Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@19:00:21 GMT

شناورهای کوچک از رفتن به دریا خودداری کنند

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۰۸۴۵

شناورهای کوچک از رفتن به دریا خودداری کنند

بندرعباس-ایرنا- کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان توصیه کرد: با توجه به وزش باد شدید و طوفانی شدن دریا، شناورهای سبک و صیادی از فعالیت در محدوده خلیج فارس خودداری کنند و تمهیدات لازم نیز در بنادر استان صورت گیرد.

مرضیه سی سی پور روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: طی امروز (دوشنبه) و فردا (سه شنبه) وزش بادهای شدید شرقی بر روی جنوب و غرب تنگه هرمز بویژه خلیج فارس سبب مواج شدن دریا در این مناطق خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان داشت: امروز دوشنبه سرعت باد به بیش از 55 کیلومتر بر ساعت و ارتفاع موج دریا به بیش از 2 متر خواهد رسید.
این کارشناس هواشناسی هرمزگان اظهارداشت: فردا سه شنبه میزان سرعت باد کمتر می شود و روز چهارشنبه سرعت آن به طور کامل کاسته خواهد شد و شرایط دریا جهت ترددهای دریایی مساعد پیش بینی می شود.
سی سی پور یادآور شد: موج دوم بارشی امسال از ظهر امروز دوشنبه سبب ابرناکی آسمان استان هرمزگان شده و به تناوب تا صبح پنجشنبه هفته جاری سبب رگبار باران گاه رعد و برق و تگرگ و افزایش لحظه ای سرعت باد می شود.
وی گفت: از نظر دمایی نیز نوسان دمایی در هرمزگان امروز دوشنبه بین 1 تا 2 درجه سلسیوس پیش بینی می شود.
7195/6048

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جغرافيا هواشناسي شناورهاي سبك هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۰۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سرعت وزش باد در جنوب کشور

سازمان هواشناسی نسبت به افزایش سرعت وزش باد در خلیج فارس و تنگه هرمز هشدار داد و آورده است: ارتفاع امواج در این آب‌ها به ۱.۵ متر می‌رسد.

به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: از چهارشنبه تا بعدازظهر دوشنبه (۵ تا ۱۷ اردیبهشت‌ماه) وزش باد با بیشینه سرعت ۲۴ نات و افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی و دور از ساحل بین ۱ تا ۱.۵ متر به‌ویژه طی صبح تا بعدازظهر در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک، احتمال اختلال در تردد شناورهای مسافربری و احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی وجود دارد. به توصیه سازمان هواشناسی اجتناب از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تأثیر، ممنوعیت شنا، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی مد نظر قرار گیرد.

به گزارش ایسنا هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی هفته‌ای بهاری برای استان کرمانشاه
  • افزایش سرعت وزش باد در جنوب کشور
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان پنجم اردیبهشت
  • رشد ابر، رگبار باران و رعد وبرق در برخی نقاط هرمزگان، ۵ اردیبهشت
  • ناپایداری های جوی و دریایی در هرمزگان / افزایش سرعت بادجنوب غربی
  • تداوم ناپایداری‌های جوی و دریایی در هرمزگان، ۴ اردیبهشت
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان چهارم اردیبهشت
  • دریا در استان بوشهر متلاطم می‌شود
  • پیش‌بینی بارش پراکنده باران برای استان بوشهر
  • افزایش سرعت باد و رگبار باران در ارتفاعات هرمزگان، ۳ اردیبهشت