد: مقدار بارش در استان‌های واقع در غرب، جنوب غرب، جنوب دامنه‌های زاگرس، سواحل دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز قابل ملاحظه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه سه شنبه (۶ فروردین) گستره بارش علاوه بر این مناطق، شمال شرق کشور را نیز در بر می‌گیرد،گفت: در روز چهارشنبه (۷ فروردین) عمده  بارش‌ها در شمال شرق، جنوب و به شکل پراکنده در شمال غرب، غرب و سواحل شمالی پیش‌بینی می‌شود.
وظیفه ادامه داد: طی این سه روز(دوشنبه،سه شنبه و چهارشنبه)  بارندگی به‌صورت باران گاهی همراه با رعد و برق و در برخی مناطق مستعد به شکل تگرگ همچنین در مناطق سردسیر و مرتفع شمال غرب زاگرس مرکزی و امتداد رشته کوه البرز به‌صورت برف خواهد بود.
وی با بیان اینکه طی دو روز آینده خلیج فارس مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شود و دریای خزر نیز طی روز دوشنبه تا صبح سه شنبه (۵ و ۶ فروردین) مواج است،گفت: امروز در غرب و جنوب غرب کشور وزش باد شدید و از بعد از ظهر دوشنبه تا روز چهارشنبه در برخی مناطق جنوب شرق کشور وزش باد شدید همراه با گرد و غبار پیش‌بینی می‌شود.
مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در مورد وضعیت هوای تهران اظهارکرد: در روز سه‌شنبه (۵ فروردین) نیز آسمان تهران ابری خواهد بود و در بعضی ساعات شاهد  بارش باران هستیم و در بعد از ظهر احتمال رگبار و رعد و برق وجود دارد. بیشترین و کمترین دما در این روز ۱۱ و ۳ درجه سانتیگراد خواهد بود. در روز چهارشنبه (۶ فروردین) نیز شاهد کاهش تدریجی ابر خواهیم بود.دما در گرم‌ترین زمان به ۱۴ درجه سانتیگراد و در خنک‌ترین زمان به  ۴ درجه سانتیگراد می‌رسد.


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: پیش بینی هواشناسی ادامه بارش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۰۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان هواشناسی اعلام کرد؛ نفوذ سامانه بارشی از فردا شب به کشور

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: وزش باد شدید با سرعت لحظه‌ای ۳۲ نات و بیشینه ارتفاع امواج در مناطق ساحلی ۱ تا ۲.۵ متر و در مناطق دور از ساحل تا بیش از ۲.۵ متر همراه با رگبار باران و رعد و برق برای فردا دوشنبه (۲۷ فروردین ) در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، در خلیج فارس و نواحی جنوبی استان بوشهر و برای سه‌شنبه تا پنج‌شنبه (۲۷ تا ۲۹ فروردین‌) در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، در خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای عمان پیش‌بینی می‌شود.

امروز یکشنبه (۲۶ فروردین) در شمال شرق و نوار شرقی کشور واقع در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و در بخش‌هایی از یزد، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد و بعد از ظهر در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل بارش رخ خواهد داد.

فردا دوشنبه (۲۷ فروردین) در برخی نقاط شمال غرب، شمال شرق، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و بعد از ظهر در ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات زاگرس مرکزی و استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. همچنین از اواخر وقت دوشنبه با نفوذ سامانه بارشی از جنوب کشور، بارش در استان‌های بوشهر و فارس آغاز خواهد شد.

طی امروز و فردا شهرکرد با کمینه ۱ و ۳ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه دمای ۳۴ و ۳۵ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرم‌ترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • سامانه بارشی تا چهارشنبه دراصفهان ماندگار است/افزایش ۶درجه‌ای دما
  • سامانه بارشی تا چهارشنبه در اصفهان ماندگار است / افزایش ۶ درجه‌ای
  • احتمال بارش ۸۰ میلی‌متر در جنوب استان کرمان
  • پیش‌بینی وضعیت هوا طی چند روز آینده/ تداوم بارش‌ در این استان‌ها
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۲۷ و ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / هشدار آب‌گرفتگی گسترده و سیلاب
  • خطر وقوع سیلاب در جنوب کشور
  • امروز کدام مناطق بارانی است؟ /تهران گرم می‌شود
  • هوای سرد در راه است/کشاورزان مراقب محصولات خود باشند
  • تداوم رگبار و رعدوبرق تا پنجشنبه در کشور
  • سازمان هواشناسی اعلام کرد؛ نفوذ سامانه بارشی از فردا شب به کشور