Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@11:29:46 GMT

رئیس جمهور مکزیک دولت را مسئول نقض حقوق بشر دانست

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۰۴۵۶

رئیس جمهور مکزیک دولت را مسئول نقض حقوق بشر دانست

تهران - ایرنا - رئیس جمهوری مکزیک، با انتقاد از سیاست های اقتصادی نئولیبرالی روسای جمهور سلف خود، گفت که دولت های قبلی ناقض اصلی حقوق بشر در مکزیک بوده اند.

به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری رویترز، «آندرس مانوئل لوپز اُوبرادور» چنین سیاست هایی را در بروز خشونت و ناپدیدشدن افراد در کشورش مقصر دانست و گفت: روزگاری یکی از ناقضان اصلی حقوق بشر، دولت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در عین حال گفت که دولت وی طرح هایی را برای پایان دادن به ناپدیدشدن افراد در مکزیک در دستور کار دارد.
اوبرادور روز یکشنبه در مراسمی گفت: من به عنوان رئیس جمهور و فرمانده نیروهای مسلح هرگز دستور قتل عام و سرکوب مردم مکزیک را نخواهم داد.
در مراسم مذکور طرح هایی برای ایجاد هماهنگی بین مقام های دولتی، خانواده های افراد مفقود شده و خدمات اضطراری در چهارچوب طرح «سیستم جستجوی ملی» به منظور پیگیری افراد ناپدیدشده ارائه شد.
لوپز اوبرادور در این مراسم گفت دولت او از هیچ تلاشی برای یافتن افراد ناپدید شدن دریغ نخواهد کرد.
وی همچنین از سیاست های اقتصادی دولت های قبلی انتقاد و آنها را فاسد و عامل تضعیف اقتصادی مکزیک و مشوق خشونت توصیف کرد.
اوبرادور گفت: ما از نتیجه سیاست های اقتصادی نئولیبرالی 36 سال گذشته رنج می بریم.
رویترز نوشت : نام ده ها هزار نفر در مکزیک به عنوان افراد ناپدیدشده ثبت شده است و این در حالیست که درگیری ها بین کارتل های مواد مخدر و رویارویی آنها با نیروهای امنیتی مکزیک در کشته شدن بیش از 200 هزار نفر از اواخر سال 2006 تاکنون نقش داشته است.
کشتارهای جمعی در مکزیک خشونت در این کشور را تشدید کرده است و جامعه بین المللی مقام های مکزیک را به دلیل چنین کشتارهایی محکوم کرده اند. در سال 2014 میلادی 43 دانشجوی مکزیکی در شهر «ایگوالا» در جنوب غرب این کشور ناپدید شدند.
دولت وقت مکزیک اعلام کرد که این جوانان دانشجو بعد از این که پلیس فاسد آنها را به باندهای مواد مخدر محلی تحویل داد، قتل عام شدند و جسد آنها سوزانده شد. اما همچنان ابهاماتی درباره سرنوشت آنها وجودداشت و این اتفاق بشدت بر اعتبار «انریکه پینا نیتو» رئیس جمهور سلف لوپز اوبرادور آسیب رساند.
لوپز اوبرادور دسامبر گذشته به قدرت رسید و تلاش کرده ریاست جمهوری خود را کاملا متفاوت از دولت های قبلی نشان دهد. وی گفته به خشونت با خشونت پاسخ نخواهد داد.
به گزارش ایرنا، رئیس جمهور چپ گرای مکزیک از 1 دسامبر 2018 (10 آذر97) با وعده برخورد با سرقت سوخت روی کار آمد.
وی که با چالش ساخت دیوار مرزی از سوی دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا مواجه است وعده داده مکزیک را به یک قدرت تبدیل کند.
وی گفته است هیچ کس ما را با اعلام اینکه مرزهای ما بسته خواهند شد یا نظامی می شوند، تهدید نخواهد کرد.
اروپام**9158 ** 1546

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي مكزيك حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۰۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در سفر‌های خارجی تحقق شعار سال در دستور کار قرار دارد

«علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت در نشست خبری خود با اشاره به سفر رئیس جمهور به پاکستان و امضای ۸ سند همکاری تصریح کرد: در سفر رئیس‌جمهور به پاکستان ۸ سند همکاری در حوزه‌های مختلف میان مقامات دو کشور امضاء شد و افزایش سطح تبادلات اقتصادی و تجاری دو کشور به ۱۰ میلیارد دلار هدف‌گذاری شده است. 

وی در ادامه با بیان اینکه "در سفر‌های خارجی هم برای تحقق شعار سال یعنی جهش تولید اقداماتی در دستور کار قرار می‌گیرد" خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور فردا نیز به دعوت رسمی رئیس‌جمهور سریلانکا سفری یک روزه به این کشور در جنوب شرق آسیا خواهد داشت. در سفر سریلانکا نیز علاوه بر امضای تفاهماتی در حوزه‌های کشاورزی، اقتصادی و تجاری، از ابر پروژه چندمنظوره ۲ سد و نیروگاه و انتقال آب که از سوی پیمانکاران ایرانی احداث شده است، افتتاح و بهره برداری خواهد شد.

سخنگوی دولت بیان کرد: معاون اول محترم رئیس‌جمهور در روز‌های اخیر برای سومین‌بار از ابتدای سال با اعضای اتاق بازرگانی و نمایندگان بخش خصوصی در حوزه صنعت و معدن و کشاورزی جلسات مشترکی برگزار کرده است. در این جلسات برای تحقق شعار سال و رفع چالش‌های فعالان اقتصادی بحث، بررسی و تصمیم‌گیری شد.

انتخاب روز‌های تعطیلی آخر هفته به دو روز در اختیار نظرات کارشناسان قرار گیرد

بهادری جهرمی خاطر نشان کرد: موضوعی که در دستور کار مجلس است لایحه دولت است، دولت با بررسی کارشناسی که انجام داد لایحه‌ای را سال گذشته تقدیم مجلس کرد. پیشنهاد دولت افزایش تعطیلی‌های انتهای هفته از یک روز به دو روز بود که در لایحه آمده است و نسبت به روز هم پیشنهاد دولت در لایحه روشن است. نگاه دولت این است که درباره این موضوع تصمیم گیری منعطف تری داشته باشیم و متناسب با اقتضاعات زمانی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی بتوانیم دست بازتری در انتخاب روز داشته باشیم. پیشنهاد دولت این است که ضمن افزایش تعطیلات هفته به دو روز انتخاب این روز‌ها در اختیار نظرات کارشناسی بخش‌های مختلف قرار گیرد.

بخشی از حقابه ایران از هیرمند دریافت شده/ پیگیری برای دریافت کامل حقابه ایران ادامه دارد

وی ادامه داد: متعاقب بارندگی‌های اخیر در افغانستان، بخشی از حقابه ایران با پیگیری‌های دولت طی روز‌های اخیر، از سوی افغانستان پرداخت و وارد خاک ایران در منطقه جریکه سیستان شد. رایزنی‌های لازم جهت استیفای کامل حقابه کشورمان از رودخانه مذکور مطابق با معاهده هیرمند (۱۳۵۱)، کماکان در دستورکار وزارت امور خارجه و وزارت نیرو قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • ۳ پروژه سفر دولت به لرستان در حوزه آب نیازمند اعتبار هستند
  • جمهوری‌خواهان اعزام پلیس برای سرکوب دانشجویان را خواستار شدند
  • پخش زنده| نشست وزرا و معاونان رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه دولت
  • رسمی شدن هر گونه تجارت غیررسمی میان ایران و پاکستان
  • دشمن برای موضوع حجاب برنامه داشته و نباید بدون برنامه مقابل این دشمن هنجارشکن قرار بگیریم
  • «خشونت در خونم بود»؛ داستان تنها زنی که عضو یاکوزای ژاپن شد
  • در سفر‌های خارجی تحقق شعار سال در دستور کار قرار دارد
  • حسینی، نماینده مجلس: به جای تغییر در تیم اقتصادی دولت باید به دنبال بهبود سیاست‌ها بود/ اتفاقات بین‌المللی در قیمت ارز به شدت تاثیرگذار است
  • جزئیات پرداخت وام سفر دوم رئیس‌جمهور به چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد
  • وزیر راه‌ و رئیس بانک مرکزی مسئول اجرای تعهدات دولت در عرضه زمین و تسهیلات مسکن هستند