Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@10:32:10 GMT

کشف اسناد جدیدی متعلق به ونگوگ در لندن

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۰۵۱۹

کشف اسناد جدیدی متعلق به ونگوگ در لندن

تهران- ایرنا- اسناد جدیدی متعلق به «ونسان ونگوگ»، نقاش هلندی قرن نوزدهم از زمان زندگی وی در خانه‌ای در لندن پیدا شده که جنبه‌های جدیدی از زندگی این هنرمند را در ماه‌های زندگی در این شهر پیش‌روی علاقمندان تصویر می‌کند.

ونسان ونگوگ (Vincent van Gogh) نقاش هلندی (1853 تا 1890) در سبک پست امپرسیونیسم نقاشی می کرد و یکی از مهم ترین شخصیت های هنر غرب در قرن نوزدهم به شمار می آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چند وی در دوران زندگی گمنام بود؛ بعد از مرگ و در میانه قرن بیستم به یکی از مهم ترین شخصیت های هنر غرب تبدیل شد.
آثار زیادی از وی برجای مانده است و تنها در یک دهه بیش از دو هزار و 100 اثر هنری از جمله 850 نقاشی رنگ روغن در دو سال آخر عمرش خلق کرد. ونگوگ که سال های زیادی در فقر و فاقه زندگی و با بیماری روانی افسردگی دست و پنجه نرم می کرد؛ سرانجام با خودکشی به زندگی دنیایی اش پایان داد و بر رمز و راز پیرامون این هوش هنرمندانه افزود.
به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی روزنامه انگلیسی گاردین، اسنادی که جدیدا پیدا شده اند شامل مجموعه ای کاغذها و طرح های نقاشی مچاله شده و جزوه ای از دعاها و سرودهای مذهبی منتشر شده به سال 1867 هستند که در زیرسازی کف و لابه لای الوارهای سقف خانه شماره 87 «هکروفورد رود» قرار داده شده بودند.
ونگوگ بیش از یک سال از ماه مه 1873 در این خانه زندگی می کرد. این اسناد هنگام بازسازی خانه اوایل سال جاری پیدا شده و قرار است از 27 ماه مارس (7 فروردین) در موزه تیت لندن به نمایش درآید.
این اسناد که اکنون بخشی از آن در اختیار متولیان آثار ونگوگ قرار دارد، مربوط به دوره ای پرشور از زندگی احساسی و روحانی این هنرمند هلندی است. زمانی که او در هکرفورد رود زندگی و برای «کونت گاردن» یک سوداگر آثار هنری کار می کرد و گفته می شود عاشق «یوژنی لویر» دختر 19 ساله صاحب خانه بوده است.
ونگوگ همچنین در این زمان مسیحی معتقدی بود و جزوه های مذهبی پیداشده در این خانه توسط ناشری واقع در خیابان محل گالری ونگوگ منتشر شده اند.
«مارتین بیلی» (Martin Bailey) کارشناس آثار ونگوگ گفت: این کشف در مورد زمان زندگی ونگوگ در بریکستون بسیار قابل توجه است و می تواند به بازسازی نمای زندگی ونگوگ در خانه هکرفورد رود کمک کند.
از مجموعه اسناد یافت شده دو سند به نام لویرد در زمان ونگوگ بیمه شده اند. یکی از معماران این خانه همچنین نقاشی های آبرنگی را زیر زیرسازی کف در طبقه دوم یافته است که کار یوژنی هستند، البته اسناد دیگری پیدا شده که هنوز در مورد آنها به خوبی تحقیق نشده است.
این موضوع که همه این اسناد در زیرسازی کف اتاق ها و لابه لای الوارهای سقف پنهان شده بودند نه در جای دیگر، نشان از اهمیت آنها دارد که از روی عمد و برای محافظت آنجا قرار داده شده اند.
این خانه ابتدا توسط یک پستچی کنجکاو در سال 1971 کشف شد که به دنبال یافتن همه محل های سکونت خانم لویر بود.
«ژیان وانگ» (Jian Wang) موسیقی دان و نوازنده حرفه ای ویولون و همسرش «الیس چیلد» (Alice Childs) این خانه سه طبقه را در سال 2012 در یک مناقصه خریده اند و اکنون کاملا بازسازی شده است.
آنها قصد داشتند خانه را به مکانی خلاق برای هنرمندان چینی در حال سفر به انگلیس تبدیل کنند، تصمیمی که بیلی از آن را می ستاید و می گوید: این خانه به مامنی برای هنرمندان چینی تبدیل می شود.
فراهنگ**9157** 9053

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي تجسمي ونسان ونگوگ دست نوشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۰۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) رنگ سبز جدیدی که دیزنی خلق کرد!

لوگو جدید سرویس دیزنی پلاس دارای رنگ سبز ویژه‌ای به نام Aurora است که نمونه‌ی آن را جای دیگری پیدا نمی‌کنید.

به گزارش خبرآنلاین؛ دیزنی از مدتی قبل اعلام کرده بود که تغییراتی در لوگو دیزنی پلاس اعمال می‌کند و در همین راستا کاربران اخیراً متوجه شده بودند که سرویس استریم مورد بحث لوگو جدیدی دارد. لوگو جدید دیزنی پلاس که روی رنگ سبز تأکید می‌کند، جایگزین لوگو نمادین متمرکز بر رنگ آبی شده است.

دیزنی برای لوگو جدید دیزنی پلاس رنگی منحصربه‌فرد به نام Aurora (شفق قطبی) تولید کرده است که ترکیبی از رنگ آبی دیزنی و رنگ سبز هولو محسوب می‌شود (هولو امروز با دیزنی پلاس ادغام شد).

تغییرات لوگو دیزنی پلاس در روز‌های اخیر بسیار بحث‌برانگیز شده بود. عده‌ای از کاربران معتقد بودند که لوگو تغییر نکرده و نمایشگر دستگاه آن‌ها خراب شده است. عده‌ای دیگر اعتراض خود را نسبت به تصمیم دیزنی اعلام کردند و گروهی از کاربران گفتند که از اصلاح لوگو دیزنی پلاس استقبال می‌کنند.

نسخه متحرک لوگو جدید ۲۰۲۴ دیزنی پلاس

پس‌زمینه‌ی تاریک لوگو قبلی جای خودش را به پس‌زمینه‌ای نسبتاً پرنور داده که در نگاه اول ممکن است به مذاق هر کسی خوش نیاید، اما قطعاً جذابیت‌های خودش را دارد.

تغییر رنگ لوگو دیزنی پلاس شاید کاربران قدیمی دیزنی را ناراحت کند، اما از دیدگاه برندینگ، تغییری مثبت محسوب می‌شود. بسیاری از اپلیکیشن‌های موجود در تلویزیون دارای لوگو آبی و مشکی هستند و دیزنی پلاس حالا در بین آن‌ها متمایز به نظر می‌رسد.

ظاهراً تغییرات صرفاً روی لوگو دیزنی پلاس اعمال شده‌اند و محیط داخلی این اپلیکیشن همچنان تم آبی و خاکستری خود را حفظ کرده است.

دیگر خبرها

  • (عکس) رنگ سبز جدیدی که دیزنی خلق کرد!
  • شایعات اخراج حکمتیار نادرست است
  • روایت استاد فلسطینی از زندگی خانواده‌اش در غزه
  • خوش‌شانس یا بدشانس؟/ روایت زندگی زوجی بیمار و سالمند که بلیط بخت‌آزمایی ۱ میلیون پوند برنده شدند
  • آسانژ دادگاه تجدیدنظر را برد
  • داریوش مهرجویی؛ قتل فجیع کارگردان در خانه/ نشر مصاحبه با مقتول در روز قتل
  • داریوش مهرجویی؛ قتل فجیع کارگردان در خانه/ مصاحبه با مقتول در روز قتل
  • تصاویر جدیدی که آنا نعمتی از خودش منتشر کرد
  • آب باران، خانه ستاره‌های فولاد را برداشت!
  • جزئیات زمین‌خواری در حوزه علمیه ازگل؛ باغ ۱۰۰۰ میلیاردی را ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان فروختند؟ | امضا جعلی است، اثر انگشت چی؟ | تصاویر اسناد جدیدی که رو شد