Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفتر نخست وزیری عراق بیانیه‌ای درباره پایان سفر عبدالمهدی به مصر به عنوان اولین سفر خارجی وی از زمان تصدی نخست وزیری عراق صادر کرد. ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳ بین الملل آفریقا آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، در بیانیه دفتر عادل عبدالمهدی آمده است که وی پس از پایان سفر دو روزه خود به مصر، به بغداد بازگشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اولین سفر خارجی عبدالمهدی پس از رسیدن به نخست وزیری عراق بود . وی روز یکشنبه وارد قاهره شد که این سفر شامل نشست دو جانبه با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر و نیز نشست سه جانبه با حضور عبدالله دوم پادشاه اردن، عبدالمهدی و السیسی بود که در آن نشست ها ،راه های توسعه روابط و همکاری در تمام زمینه ها که در خدمت منافع ملت ها و کشورهای برادر است و نیز به امنیت و ثبات و شکوفایی اقتصادی تمام ملت های منطقه کمک می کند، مورد بحث و بررسی قرار دادند.     ‎

عبدالمهدی وارد قاهره شد؛ دیدار سه‌جانبه سران عراق، مصر و اردندیدار عبدالمهدی با السیسی در قاهره + تصاویر

بر اساس این بیانیه، عبدالمهدی همچنین چندین نشست سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و همچنین نشستی با عراقی‌های مقیم مصر برگزار کرد.

بر اساس گزارش شبکه الفرات، این دیدار در چارچوب سیاست دولت عراق مبنی بر پایه ریزی روابط متوازن و سازنده و همکاری در راستای منافع مشترک و تقویت جایگاه عراق و نقش محوری این کشور در منطقه و کشورهای عربی صورت گرفته است.

انتهای پیام/

R7891/P/S8,88,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط مصر عادل عبدالمهدی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مصر عادل عبدالمهدی مصر عادل عبدالمهدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۱۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب بیانیه منسوب به کتائب حزب‌الله عراق

پس از آنکه رویترز به نقل از کتائب حزب‌الله عراق مدعی ازسرگیری حملات این گروه مقاومت علیه پایگاه‌های نظامی آمریکایی شد،رسانه‌های نزدیک به محور مقاومت با رصد بیانیه‌های منتشر شده، این خبر را تکذیب کردند

به گزارش مشرق، «کتائب حزب‌الله عراق هیچ بیانیه جدیدی منتشر نکرده است». این را خبرنگار شبکه المیادین لبنان پس از انتشار خبر ازسرگیری حملات این گروه مقاومتی علیه مواضع آمریکایی‌ها گزارش داد.

پس از آنکه خبرگزاری رویترز مدعی از سرگیری حملات کتائب حزب‌الله عراق به دلیل عدم پیشرفت در موضوع خروج نیروهای اشغالگر آمریکایی از این کشور در جریان سفر نخست‌وزیر محمد شیاع السودانی به واشنگتن شد، رسانه‌های نزدیک به محور مقاومت صحت این خبر را زیر سوال بردند.

کانال تلگرامی صابرین نیوز نیز نوشت، طی ۴۸ ساعت گذشته کتائب حزب الله عراق نه بیانیه‌ای صادر کرده نه سخنگویش موضعی گرفته است.

آنچه در این خصوص منسوب به حزب الله عراق منتشر شده، صحیح نیست. رونوشت به رویترز، اسکای نیوز و الجزیره.

این در حالی است که در پی حمله‌ای جدید به مقر غیرقانونی نیروهای آمریکایی در شمال سوریه، رویترز و پس از آن چند رسانه دیگر به نقل از آن، ادعا کردند، کتائب حزب الله عراق، حملات به نیروهای آمریکایی را از سر می‌گیرد.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • جزییات تفاهمنامه ۴ جانبه بغداد منتشر شد
  • خیز بغداد و آنکارا برای توسعه همه جانبه رابطه / در سفر کم سابقه اردوغان به عراق چه می گذرد؟ / نفت، آب و تروریسم مهم ترین پرونده های روز میز مذاکرات دوجانبه
  • بیانیه دفتر سیاسی انصارالله یمن درباره غزه
  • جزییات تفاهم نامه ۴ جانبه بغداد
  • گردهمایی دو روزه مدیران مراکز نوآوری و ‌پارک‌های علم و فناوری به پایان می رسد
  • تکذیب بیانیه منسوب به کتائب حزب‌الله عراق
  • برگزاری نشست سه جانبه برای بررسی برنامه‌های تیم ملی والیبال نشسته
  • پایان طلسم 177 روزه ربیعی و ذوب‌آهن!
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به جولان اشغالی
  • بحرین میزبان نشست آینده سران اتحادیه عرب