Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@22:23:04 GMT

روسای جمهوری روسیه و لبنان درباره چه گفت‌وگو می‌کنند؟

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۰۶۰۲

روسای جمهوری روسیه و لبنان درباره چه گفت‌وگو می‌کنند؟

"میشل عون" در جریان سفر به مسکو و مذاکرات خود با "ولادیمیر پوتین"، درباره توسعه همکاری‌های تجاری-اقتصادی، مشارکت در بازسازی سوریه و کمک به بازگشت پناهجویان سوری به کشورشان تبادل نظر خواهد کرد. ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱ بین الملل اروپا آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "دمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که "میشل عون" رئیس جمهوری لبنان که امروز (دوشنبه) برای یک دیدار رسمی به مسکو سفر می‌کند، با "ولادیمیر پوتین" درباره توسعه روابط دوجانبه و موضوعات مهم منطقه‌ای مذاکره و تبادل نظر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته منابع خبری این خبرگزاری مقامات بیروت هم انتظار دارند که سفر میشل عون به مسکو مرحله مهمی در گفت‌وگوهای سیاسی در بالاترین سطح بین لبنان و روسیه شده و انگیزه بسیار قوی برای توسعه مشارکت دوجانبه در عرصه‌های مختلف به وجود آورد. منابع خبری «تاس» یادآور شدند که مواضع روسیه که همواره روابطی دوستانه با لبنان داشته، در شرایط کنونی برای این کشور بسیار اهمیت داشته و بیروت خواستار توسعه همکاری‌های تجاری-اقتصادی با مسکو و مشارکت فعال شرکت‌های انرژی روسی در طرح‌های بزرگ این کشور است.

رئیس جمهور لبنان هم در آستانه سفرش به مسکو و در جریان دیدار 21 ماه مارس (اول فروردین ماه) خود با نمایندگان رسانه‌های گروهی روسی در بیروت، ارزیابی بسیار مثبتی نسبت به توسعه همکاری‌های اقتصادی با روسیه و مشارکت هرچه بیشتر شرکت‌های روسی در این کشور داشت.

دیدار پامپئو با حریری با دستورکار تحولات لبنان و منطقه+عکسدر دیدار وزیر خارجه لبنان و پامپئو چه گذشت؟میشل عون به روسیه می‌رود

به گفته میشل عون، تجار روسی با اطمینان خاطر از روابط دوستانه دو کشور در لبنان فعالیت داشته و روند توسعه همکاریهای دوجانبه در عرصه‌های مختلف اقتصادی بسیار خوشبینانه است و هیچ ممانعتی برای توسعه روابط تجاری-اقتصادی بین لبنان و روسیه وجود ندارد.

رئیس جمهوری لبنان همچنین یادآور شد که روسیه و لبنان کمیته مشترک هماهنگی برای کمک به بازگشت پناهجویان سوری به کشورشان را به وجود آورده‌اند و این مسئله، یکی از موضوعات مذاکرات وی با رئیس جمهور ولادیمیر پوتین خواهد بود. علاوه بر این، وی افزود که مقامات بیروت نسبت به حمایت روسیه از لبنان که برای مشارکت سازنده در روند بازسازی سوریه تحت فشار کشورهای غربی قرار دارند، امیدوار است.

انتهای پیام/

R1445/P/S8,89,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط ولادیمیر پوتین اخبار "روسیه" لبنان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ولادیمیر پوتین اخبار روسیه لبنان ولادیمیر پوتین اخبار روسیه لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۰۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجلاس روسای FIU کشورهای عضو بریکس در کشور روسیه برگزار شد

اجلاس روسای FIU (مراکز اطلاعات مالی و مبارزه با پولشویی) کشورهای عضو بریکس و با حضور نمایندگان ۲۴ کشور به میزبانی روسیه برگزار شد.

به گزارش ایسنا، هادی خانی معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و دبیر شورای عالی پیشگیری و مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم جمهوری اسلامی ایران در اجلاس روسای مراکز اطلاعات مالی و مبارزه با پولشویی کشورهای عضو بریکس طی سخنانی با محوریت مکانیزم‌های کاهش ریسک استفاده از دارایی های مجازی برای اهداف پولشویی و تامین مالی تروریسم، بر لزوم همکاری‌های داخلی و بین المللی در جهت سوءاستفاده از دارایی‌های مجازی توسط تبهکاران و تروریست‌ها و مجرمین پولشویی تاکید کرد.

تاکید بر لزوم تدوین سازوکارهای تعمیق روابط و تعاملات بین کشورهای عضو بریکس در مسیر مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم از دیگر محورهای سخنرانی معاون وزیر امور اقتصادی در این نشست بود.

برگزاری نشست‌های دو جانبه با روسای واحدهای اطلاعات مالی و مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم کشورهای عضو بریکس از جمله برنامه‌های نماینده جمهوری اسلامی ایران در این نشست است.

لزوم برنامه‌ریزی موثر در اشتراک ظرفیت‌های موجود کشورهای عضو در مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم، اشتراک گذاری دانش فنی و آموزشی در بهبود مستمر فرآیندهای اجرایی و رگولاتری، تشکیل کمیته‌های کارشناسی و بررسی، حوزه‌های کاری مشترک و لزوم حمایت کشورهای عضو از یکدیگر در مجامع بین المللی از جمله موضوعاتی بود که در دستور کار جلسه شورای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم بریکس قرار داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجلاس روسای FIU کشورهای عضو بریکس در کشور روسیه برگزار شد
  • امضای 5 سند همکاری با حضور روسای جمهور ایران و سریلانکا
  • ایران می‌تواند با صدور خدمات فنی و مهندسی در توسعه سریلانکا مشارکت کند
  • ۵ سند همکاری با حضور روسای جمهور ایران و سریلانکا به امضا رسید
  • عزم مقام‌های عالی تهران - اسلام‌آباد برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی
  • عزم مقام‌های عالی ایران و پاکستان برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی
  • دلار تقریبا از مبادلات تجاری مسکو و پکن حذف شد
  • روسای جمهور ایران و پاکستان دیدار کردند
  • دیدار «پوتین» و «علی اف» در مسکو
  • چرا جنگ آینده می‌تواند میان روسیه و چین باشد؟