Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-03-29@14:08:02 GMT

استان کرمانشاه رکورددار زلزله در سال 97

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۱۲۱۶

استان کرمانشاه رکورددار زلزله در سال 97

تین‌نیوز | 

 علی بیت اللهی دبیر کارگروه مخاطرات طبیعی ضمن مرروی بر زلزله‌های ایران در سال جاری از ضرورت اجرایی‌شدن پایش گسله‌های تهران خبر داد و گفت: بر اساس تعداد کل زلزله‌های رخ داده در سال ۱۳۹۷ استان‌های کرمانشاه، کرمان، خوزستان، فارس و هرمزگان دارای بیشترین تعداد زلزله و استان‌های تهران، قم، زنجان و البرز دارای کمتری تعداد رخداد زلزله‌های سال جاری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تین‌نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، رئیس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه زلزله های بالای ۲.۵ ریشتر را سال ۱۳۹۷ را مورد بررسی قرار داد و گفت: زلزله های سال گذشته بیشتر از نوع خرد بوده اند. زیرا نسبت زلزله های با بزرگی ۴ و بالاتر به زلزله های با بزرگی ۲.۵ تا ۴ حدود ۵ درصد است.

رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه در سال جاری (۱۳۹۷) یک زلزله با بزرگی ۶ ریشتر در جنوب غربی سر پل ذهاب رخ داد، افزود: حداکثر عمق زلزله‌های رخ داده در پهنه ایران زمین تا حدود ۳۰ کیلومتر و عمق متوسط کانونی زلزلههای سالجاری ۱۰.۴ کیلومتر برآورد شده است.

بیت اللهی همچنین به توزیع استانی زلزله‌های سال ۱۳۹۷ اشاره کرد و افزود: حدود ۳۰ درصد کل زمین‌لرزه‌های رخ داده در سال جاری در استان کرمانشاه و ۱۶ درصد زمین‌لرزه‌ها در استان کرمان رخ داده‌اند.

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی کمترین رخداد زلزله با بزرگای ۲.۵ به بالا را متعلق به تهران عنوان کرد و گفت: کمترین تعداد رخداد زلزله در استان تهران با دو زمین لرزه بوده است که معرف سکون لرزه‌ای قابل تاملی است.

به گفته وی، بر اساس تعداد کل زلزله‌های رخ داده در سال ۱۳۹۷ استان‌های کرمانشاه، کرمان، خوزستان، فارس و هرمزگان دارای بیشترین تعداد زلزله و استان‌های تهران، قم، زنجان و البرز دارای کمتری تعداد رخداد زلزله‌های سال ۱۳۹۷ بودند.

بیت‌اللهی با طرح پیشنهادهایی، افزود: شواهد حاکی است که تهران در سال جاری و همچنین از چند سال گذشته در سکون لرزه‌ای قابل توجهی قرار دارد که این امر بیانگر پدیده قل شدگی گسله های اطراف تهران است. به همین دلیل ضرورت دارد تا پایش دینامیسم گسلها و تغییر شکل‌ها و تغییر در مختصات نقاط نشانه به صورت جدی برای استان و کلانشهر تهران اجرایی شود.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: زلزله کرمانشاه سال 97

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۱۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برقراری ۱۷ هزار و ۹۲۷ تماس در طرح سلامت نوروزی

مسعود قلعه‌سفیدی، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان کرمانشاه در خصوص فعالیت‌های اوژانسی در ایام نوروز، گفت : تعداد ۷۶ پایگاه ثابت، یک پایگاه بالگرد هوایی در هوانیروز، سه دستگاه اتوبوس آمبولانس در غرب، شرق و مرکز استان و ۶ دستگاه موتورلانس در این ایام کار مأموریت‌ها را انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: آمار مأموریت‌ها از ۲۴ اسفندماه با آغاز طرح خدمات نوروزی تا ۸ صبح دهم فروردین‌ماه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، کاهشی بوده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان کرمانشاه ادامه داد: از آغاز طرح تا به امروز ۳ هزار و ۶۰۶ مأموریت اورژانسی در استان ثبت شده که در این مأموریت‌ها، ۳ هزار و ۱۳۲ نفر به مراکز درمانی انتقال یافته‌اند.

وی اضافه کرد: از مجموع ماموریت‌ها ۸۵۱ مورد حوادث ترافیکی (تصادفات جاده‌ای و شهری)، و ۲ هزار و ۷۵۵ مورد غیرترافیکی (بیماری‌ها و سایر حوادث) بوده است.

به گفته قلعه‌سفیدی، تعداد مصدومین ترافیکی ۸۶۱ و تعداد مصدومین غیرترافیکی ۲ هزار و ۲۷۱ مورد بوده است.

وی، تعداد کل تماس‌های برقرار شده با اورژانس ۱۱۵ در طرح سلامت نوروزی که منجر به مأموریت، راهنمایی و یا مشاوره با پزشک اورژانس شده را ۱۷ هزار و ۹۲۷ تماس اعلام کرد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • برقراری ۱۷ هزار و ۹۲۷ تماس در طرح سلامت نوروزی
  • برقراری ۱۷ هزار و ۹۲۷ تماس با اورژانس کرمانشاه در طرح نوروزی
  • پس‌لرزه‌های موضعگیری اخیر علی مطهری درباره نوروز
  • ثبت بیش از ۳ هزار مأموریت اورژانسی در استان کرمانشاه
  • محققان آلمانی: سد کالپوش عامل زلزله روستای حسین آباد
  • وقوع زمین لرزه در کابل
  • 47نقطه پرتصادف راههای گلستان در سال 1403 ایمن سازی می شود
  • راه‌اندازی مجدد پارک آبی آزادگان بعد از ۱۲ سال تعطیلی در سال جاری
  • دستگیری ۱۸۷ سارق در کرمانشاه طی نیمه اول تعطیلات نوروزی
  • ثبت سه اثر تاریخی منطقه ۵ در فهرست ثبت آثار ملی/ برگزاری چهار جشنواره در سال جاری