Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز- ایرنا- مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: شرایط در تمام نقاط این استان عادی است و در هیچ نقطه آن وقوع سیل گزارش نشده است بااین حال آمادگی برای مقابله با هرگونه شرایط بحرانی داریم.

رحیم آزادی، دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تمام نیروهای عضو ستاد مدیریت بحران چه در شهرستان ها و چه مرکز استان در آماده باش کامل هستند و شورای مدیریت بحران شهرستان ها و استان نیز برای هرگونه اقدام آمادگی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: هم اینک تردد در جاده های استان فارس نیز بدون مشکل در حال انجام است اما به رانندگان توصیه می شود با احتیاط کامل رانندگی کنند.
آزادی، همچنین به مردم توصیه کرد که از توقف و نصب چادر در حاشیه رودخانه ها، مناطق کوهستانی، مسیل ها و سدها جدا خودداری کنند.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس درباره کمک رسانی به مردم مناطق سیل زده کشور هم گفت: تاکنون برای کمک رسانی هیچگونه تقاضایی نشده اما در صورت اعلام نیاز آمادگی وجود دارد که هرگونه کمک رسانی انجام شود.
اداره کل مدیریت بحران استانداری فارس و اداره کل هواشناسی این استان پیشتر نسبت به بروز سیل در این منطقه طی روزهای دوشنبه تا آخر هفته هشدار داده بودند.
6122 /1876

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی مدیریت بحران استانداری فارس رحیم آزادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۱۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطع حقابه و تغییر اقلیم عامل اصلی پدیده ریزگرد در قم است

محسن اوروجی روز سه شنبه به مناسبت هفته زمین پاک گفت: با وجود همه اقدام‌های انجام شده طی سال‌های گذشته هنوز سرعت پیشروی کویر و بیابان در قم بیشتر از اقدام‌های انجام شده در راستای احیای بیابان‌ها است.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم  با اشاره به برخی از اقدام‌های انجام شده در خصوص احیای عرصه‌های بیابانی گفت: طی یک سال گذشته در یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی دشت سراجه قم عملیات درختکاری انجام شده و در اراضی محدوده کوه نمک و حسین‌آباد میش مست نیز اقدام‌های مشابهی صورت‌گرفته است.

اوروجی بیان کرد: در یک نگاه کلی می‌توان قطع حقابه‌های زیست‌محیطی به‌ویژه رودخانه قره چای، برداشت بی‌رویه چاه‌های مجاز از منابع آب زیرزمینی و تغییر الگوی بارش و کاهش نزولات آسمانی را از عوامل اصلی در توسعه بیابان و کویر در قم نام برد.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم ادامه داد: برای حفظ منابع آبی و جلوگیری از توسعه بیابان طرح‌های آبخیزداری در تمامی روستا‌های بخش خلسجتان و جعفرآباد عملیاتی شده و در بالادست شهرک پردیسان نیز طرح‌های مشابهی جهت جلوگیری از وقوع سیلاب و افزایش ورودی چاه‌ها صورت‌گرفته است.

او اضافه کرد: در حالی هم اینک در برخی نقاط دشت مسیله قم شاهد فرونشست زمین هستیم که تا چند دهه گذشته در این اراضی، کشاورزی انجام می‌شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم عنوان کرد: به‌خاطر چرای بی‌رویه دام در کنار تغییر الگوی کشت و قطع حقابه‌ها، هم اینک شاهد وضعیتی بحرانی در منطقه سراجه هستیم و این منطقه به یکی از اصلی‌ترین نقاط در تولید ریزگرد تبدیل شده است.

روستای سراجه، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان قم است، این روستا در شهر قنوات قرار دارد.

دوم تاهشتم اردیبهشت ماه به عنوان هفته زمین پاک در تقویم رسمی کشور به ثبت رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • راه‌های روستایی متاثر از سیلاب مازندران باز شد
  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند
  • سازماندهی بیش از ۴۰۰ تیم عملیاتی و امدادی برای مقابله با سیل در یزد
  • بارش شدید تگرگ در شیراز /آمادگی تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان
  • آخرین وضعیت شهرستان‌های اصفهان پس از بارش‌های رگباری شب گذشته
  • تداوم بارش‌ها در اصفهان تا چهارشنبه / سیلاب در نطنز و آب‌گرفتگی در بعضی محورهای استان
  • قطع حقابه و تغییر اقلیم عامل اصلی پدیده ریزگرد در قم است
  • هشدار نارنجی هواشناسی در قم
  • آمادگی دستگاه‌ های اجرایی استان سمنان در مدیریت بحران هشدار نارنجی
  • آمادگی دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در مدیریت بحران هشدار نارنجی