Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه صنعت نتوانسته دانشگاه را در خدمت بگیرد و شرکت ها حاضر نیستند با تحقیق و توسعه جلو بروند گفت: استفاده از دانش و شرکت‌های دانش‌بنیان راه نجات کشور است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یعقوب محمدی فر امروز در گفتگو با نافع اظهار داشت: وقتی به شعارهایی که رهبر انقلاب در یک دهه اخیر انتخاب کردند نگاه می‌کنیم ایشان به بحث تولید ملی، اعتماد ملی و رونق تولید ملی توجه داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در چرایی نامگذاری سال با محوریت اقتصاد افزود: دغدغه اشتغال معیشت و استقلال کشور از جمله مسائلی است که بحث اقتصاد را جدی کرده است.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه رونق تولید یک فاکتور و کلید واژه مهمی است که تولیدکنندگان و مدیران باید به آن توجه داشته باشند تاکید کرد: رونق تولید سه ضلع دارد و ضلع اول آن دولت و حاکمیت است که وظیفه قانونگذاری و اجرا دارد.

محمدی فر ضلع دیگر آن را سرمایه‌گذار، تولیدکننده ها، صنعتگران و مدیران بخش خصوصی دانست و افزود: ضلع سوم و مهم رونق تولید مردم هستند که باید به این نکته توجه داشته باشیم که در بحث رونق تولید چقدر فرهنگ‌سازی داشتیم.

وی با اشاره به نقش دانشگاه ها در تحقق شعار سال گفت: باید از ظرفیت شرکت های دانش بنیان، دانشجویان و فارغ التحصیلان خلاق، خوش فکر و آماده به کار دانشگاهی استفاده شود.

 محمدی فر با بیان اینکه صنعت نتوانسته دانشگاه را در خدمت بگیرد اظهار داشت: شرکت ها حاضر نیستند با تحقیق و توسعه جلو بروند و این باعث ضرر شرکت ها می‌شود و استفاده از دانش و شرکت‌های دانش‌بنیان راه نجات کشور است.
 رئیس دانشگاه بوعلی سینا در ادامه با اشاره به موانع رونق تولید بیان کرد:یکی از مشکلات خصوصی سازی فراهم نبودن زیرساخت‌ها است و  دولت باید تسهیل کننده باشد.

وی با بیان اینکه دولت در جایی مثل آموزش، بهداشت و خدمات و امنیت سرمایه گذاری می کند خاطر نشان کرد: دولت ها نباید کارخانه داری کنند و اگر می‌خواهیم رونق تولید داشته باشیم باید خصوصی سازی درست و کاملا علمی را در کشور اجرا کنیم.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه وظیفه حاکمیت ایجاد امنیت و تسهیل سرمایه گذاری است عنوان کرد: سرمایه‌گذاری در کشور به دلیل قوانین دست و پا گیر و بروکراسی اداری فرایند طولانی را طی می کند و این باعث فرار سرمایه می شود.
 محمدی فر یادآور شد: اگر می خواهیم در این زمینه موفق شویم باید سیاست‌های اصل ۴۴ را به درستی انجام دهیم و دولت‌ها حامی بخش خصوصی باشند نه رقیب آنها.
 وی با اشاره به فرهنگ‌سازی در زمینه تولید ملی و رونق تولید تأکید کرد: باید عزم ملی و فرهنگ خود باوری در کشور وجود داشته باشد و کشوری مانند هند بعد از استقلال توسعه خود را  با فرهنگ شروع کرد.
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۱۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در مازندران مطرح شد: جهش تولید با رفع موانع کشاورزی

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و حمایت از این شرکت‌ها گفت: تحقق شعار جهش تولید با رفع موانع امکان‌پذیر است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، بابک مومنی در دیدار با نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی، به ظرفیت‌های متعدد تجاری و اقتصادی بندر امیرآباد در شرق مازندران اشاره کرد و گفت: باید بزرگترین پایانه تجاری محصولات کشاورزی در این منطقه راه اندازی شود.

او دستیابی به جهش تولید را مستلزم اجرای فعالیت‌های دانش بنیان در بخش کشاورزی دانست و افزود: لازم است نشست‌های هفتگی با شرکت‌های دانش بنیان استان برپا و حمایت  تسهیلاتی انجام شود.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان به کمک‌های فنی و اعتباری نیاز دارند و با اعطای مجوز‌ها از این شرکت‌ها حمایت می‌کنیم خاطرنشان کرد: باید حل مشکلات این بخش را بر عهده این شرکت‌ها گذاشت.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت:  تحقق شعار سال در جهاد کشاورزی با رفع موانع تولید و تسهیل در امور کشاورزان محقق خواهد شد و باید موانع موجود را برطرف کنیم.

مومنی احداث کشتارگاه و پایانه صنعتی دام در شرق مازندران را یکی از دغدغه‌ها برشمرد و بیان کرد: با توجه به جایگاه مازندران در صنعت دام و طیور کشور و انجام  فعالیت دامی در قالب زنجیره‌های طیور در مازندران، توسعه صنعت دام می‌تواند در منطقه شرق مازندران گسترش یابد.

وی به تولید بخش قابل توجهی از تولیدات کشاورزی استان در شرق مازندران اشاره کرد و افزود: 70 درصد کلزای مازندران و 50 درصد گندم مازندران در شرق استان تولید می‌شود.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران  به اجرای برنامه‌های پنجگانه جهاد کشاورزی و تحقق شعار سال اشاره کرد و گفت: توسعه کشت گلخانه‌ای و کم آب بر در شرق مازندران می‌تواند زمینه ساز رفع نیاز مصرف کنندگان باشد و در این زمینه نیاز به حمایت‌های ملی در سطح مجلس و وزارتخانه‌ داریم تا برخی قوانین اصلاح و به‌روزرسانی شود.

مومنی افزود: توسعه کشت محصولات کشاورزی در شرق مازندران باید با رعایت حداقل مصرف آب را با اهمیت دانست، زیرا این منطقه با مشکلات محدودیت منابع آب مواجه است.

وی همچنین گفت: در شرق مازندران باید فعالیت‌های پرورش ماهیان خاویاری و پرورش دام و گلخانه را ترویج کرد.

جهش تولید با کمک فعالیت‌های دانش بنیان

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی هم گفت: فعالیت‌های دانش بنیان می‌تواند به جهش تولید کمک کند.

شریعتی حمایت از شرکت‌های دانش بنیان بخش کشاورزی را خواستار شد و افزود: این مهم باید در اولویت کار‌های سازمان جهاد کشاورزی استان قرار بگیرد.

وی بازسازی و نوسازی تراکتور‌های فعال در بخش کشاورزی را گامی برای رسیدن به جهش تولید عنوان کرد.

شریعتی در ادامه تاکید کرد: جهاد کشاورزی باید در تجاری سازی تولیدات کشاورزی  تلاش کند.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی افزود: کشاورزان از روند عرضه محصول به بازار گلایه‌مند هستند و رفع دغدغه آنان اهمیت دارد و متاسفانه بخش عمده‌ای از محصولات تولیدی کشاورزان استان در زمینه زراعی و باغی توسط دلالان و واسطه‌ها از دسترس کشاورزان خارج می‌شود.

وی به راه‌اندازی پایانه خرید محصولات در شرق مازندران اشاره کرد و گفت: به راه اندازی پایانه خرید محصولات کشاورزی با محوریت محصولات باغی نیاز داریم تا خرید و فروش محصولات کشاورزی بدون واسطه و به صورت متمرکز انجام شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تولید بذور هیبرید سبزی و صیفی در شرکت‌های دانش‌بنیان
  • تولید بذور هیبرید سبزی و صیفی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان
  • حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان برای افزایش کیفیت نان/ بهره‌برداری از ۱۵۰ مزرعه با محوریت کشاورزان خبره
  • حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان برای افزایش کیفیت نان/ بهره‌ورداری از ۱۵۰ مزرعه با محوریت کشاورزان خبره
  • در مازندران مطرح شد: جهش تولید با رفع موانع کشاورزی
  • تلفیق صنعت و دانشگاه توسعه جامعه را رقم می زند
  • ۸۰ درصد مواد غذایی کشور در داخل تولید می‌شود
  • ۶ محصول پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان رونمایی شد
  • پارک علم و فناوری سلامت سمنان افتتاح شد
  • ۵۰ درصد مواد اولیه تولید دارو در کشور وارداتی است