Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-20@00:59:24 GMT

صداوسیما صداقت را اصل عملکرد خود قرار دهد

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۱۱۹۹

صداوسیما صداقت را اصل عملکرد خود قرار دهد

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین، شب گذشته، 4 فروردین در بازدید از صداوسیمای مرکز قزوین با تبریک آغاز سال جدید اظهار کرد: در ایامی که اکثر مردم در نوروز به تعطیلات و مسافرت رفته‌اند شما کارکنان عزیز صداوسیمای مرکز قزوین با حضور خود به دنبال ایجاد فضایی شاد، آموزنده و سرگرم‌کننده برای مخاطبان خود هستید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: مردم گران‌قدر قزوین مطمئناً قدردان زحمات شما هستند و می‌دانند که شما تفریح و آسایش خود را کنار گذاشته و به فکر ایجاد تفریحات و سرگرمی‌های سالم و خبررسانی برای آن‌ها هستید که امیدوارم مقبول درگاه خدای متعال قرار بگیرد.
امام‌جمعه قزوین اذعان کرد: اگر ما عقبه استان خود را در آیینه صداوسیمای مرکز قزوین نگاه کنیم دستاوردهای بسیار خوبی طی سالیان اخیر داشته است، حتی شاهد بودم که صداوسیمای مرکز قزوین از سال پیش برای برگزاری جشن چهل‌سالگی انقلاب آماده می‌شد.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ابراز کرد: به لطف الهی صداوسیمای مرکز قزوین در نشان دادن دستاوردهای انقلاب در دوره چهل‌سالگی پیروزی انقلاب اسلامی در حد توان خود تلاش کرد و کارنامه خوبی در این حوزه از خود برجای گذاشت.
وی ابراز کرد: در حوزه شهدای دوران دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و تکریم خانواده‌های شهدا و به تصویر کشیدن کنگره شهدا، صداوسیمای مرکز قزوین عملکرد قابل قبولی داشت و نزد شهدا روسفید است.
آیت‌الله عابدینی بابیان اینکه قرآن کریم بزرگ‌ترین رسانه در عالم است، عنوان کرد: امروز ما نیازمندیم که مفسر و کارشناسی اهل دین و متخصص در حوزه رسانه در فضای رسانه‌ای ورود پیدا کند و تفسیر جامع و کامل و یکسانی از رسانه بیان کند.
امام‌جمعه قزوین ابراز کرد: قرآن کریم به‌عنوان جامع‌ترین و بزرگ‌ترین رسانه با ارائه محتوایی که داراست در بین یک قوم یا یک کشور و یک موضوع متمرکز نشده است و مهم‌ترین و دست اول‌ترین اخبار از گذشته و آینده را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد.
وی ابراز کرد: امروز کدام رسانه در کشور یا جهان وجود دارد که به جامعیت قرآن توانسته باشد اخبار و اطلاعات را در اختیار جامعه مخاطبان خود قرار دهد؟ اخباری که در حقیقت آن شک و شبهه‌ای وجود ندارد و هر اتفاقی که قرآن از آن خبر داده بعدها به وقوع پیوسته است.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: باید مهندسی رسانه‌ای و خبررسانی ما بر اساس مهندسی قرآن شکل بگیرد اگر مسیری غیر از قرآن در مدیریت و برنامه‌ریزی‌های ما قرار بگیرد مطمئناً در آینده هم مردم و هم خودمان متضرر خواهیم شد، فقط زمانی می‌توانیم یک برنامه تأثیرگذار داشته باشیم که بر اساس مهندسی قرآن عمل کنیم.

تأکید قرآن کریم بر جاری شدن صداقت در جامعه
آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: قرآن کریم از ما می‌خواهد که تمام اقدامات خود را بر اساس توحید، دین، اخلاص و عبادت خدا برنامه‌ریزی کرده و انجام دهیم، انسان‌های عاقل و فرهیخته کسانی هستند که همه کارهای خود را بر اساس دین تنظیم کرده و به دنبال اقامه دین می‌روند.
وی اذعان کرد: امام راحل قیام خود را برای مقابله با حکومت ظالم شاهنشاهی بر اساس دین آغاز کرد و در این راستا با امدادهای غیبی و پشتیبانی مردم به پیروزی رسیدند و توانستند حتی پس از گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب در بین ملت‌های آزاده جهان امیدآفرینی کنند و یأس و انزوای مستضعفان جهان را به انگیزه و امید و نشاط تبدیل کند.
امام‌جمعه قزوین ابراز کرد: قرآن کریم به‌شدت اصرار دارد که ما صداقت را در جامعه دینی گسترش دهیم و باصداقت گام برداریم اگر ما در رسانه خود روی صداقت تکیه کنیم بسیاری از بحران‌های اجتماعی و خانوادگی کاهش خواهد یافت.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: در قرآن کریم می‌خوانیم که خدای متعال هیچ زمانی نمی‌خواهد راه تسلط بیگانگان به مسلمانان باز شود، در حوزه سیاسی و اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی توصیه دین به استقلال ماست، همچنین در دین و روایات تأکید زیادی به تولید داریم تا ما هیچ زمانی محتاج اجانب نشویم، همه این رسالت‌ها بر عهده صداوسیماست که چقدر در این فضا فرهنگ‌سازی داشته باشد.
وی با اشاره به بیانیه «گام دوم انقلاب» بیان کرد: رهبر معظم انقلاب تمام مواردی که طی ۴۰ سال اخیر به‌عنوان ضعف و قوت در کشور ما وجود داشت در این بیانیه عنوان کرده است و وظیفه همه مجامع و دانشگاهیان و حوزوی‌ها و دلسوزان نظام است که شرح و تفسیر و درخواست‌های رهبر را برای عموم تبیین کنیم.
آیت‌الله عابدینی با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام «رونق تولید» گفت: رهبر معظم انقلاب همان‌گونه که تأکید دارند حوزه اقتصاد و تولید باید جدی گرفته شود اما حوزه اقتصاد را یک اصل نمی‌دانند بلکه آن را یک ابزار مهم برای تحقق اهداف و آرمان‌های اصلی برمی‌شمردند.
امام‌جمعه قزوین در پایان گفت: چشم مردم به رسانه دوخته‌شده و آن‌ها اگر مشاهده کنند این رسانه به وحدت و همدلی، معیشت، مشکلات اقتصادی آن‌ها، تقویت مساجد و نماز جمعه صادقانه می‌پردازد حتماً علاوه بر تأثیرگذاری این اهداف، مردم اعتمادشان به رسانه‌ها افزایش می‌یابد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا قزوین قرآن امام جمعه رسانه صدا و سیما نوروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۱۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبار حوزه هنری فقط نیم درصد بودجه فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، برنامه‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی باید بر اساس زیست بوم محور باشد.
هفته هنر انقلاب اسلامی مزین به نام شهید "سید مرتضی آوینی" است، زیرا ان شهید تلاش کرد که با هنر و کلامش، اندیشه و فلسفه وجودی دین، هنر و به وجود آمدن انسان را نشان دهد و حرکت انقلابی را در دنیای هنر، ایجاد کند و به یادگار بگذارد.
امروز نگاه حوزه هنری انقلاب اسلامی معطوف به تمرکزگرایی از مرکز است و بر اساس زیست بوم و فرهنگ آن استان، جریان هنر انقلاب اسلامی را پایه ریزی می‌کند حوزه هنری قزوین توانسته در این راستا گام بردارد تا پایگاه خوبی برای هنرمندان باشد.
رئیس حوزه هنری قزوین در برنامه گفت و گوی ویژه خبری گفت: حوزه هنری از ابتدای دوران تحولی به تدوین زیست بوم اقدام نمود که مشتمل بر ۲۴ سوال بود. آنچه که در استان قزوین در حال اتفاق افتادن است تا اهداف قابل دستیابی جزو این سوالات بود. این سند در اختیار نهاد‌های هنری از جمله صداوسیما قرار گرفت.
امامقلی گفت: هنر پیشران پیشرفت یکی از چشم انداز‌های این سند است که استان قزوین ویژگی‌های خاصی دارد. از بعد ضعف و قدرت در این سند دقت شده است. تولید مستند با عنوان نواحی منفصل شهری و شهر مهرگان و ... در دستور کار قرار دارد. مستند کوتاه در خصوص سایت پسماند محمدآباد و سایر مستند‌هایی که با نگاه‌های ناظر به حکمرانی در حال تولید است.
حوزه هنری انقلاب اسلامی امروز به عنوان پرچمدار هنر انقلاب اسلامی ایفای نقش می‌کند و هر جایی که جریان انقلابی وجود داشته باشد یا قرار است که به وجود بیاید، حوزه هنری باید پیشگام باشد.
یکی از مشکلات استان موضوع سهم استان از زیرساخت‌های هنری از جمله سینما، گالری‌ها و سالن‌های نمایش است و ضروری است که نگاه ویژه‌ای به مقوله زیرساخت‌های هنری در استان انجام و یک جریان سازی در راستای نگاه به مراکز فرهنگی به ویژه ورود بخش خصوصی به حوزه زیرساخت‌های هنری شکل گیرد.
رئیس حوزه هنری گفت: کمبود صندلی مابه ازای سرانه جمعیت استان قزوین را تبدیل به یکی از استان‌های محروم کرده است. دو سالن سینما با صندلی‌های فرسوده نیاز به بازسازی جدی دارد. با رایزنی‌های انجام شده بناست که از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری اعتباراتی اختصاص دارد، اما نیاز به تصمیمات سخت دارد. نسبت زیرساخت‌های استان در زمینه فرهنگ و هنر ناعادلانه است.
وی تصریح کرد: تنها گالری نگارخانه استان در حوزه هنری همیشه فعال است، اما با توجه به کمبود جا، هنرمندان برای استفاده از آن در نوبت قرار می‌گیرند. آنچه از نان شب برای فرهنگ و هنر استان لازم است فکرافزار و نرم افزار در این زمینه است. اگر بخواهیم مثلا هنرمند خوشنویس را به تعداد دوبرابر برسانیم متاسفانه باید بگوییم که جزیره‌ای تصمیم گرفته می‌شود. کل بودجه فرهنگی استان ۷۰۰ میلیارد تومان است که اعتبار اختصاصی به برای حوزه هنری سه میلیارد تومان است که تقریبا حدود نیم درصد را شامل می‌شود.
امامقلی گفت: ستاد وقتی به استان منتقل می‌شود احتمال تصویب و اجرای سوژه‌ها بیشتر می‌شود. برای برداشتن قدم‌های بلند اعتبارات بسیار کم است مگر اینکه بازرگانان، اتاق بازرگانی و شهرک‌های صنعتی و ... پای کار بیایند.
موسیقی یکی از هنر‌های بسیار مهم در عرصه انقلاب اسلامی به شمار می‌رود و از آنجایی که جوانان گرایش بسیار فراوانی به آن دارند، اگر بتوان برای آن برنامه‌ریزی مناسبی شود به طور قطع اثرات و ثمرات مفیدی بر جای می‌گذارد.

دیگر خبرها

  • جزییات واریز مرحله سوم سود سهام عدالت اعلام شد
  • جزییات واریز مرحله سوم سود اعلام شد
  • توجه به هویت ملی رمز موفقیت صداوسیما
  • توجه به هویت ملی، رمز موفقیت صداوسیما
  • برنامه‌های حوزه هنری باید زیست بوم محور باشد
  • بیانات رهبر انقلاب در باب اهمیت یادگیری قرآن + فیلم
  • اعتبار حوزه هنری فقط نیم درصد بودجه فرهنگی است
  • صداوسیما بازوی توانمند توسعه کیش
  • آمادگی همکاری سازمان منطقه آزاد کیش با صداوسیما برای جذب سرمایه گذار
  • رونمایی از مصحف صوتی به روایت ورش از نافع در الجزایر