Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@08:29:02 GMT

مهاجران افغانستانی در «عصر جدید» و سریال کردی در شبکه یک

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۰۵۴۵

مهاجران افغانستانی در «عصر جدید» و سریال کردی در شبکه یک

به گزارش خبرنگار مهر آنچه دیشب در خلال برنامه «عصر جدید» نمایش پرحرف و حدیث تلویزیون در روزهای اخیر رخ داد، از معدود موارد توجه مثبت و واقعی به مهاجرین افغانستانی در تلویزیون ایران بود. دو استعداد نادیده‌گرفته شده جامعه مستعد مهاجرین افغانستانی در ایران، به شکلی غیرمنتظره در این برنامه حاضر شدند و با استقبال قابل‌توجه تماشاچیان و داوران برنامه مواجه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برنامه عصر جدید که از ابتدای شروع با انتقادات فراوانی مواجه شده است دیشب نشان داد که می‌توان به فلسفه وجودی برنامه یعنی دیده شدن استعدادهای نادیده گرفته جامعه امیدوار بود. مهاجرین افغانستانی که در ایران معمولاً به دلایل وجود موانع مختلف به صورت سیستماتیک قابلیت رشد و نمایش استعدادهای خود را ندارند حالا برای اولین بار در این برنامه حاضر شدند در قالب چهارچوب‌های برنامه نمایشی از استعدادهای ورزشی نادیده گرفته‌شده‌شان نشان دادند.

هر چند نمایش خواستگاری و ازدواج و… در انتهای نمایش دو پسر افغانستانی کمی زیاده‌روی به نظر می‌رسید و دوباره نشانی از دید همیشگی و کلیشه‌ای ابزاری به مهاجرین داشت، اما در مجموع این آیتم از برنامه عصر جدید با استقبال فراوان مهاجرین افغانستانی در فضای مجازی مواجه شده است و وجود آن را باید در راستای گسترش فرهنگ عمومی همزیستی با مهاجرین افغانستانی که سال‌های سال است با کم‌کاری و نادیده‌گرفته شدن توسط رسانه‌ها به حاشیه توجه رانده شده‌اند؛ مثبت در نظر گرفت.

مهاجرین افغانستانی بیش از چهار دهه است که مهمان ایرانی‌ها هستند و با وجود برخورد کم‌وبیش قابل‌قبول مردم ایران با آنها از منظر سیاست‌های دولتی و به ویژه رسانه‌ای به شدت با مشکل مواجه بوده‌اند. این اتفاق اگر در کنار مراسم به شدت غیرمنتظره و قابل‌تحسینی که معاونت فرهنگی شهرداری تهران در آخرین روز سال جاری برای بزرگداشت کارگران افغانستانی شهر تهران برای اولین بار در چهل سال اخیر برگزار کرد قرار گیرد می‌توان به تغییر دید رسانه‌ها و دولت به مهاجرین افغانستانی امیدوارتر شد. مهاجرینی که دیگر بعد از چهار دهه زندگی در ایران تبدیل به خودی‌هایی با حافظه مشترک در ایران شده‌اند.

علاوه بر این اتفاق قابل‌توجه، سریال مناسبتی نوروز امسال شبکه اول نیز در نگاه اول بسیار امیدوارکننده می‌رسد. این از معدود مواردی است که یک سریال در سطح جریان اصلی سریال‌های تلویزیون در یکی از بهترین باکس‌های پخش سریال به روایت داستانی در دل مردمان کردزبان غرب کشور اختصاص پیدا کرده است. هر چند حساسیت‌های این سال‌ها در به تصویر کشیدن قومیت‌های سبب احتیاط بیش از حد تلویزیون در پرداختن به داستان‌هایی درون قومیت‌های مختلف شده است اما این بار سعید آقاخانی و تیمش ریسک بزرگی کرده‌اند و تا اینجای کار از بازتاب شبکه‌های اجتماعی مشخص است که چندان هم به بیراهه نرفته‌اند.

برای پرداختن به دیگری‌ها، اقلیت‌ها و همه کسانی که سهمی از فراگیرترین رسانه در ایرانی ندارد دیر هم شده است؛ اما هر حرکتی در این راستا قابل‌تحسین است

کد خبر 4575093

منبع: مهر

کلیدواژه: مهاجرین افغانستانی برنامه عصر جدید افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۰۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس | بازیگران نون خ در اتاق گریم

آفتاب‌‌نیوز :

همزمان با پخش سریال پرتماشاگر نون خ ۵ از شبکه اول سیما، تصویر سلفی بازیگران این سریال در اتاق گریم مورد توجه کاربران قرار گرفت. فصل پنجم سریال نون خ به کارگردانی سعید آقاخانی از ۱۵ فروردین روی آنتن شبکه یک سیما رفت و به زودی به پایان راه می‌رسد.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • مخاطب ۶۹.۲درصدی ثمره تحو ل رسانه ملی
  • سریال جدید شبکه سه مشخص شد
  • سریال «مامان اشتباه می‌کند» از قاب شبکه تهران
  • شبکه سه؛ پربازدیدترین شبکه تلویزیون
  • ۶۹/۲ درصد ایرانیان، تلویزیون می‌بینند | شبکه 3، آی فیلم و شبکه یک؛ به ترتیب پربازدیدترین شبکه‌های تلویزیونی
  • چرا برخی از مهاجران افغان از ایران خارج شدند؟
  • توزیع دفترچه‌های موقت شناسایی سپرده‌گذاران اتباع خارجی در استان فارس
  • شماری از مهاجران افغان از ایران خارج شدند
  • مهاجران افغانستانی می‌توانند گواهینامه رانندگی بگیرند؟
  • عکس | بازیگران نون خ در اتاق گریم