Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@19:33:04 GMT

غرب مازندران ، کانون استقرار سامانه بارشی جدید

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۱۶۲۸

غرب مازندران ، کانون استقرار سامانه بارشی جدید

ساری - ایرنا - سامانه بارشی جدیدی که پس از فروکش کردن سیل و سیلاب از امروز دوشنبه وارد مازندران شد ، بر اساس پیش بینی هواشناسی این بار بیشترین بارندگی را در غرب این استان فرو می ریزد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، سامانه بارشی اواخر اسفند ماه پارسال بیشترین تاثیر را در مرکز و شرق مازندران داشت به گونه ای که در کمتر از 48 ساعت بیش از 200 میلی متر در بعضی مناطق باران بارید که سبب جاری شدن سیل و سیلاب و ایجاد خسارت گسترده در 12 شهرستان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کارشناس پیش بینی هواشناسی مازندران با اعلام این که فعالیت سامانه جدید بارشی از عصر دیروز وارد استان شد و ابتدا غرب مازندران را تحت تاثیر قرار داد ، گفت : این سامانه بارشی همچنان به فعالیتش ادامه خواهد داد و به تدریج تمامی مناطق استان را تحت تاثیر قرار می دهد.
سعید غلامپور افزود : این سامانه بارشی که طی روزهای آینده نیز در مازندران فعالیت می کند باعث می شود تا اواخر روز چهارشنبه نیز هوای استان در مناطق جلگه ای بارانی باشد .
وی ادامه داد : میزان و شدت این بارندگی ها در مناطق شرقی و مرکزی به نسبت مناطق غربی کمتر خواهد بود .
کارشناس پیش بینی هواشناسی مازندران در توصیف این سامانه بارشی گفت که فعالیت این سامانه تا ظهر هر روز به صورت باران متناوب و پراکنده است اما بعد از ظهرها این سامانه فعال تر می شود و به صورت بارش مداوم خواهد بود .
وی اضافه کرد : البته فعالیت این سامانه بارشی در مناطق غربی مازندران به صورت بارش مداوم در طول روز خواهد بود .
غلامپور با تاکید بر این که سامانه فعلی به نسبت سامانه بارشی هفته گذشته از شدت و میزان کمتر بارش برخوردار است ، ادامه داد : اما با توجه به گرمای 2 روز اخیر و آب شدن برف های مناطق کوهستانی استان های همجوار همچون تهران و خودِ مازندران ، سیلابی شدن مسیر رودخانه ها دور از انتظار نیست .
وی به مسافران و مردم مازندران توصیه کرد از اتراق کردن در حاشیه رودخانه بپرهیزند چرا احتمال سیلابی شدن رودخانه ها وجود دارد .
کارشناس هواشناسی مازندران گفت : همچنین ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان مه آلود و برفی خواهد بود .
وی همچنین از ورود سامانه جدید بارشی از روز جمعه این هفته به استان خبرداد و گفت : در حال حاضر نقشه ها و الگوهای هوا نشان می دهد سامانه جدید بارشی وارد استان خواهد شد .
غلامپور تاکید کرد : البته با توجه به اینکه بهار ، هوای متغییر و پیش بینی نشده ای دارد احتمال دارد نقشه ها و الگوهای هواشناسی تغییر بکند .
کمینه و بیشینه دمای هوای ساری مرکز مازندران برای امروز 8 و 13 درجه سانتی گراد پیش بینی شد که به نسبت روز گذشته که بیشینه این شهر 19 درجه بود کاهش 6 درجه ای هوا را شاهد هستیم .
2096/1654

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي هواشناسي باران مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۱۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایداری آسمان استان از امروز تا دوشنبه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مرادی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد با عبور سامانه بارشی و افزایش پایداری جو آسمان استان از امروز پنجشنبه تا دوشنبه هفته آینده عمدتا صاف تا کمی ابری گاهی به خصوص در ساعات بعدازظهر همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود. 
او ادامه داد: بررسی آخرین خروجی الگوهای پیش بینی حاکی از ورود سامانه بارشی جدید از روز سه شنبه به کشور است که در صورت عدم تغییر در الگوی پیش‌بینی‌ها از روز چهارشنبه استان مرکزی را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

دیگر خبرها

  • تداوم فعالیت سامانه بارشی و ناپایدار‎ی‌های محلی در اصفهان/ هوا گرم‌تر می‌شود
  • هوای استان صاف تا کمی ابری تا دوشنبه
  • پایداری آسمان استان از امروز تا دوشنبه
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در قم
  • سامانه بارشی در استان مرکزی تا صبح چهارشنبه فعال است
  • فعالیت سامانه بارشی تا ظهر فردا در گلستان
  • تدوام سامانه بارشی در استان تا فردا + فیلم
  • اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای بارش باران و تگرگ در کرمان
  • زنگ خطر سیلاب در ۲۳ شهر مازندران
  • استقرار هوای خنک تا چهارشنبه در گیلان