Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@19:04:50 GMT

نصب دو پل شناور در مناطق سیل‌زده گلستان

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۱۱۱۳

نماینده مردم شهرستان‌های کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان در مجلس شورای اسلامی گفت: دو پل شناور توسط واحد مهندسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مناطق سیل‌زده استان گلستان در حال نصب است.

به گزارش «تابناک»، رامین نورقلی‌پور صبح امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: از روز گذشته مراحل نصب دو پل شناور توسط واحد مهندسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مناطق سیل‌زده استان گلستان در حال انجام است و اکنون در حال نصب پل‌های شناور در منطقه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: متاسفانه سیل مرکز شرق استان گلستان را تحت تاثیر خودش قرار داد و بعد از شهرستان گنبدکاووس و روستا‌های مجاور، آق‌قلا و روستا‌های مجاور را درگیر خودش کرد که متاسفانه همچنان شهرستان آق‌قلا درگیر سیلاب هستند.

* گمیشان و بندرترکمن درگیر سیل هستند/ مردم با ایجاد سد‌های مصنوعی مانع ورود آب به شهر گمیشان شدند

نماینده مردم شهرستان‌های کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: متاسفانه شهرستان گمیشان و بندرترکمن اکنون درگیر سیل هستند و همچنین روستای خواجه‌نفس شهرستان گمیشان نیز با سیلاب دست و پنجه نرم می‌کند.

نورقلی‌پور با بیان اینکه مشکل سیل در شهرستان بندرگز و مناطق جنوبی کردکوی وجود دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به شدت سیل که در مناطق شمالی استان گلستان ایجاد شد متاسفانه به مناطق جنوبی استان کمتر پرداخته شد.

وی اذعان کرد: حالت طغیانی گرگان‌رود یک تحریک بالقوه است و موانع مصنوعی متعددی در مسیر رودخانه ایجاد شد تا مشکل سیل برطرف شود در بسیاری از موارد سیلاب تا ارتفاع دو متر رسید که در روز‌های نخست توسط مردم تا حدودی جلوی سیلاب گرفته شد.

نماینده مردم شهرستان‌های کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم در روز‌های نخست با ایجاد کیسه‌های چینی و خاکریز برای مهار سیل تلاش کردند و جوان‌ها پای کار آمدند و سپس هماهنگی‌ها بین دستگاه‌های اجرایی افزایش پیدا کرد و توانستیم کمک‌رسانی‌ها اعم از ارسال مواد غذایی و ماشین‌آلات برای رفع مشکل سیل را در این مناطق افزایش دهیم.

نورقلی‌پور با تاکید بر اینکه شهرستان گمیشان در محاصره سیل قرار دارد، اظهار کرد: خوشبختانه جوانان غیور گلستانی تاکنون اجازه ندادند که سیلاب وارد شهر شود و با ایجاد سد‌های مصنوعی مانع ورود آب به شهر شدند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: استان گلستان سیل پل شناور گمیشان بندر ترکمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۱۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق شهر اصفهان در بازگشایی‌های زاینده‌رود محقق نشده است

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان شهر اصفهان گفت: اصفهان به‌عنوان یک باغ شهر مطالبه شرعی و قانونی با عنوان «حقابه» دارد، اما در بازگشایی‌های زاینده‌رود حقوق شهر محقق نشده و منجر به چند مسئله از جمله فرونشست و تهی شدن سفره‌های زیرزمینی شده است.

مجید نادرالاصلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه دبیرخانه فرهنگی زاینده‌رود رو به تعطیلی است، اظهار کرد: توقع و انتظار شورای اسلامی شهر اصفهان در دوره ششم مدیریت شهری بر این بود که اتفاق خوبی برای حال مردم در استان اصفهان و مرکزیت کشور رخ دهد، به همین دلیل موضوع آب به‌عنوان یکی از مواردی که می‌توانست در بهبود شرایط اجتماعی، روحی و روانی مردم مؤثر باشد، مطرح و اقدامات خوبی انجام شد.

وی با بیان اینکه حمایت بیشتر از این موضوع لازمه شدت گرفتن کارهای دبیرخانه زاینده‌رود بود، افزود: شهردار اصفهان باید در این زمینه مطالبه‌گر و مجری برنامه‌های مد نظر شورای اسلامی شهر و شهرداری باشد، البته طی شش ماه گذشته تلاش‌های زیادی داشتیم، اما معتقدیم به رغم اینکه تمایل برای انجام کار وجود دارد، به هر دلیلی در انجام آن تعلل صورت می‌گیرد.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه قصد من از پرداختن به موضوع رو به تعطیل بودن دبیرخانه فرهنگی زاینده‌رود این است که مدیریت شهری را نسبت درخواست عمومی مردم اصفهان، افزایش امید در این کلان‌شهر و رفع مشکلات معیشتی مردم، به‌ویژه بهبود وضعیت مناطق غربی و شرقی و شامل باغات و مزارع کشاورزی است، گفت: به‌نظر می‌رسد این موضوع با جدیت پیگیری نمی‌شود، توقع از مجموعه شورای اسلامی شهر و شهردار اصفهان این است که کار ویژه‌تری در این راستا انجام دهند.

نادرالاصلی تاکید کرد: شهر اصفهان به‌عنوان یک باغ شهر مطالبه شرعی و قانونی با عنوان «حقابه» دارد، اما در بازگشایی‌های زاینده‌رود حقوق شهر محقق نشده است و منجر به چند مسئله از جمله فرونشست و تهی شدن سفره‌های زیرزمینی شده است، ادامه داد: جاری نشدن آب در مادی‌ها، وضعیت فضای سبز و مشکلات زیست‌محیطی را دو چندان کرده است.

وی با تاکید بر اینکه این موارد حقوق مردم اصفهان است و باید مورد توجه باشد، تصریح کرد: به‌عنوان نماینده مردم در شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید می‌کنم که اگرچه شهرداری نمی‌تواند آب را جاری کند، اما می‌تواند مطالبه‌گر و پیگیر خواسته‌ها از سازمان‌ها و نهادها باشد.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: توقع دارم شخص شهردار از جایگاه حقوقی و اداره حقوقی مجموعه شهرداری برای پیگیری حق خود از مبادی قضائی و حقوقی اقدام جدی انجام دهد.

کد خبر 746550

دیگر خبرها

  • سیلاب در خیابان‌های شیراز و غافلگیری مردم + فیلم
  • رودخانه «قره سو» پُرآب شد
  • توقف قطار تهران - گرگان براثر سیلاب
  • از مراجعه به مناطق سیل‌خیز خوروبیابانک خودداری کنید
  • مردم از مراجعه به مناطق سیل‌خیز خوروبیابانک خودداری کنند
  • مردم به مناطق سیل‌خیز کاشان نروند
  • مردم از مراجعه به مناطق سیل‌خیز کاشان خودداری کنند
  • توقیف ۲ فروند شناور متخلف صید ترال در آب‌های قشم
  • حقوق شهر اصفهان در بازگشایی‌های زاینده‌رود محقق نشده است
  • حضور مجدد استاندار سیستان و بلوچستان از مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان