Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان از افزایش 82 هزار نفری آمار مسافران نوروز به استان در بازه زمانی 25 اسفند 97 لغایت 4 فروردین 98 خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا جلالزایی در گفتگو با عصرهامون، اظهار داشت: تعداد مسافر وارد شده به استان از 25 اسفند تا کنون، با رشد 82 هزار نفری نسبت به مدت مشابه سال قبل، به عدد 440 هزار مسافر رسیده که در مقایسه با سال گذشته رشد 19 درصدی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه شهرستان های زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز و چابهار بیشترین میزان مسافر نوروزی را در این مدت به خود اختصاص داده اند، تصریح کرد: چشم اندازهای بدیع و طبیعت منحصر به فرد، وجود اقلیم متفاوت روستایی، آداب و رسوم خاص و ... در کنار مهمان نوازی و خونگرمی مردم استان سبب شده تا امسال تعداد بیشتری مسافر و گردشگر به این خطه از کشور سفر کنند.

وی از رشد 90 درصدی تعداد واحدهای بوم گردی در سطح استان خبر داد و خاطرنشان کرد: برای اولین بار توانستیم پتانسیل بوم گردی در استان را از طریق اعطای مجوز موقت به واحدهای مستعد افزایش دهیم؛ در پایان مجوز دائمی برای واحدهای موفقی که مورد استقبال مناسب گردشگران قرار گرفته صادر خواهد شد.

جلال زایی آشنایی با آداب و رسوم هر منطقه، حفظ و توسعه مشاغل روستایی، ایجاد کسب و کار جدید و فرصت های نو برای جوانان و پایداری محیط زیست را از جمله مهمترین مزایای راه اندازی واحدهای بوم گردی عنوان کرد و گفت: برپایی نوروزگاه و بازارچه های صنایع دستی از دیگر اقدامات مهم میراث فرهنگی برای معرفی ظرفیت های گردشگری به مسافران نوروزی استان بوده است.

وی گفت: به منظور رفاه بیشتر و خرید آسان مسافران نوروزی در این ایام، کارت هایی تحت عنوان نوروز کارت در مبادی ورودی شهرهای استان توزیع می شود که مسافران با در دست داشتن آن می تواند از تخفیف 10 تا 40 درصدی فروشگاه ها و اصناف معتبر همکار در این طرح بهره مند شوند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۱۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار

لطف اله بابایی در بازدید از پایانه مرز‌ی بیله سوار با بیان اینکه در مدت یاد شده ۹۲ هزار و ۲۱۶ نفر مسافر از مرز بیله سوار تردد کرده اند افزود:نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۶۹ هزار و ۷۸۱ نفر مسافر تردد کرده بودند ۳۲ درصد افزایش را شاهد هستیم.

او با اشاره به اینکه از این تعداد ۲ هزار و ۲۲۳ نفرمسافران ایرانی و ۸۹ هزار و ۹۹۳ نفر نیز مسافران خارجی است تصریح کرد:مسافران ایرانی بصورت پیاده و مسافران خارجی نیز با اتوبوس تردد کرده اند.

مدیر پایانه مرزی بیله سوار در مدت یاد شده مسافران ورودی ایرانی را ۲ هزار و ۱۹۸ نفر و مسافران خروجی ایرانی را ۲۵ نفر برشمرد و اظهار کرد:در این مدت ۴۳ هزار و ۲۲۰ نفر مسافر خارجی وارد مرز شده و ۴۶ هزار و ۷۷۳ نفر مسافرخارجی از مرز بیله سوار خارج شده است.

بابایی یادآور شد:در سال گذشته افزایش ۴۶ درصدی را در ورودی مسافران خارجی و ۲۹ درصدی را در خروجی مسافران خارجی از مرز بیله سوار شاهد هستیم.

او در سال گذشته از تردد ۱۳۴ هزار و ۸۹۹ دستگاه وسیله نقلیه ائم از پر و خالی از مرز بیله سوار خبرداد و خاطرنشان شد:از این تعداد ۷۳ هزار و ۵۶۰ دستگاه وارد و ۶۲ هزار و ۳۳۹ دستگاه نیز از مرز خارج شده است.

مدیر پایانه مرزی بیله سوار در مدت یاد شده به تردد ۱۳۲ هزار و ۵۱۳ دستگاه کامیون از مرز بیله سوار اشاره کرد و ادامه داد:در این مدت ۲ هزار و ۳۸۶ دستگاه اتوبوس از مرز تردد کرده است.

بابایی گفت: نسبت به مدت مشابه سال قبل که هزار و ۹۷۹ دستگاه اتوبوس از مرز تردد کرده بود افزایش ۲۰ درصدی را شاهد هستیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله‌سوار 
  • اصفهان در جذب مسافر نوروزی پنجم شد
  • استقبال بیش از ۷۰۰ هزار مسافر نوروزی از پارک کوهستانی صفه
  • خدمت رسانی به بیش از ۵۰۰ هزار مسافر نوروزی توسط شهرداری شیراز
  • جابجایی سه میلیون و ۱۶۴ هزار و ۸۶۶ مسافر با ناوگان حمل و نقل مسافری سیستان و بلوچستان
  • جابه‌جایی بیش از ۳ میلیون مسافر با ناوگان حمل‌ونقل مسافری سیستان و بلوچستان
  • جابجایی بیش از ۳ میلیون مسافر با ناوگان حمل ونقل مسافری سیستان و بلوچستان
  • اسکان یک میلیون و ۲۸۱ هزار مسافر نوروزی در شهر زندگی/ اصفهان رتبه پنجم جذب سفر را دارد
  • ورود نیم میلیون نفری مسافر نوروزی به بانه