Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-19@20:06:59 GMT

اسم فامیل در دریاچه اوان

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۰۳۹۱

اسم فامیل در دریاچه اوان

اگر قصد مسافرت را دارید ما به شما دریاچه‌ اوان را توصیه می کنیم دریاچه‌ اوان در استان قزوین و در منطقه معروف الموت در کنار روستای اوان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، هرساله با آمدن ایام نوروز مردم عزیز کشورمان به فکر سفر رفتن و دید و بازدید هستند از همین رو خبرگزاری دانشجو سعی کرده هر روز یکی از جاذبه های گردشگری که از آن ها کمتر صحبت شده و بازی ها و وسایل سفر و حتی خوراکی های خوب و بد به شما معرفی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما در نوروز کنار شما هستیم و دوست داریم شما نیز همراه ما باشید.

اگر قصد مسافرت را دارید ما به شما دریاچه‌ اوان را توصیه می کنیم

دریاچه‌ اوان در استان قزوین و در منطقه معروف الموت در کنار روستای اوان قرار دارد. بیش از ۷۰،۰۰۰ متر مربع مساحت دارد، در ارتفاع ۱۸۱۵ متری از سطح دریا واقع شده است. طول آن در طویل‌ترین قسمت ۳۲۵ متر و عرض آن ۲۷۵ متر است. این دریاچه تنها از آب چشمه‌های کوچک زیرزمینی موجود در بستر دریاچه تغذیه می‌شود و بخش ناچیزی از آب آن هنگام بارندگی تامین می‌شود. عمیق‌ترین بخش دریاچه که توسط یک تیم غواصی در ۱۸ مرداد ماه سال ۹۲ با استفاده از دو دستگاه دایو کامپیوتر سانتو اندازه‌گیری شده است، ۶.۸ متر با دمای آب ۲۳ درجه سانتیگراد و میدان دید در زیر آب کمتر از یک متر است که در جنوب شرقی آن واقع شده‌ است. البته برخی از مردم محلی عمق‌های متفاوتی را برای این دریاچه عنوان کرده‌اند که تیم غواصی چنین چیزی را تایید نکرد. بستر دریاچه مملو از لجن و رسوبات ته‌نشین شده است که حالت چسبندگی بسیاری دارد. از سرریز آب دریاچه نیز رود کوچکی تشکیل می‌شود که مورد استفاده کشاورزان روستاهای کوشک و آیین قرار می‌گیرد. در تابستان این دریاچه محل ماهی‌گیری و قایق‌رانی و در پاییز مامن پرندگان مهاجر مانند قو، غاز و مرغابی و در زمستان با توجه به برودت هوا و یخ زدن سطح آن قابل اسکی سواری است.

   

 

این دریاچه توسط سازمان میراث فرهنگی در ۲۰ بهمن ۱۳۸۹ در فهرست میراث طبیعی ایران قرار گرفت.

 

در مهمانی ها می توانید اسم فامیل بازی کنید

وقتی اسم بازی های گروهی به میان می آید بی شک اولین گزینه بازی پر طرفدار اسم و فامیل است! برای انجام این بازی همان طور که می دانید نیاز به وسایل چندانی ندارید، با کمک چند قلم و کاغذ می توانید بازی را شروع کنید، صفحه را برای اسم، فامیل، شهر، کشور، غذا، اشیا و ... ستون بندی کنید. به نوبت و یا به ترتیب حروف الفبا شروع به پرکردن کنید، توجه داشته باشید که حضور ذهن و سرعت عمل فاکتورهای برتری در این بازی هستند. هر چقدر تعداد نفرات بیشتر باشد هیجان این بازی هم بیشتر می شود. شیوه امتیازدهی این بازی به این صورت است که به جواب های صحیح 5 امتیاز تعلق می گیرد و اگر کسی برای یکی از ستون ها اسمی منحصر بفرد را نوشته باشد که بقیه آن را خالی گذاشته باشند، 10 امتیاز به آن تعلق می گیرد.

 

آداب مهمانی رفتن را به کودک آموزش دهید


بر والدین واجب است در قالب بازی های کودکانه مثل خاله بازی آداب مهمانی رفتن را به کودک آموزش دهند. در این گونه بازی ها سعی کنید یکی نقش مهمان خوب و محترم و دیگری نقش مهمان بد را بازی کند. به کودک بیاموزید و با او بسیار تمرین کنید که چه کارهایی درست و مطلوب و چه کارهایی نامطلوب و غلط است و هرگز در حضور هیچ کس چه در قالب مهمان و چه در قالب میزبان نباید اتفاق بیفتند.


نکته مهم دیگر ان است که کودک را متوجه این امر کنید که کارهای نادرست و اشتباه همیشه و در همه حال ناپسند و غیر پذبرفتنی هستند و فرقی نمی کند که نزد خودی اتفاق بیفتند و یا غریبه، کارهای بد همیشه بد است و مورد توجه و علاقه هیچ کسی نیست.


اگر کودک را به انجام رفتاری عادت دهیم، بی گمان در منزل دیگران هم چون منزل خودمان همین رفتار را نشان خواهد داد. مثلا اگر کودک یاد بگیرد که دست های کثیف خود را روی مبل ها نکشد و یا برای برداشتن میوه و یا شیرینی منتظر تعارف بماند، این کارها را در خانه خود و یا در خانه میزبان انجام خواهد داد، این در حالی است اگر کودک رفتار بد را جایی پسندیده و جایی ناپسند تلقی کند بی تردید دچار تضاد و دوگانگی شده و در موقعیت هایی که شما به او اعتراض می کنید هیچ گاه نخواهد توانست علت مخالفت ها را بفهمد و درست عمل کند.

 

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دریاچه اوان مسافرت نوروزی استان قزوین منطقه الموت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۰۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | پدیده اقلیمی نادر در امارات | فرودگاه دبی به دریاچه تبدیل شد

به گزارش جام جم آنلاین، در پی بارندگی شدید و جاری سیل در کشور کوچک حاشیه خلیج فارس، فرودگاه بین‌المللی دبی که عنوان دومین فرودگاه شلوغ جهان را یدک می‌کشد، زیر آب رفت و ویدئوهای منتشرشده آن را بیشتر شبیه به یک دریاچه به تصویر می‌کشد!

بارندگی‌های سیل‌آسا در امارات از دیروز شروع شد و جاده‌های اصلی را به رودخانه بدل کرد و حرکت سریع آب، منازل مسکونی و ساختمان‌های اداری را زیر آب فرو برده است.

تصاویر ویدئویی غافلگیرکننده، باند فرودگاه بین‌المللی دبی را زیر آب نشان می‌دهد و یک فروند هواپیمای غول‌پیکر نیز در تلاش است تا راه خود را از بین سیلاب باز کند. هواپیماهای بزرگ بیشتر شبیه به قایق‌هایی هستند که در فرودگاه سیل‌زده حرکت می‌کنند.

اختلال در فعالیت فرودگاه دبی امروز نیز ادامه یافته است و دسترسی به جاده‌ها مسدود شده است و بسیاری از خطوط هوایی پروازهای خود را لغو کرده یا به تعویق انداخته‌اند.

خبرگزاری دولتی امارات «WAM» این بارندگی را «پدیده آب و هوایی تاریخی» خوانده که «از تمام رویدادهای اقلیمی ثبت‌شده از زمان آغاز جمع‌آوری داده‌ها در سال ۱۹۴۹» پیشی گرفته است.

همچنین در بارندگی‌های مجزا در عمان که طی روزهای اخیر جریان داشته است، تاکنون دست کم ۱۸ نفر جان خود را از دست داده و تیم‌های امداد و نجات همچنان به‌دنبال مفقودشدگان هستند.

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۵ درصدی صید ماهی از دریاچه سد مهاباد
  • صیدماهی در دریاچه سد مهاباد متوقف شد
  • صید ماهی در سد مهاباد متوقف شد
  • آخرین وضعیت دریاچه ارومیه
  • تصاویر زیبا و چشم‌نواز از حال خوب دریاچه ارومیه + عکس
  • طولانی‌‎ترین دوچرخه هوایی روی آب کشور در شورابیل راه‌اندازی می‌شود
  • ببینید | پدیده اقلیمی نادر در امارات | فرودگاه دبی به دریاچه تبدیل شد
  • راه‌اندازی طولانی‌‎ترین دوچرخه هوایی روی آب کشور در شورابیل اردبیل
  • آخرین وضعیت دریاچه ارومیه |‌ ویدئو
  • فرودگاه دبی به دریاچه تبدیل شد+ فیلم