Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-29@09:15:18 GMT

تردد خودروها در کردستان کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۰۳۱۲

تردد خودروها در کردستان کاهش یافت

دانش زندی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در روز چهارم فروردین 243 هزار و 610 مورد تردد در این استان به ثبت رسیده که به نسبت مدت مشابه خود در سال قبل از 12 درصد کاهش برخوردار شده و در این مدت نیز به صورت میانگین در هر ساعت تردد 195 دستگاه خودرو به ثبت رسیده است.
وی اضافه کرد: در این مدت محور سقز - بوکان با 9 هزار و 552 مورد پرتردد ترین محور از بین 52 محور مواصلاتی فرعی و اصلی استان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


زندی گفت: مهمترین دلیل کاهش تردد در جاده های استان ورود سامانه بارشی است و طبق اعلام اداره کل هواشناسی در 11 روز آینده نیز آسمان کردستان شاهد بارندگی های مختلفی خواهد بود.
وی اضافه کرد: خدمات اداره کل راهداری از 25 اسفند سال گذشته آغاز شده و تا سوم فروردین نیز تعداد ترددهای استان به 2 میلیون و 298 هزار و 281 دستگاه رسیده است.
وی همچنین از ثبت تخلفات رانندگی توسط دوربین های نظارت تصویری جاده های استان خبر داد و افزود: علاوه بر این دوربین ها پلیس راه استان نیز در مقاطع مختلف با دوربین های سیار خود در حال ثبت تخلفات جاده ای است.
به گزارش ایرنا، 475 راهدار کردستان در طرح نوروزی به صورت آماده باش و 24 ساعت در خدمت مسافران و گردشگران هستند و این طرح را از 25 اسفند سال جاری آغاز و تا 17 فروردین سال آینده ادامه می دهند.
در طرح زمستانی بیش از هشت هزار و 500 کیلومتر از راه های استان را شامل یک هزار و 900 کیلومتر در مسیرهای بین شهری و 6 هزار و 600 کیلومتر در راه روستایی را تحت پوشش قرار داده اند.
استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود.
همچنین جاده های بین شهری این استان دارای 38 گردنه برفگیر و جاده های روستایی نیز دارای 66 گردنه برفگیر است.
7349 / 3034
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 پلیس راه استان جاده های استان خودرو طرح نوروزی مسافران 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۰۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۹ میلیون تردد همزمان با موج دوم سفرهای نوروزی در جاده های همدان ثبت شد


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان همدان، مهرداد آهکی با اعلام این خبر افزود: با آغاز موج دوم سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ آمار ترددهای این طرح در محورهای استان همدان به بیش از ۹ میلیون سفر رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود ۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه محورهای دارای بیشترین تردد در این سفرها مربوط به محور همدان به تهران و سه راهی بهار است، خاطرنشان کرد: تمهیدات لازم برای سفر ایمن مسافران در جاده های استان انجام شده است که در همین رابطه از ابتدای طرح نوروزی ۲۵ اسفند۱۴۰۲ تا هشت فروردین ۱۴۰۳ افزون بر ۳۰۰ کیلومتر خط کشی، ۳۶۱۰متر مربع لکه گیری و چاله گیری،۲۲۶ عدد پاکسازی پارکینگ جاده ای، ۳۰۰۰ کیلومتر باند برفروبی و نمک‌پاشی، ۱۷۴۶ عدد نصب و تعمیر تابلو وعلائم، ۳۸۱ عدد آشکار سازی ورودی پلها، شستشوی ۳۵ هزار و ۲۲۷ عدد تابلو و علائم،۳۱۳ کیلومتر شانه سازی،تعمیر ۳۲۵ عدد چراغ چشمک زن و ۴۱ هزار و ۲۶۱نفر ساعت گشت زنی در سطح محورها انجام شده که اینها تنها بخشی از اقدامات طرح نوروزی این اداره کل است.

آهکی از تمامی رانندگان و مسافران نوروزی درخواست کرد، با توجه به احتمال بارش پراکنده باران و برف و لغزنده بودن سطح محورهای استان، با سرعت مطمئنه حرکت کرده و هنگام خواب آلودگی، حتما توقف و استراحت داشته و از شتاب زدگی، سرعت و سبقت غیرمجاز در سطح جاده های استان پرهیز نمایند تا سفر بی خطری داشته باشند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888655

دیگر خبرها

  • ۱۰ میلیون و ۲۹۰ هزار و ۹۸۶ تردد در جاده‌های استان مرکزی ثبت شد
  • کاهش ۷۲ درصدی تصادفات جاده‌ای در استان بوشهر
  • تردد خودروها در محورهای ورودی استان بوشهر ۶ درصد کاهش دارد
  • تردد خودروها در ورودی های خراسان رضوی هشت درصد کاهش یافت
  • ثبت ۹ میلیون تردد همزمان با موج دوم سفرهای نوروزی در جاده‌های همدان
  • ثبت ۲۰۰ تصادف در جاده‌های استان بوشهر
  • ثبت بیش از ۹ میلیون تردد همزمان با موج دوم سفر‌های نوروزی در جاده‌های همدان 
  • ثبت ۹ میلیون تردد همزمان با موج دوم سفرهای نوروزی در جاده های استان همدان
  • بیش از ۹ میلیون تردد همزمان با موج دوم سفرهای نوروزی در جاده های همدان ثبت شد
  • ثبت ۹ میلیون تردد همزمان با موج دوم سفرهای نوروزی در جاده های همدان