Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-03-28@10:19:31 GMT

پلمب ۱۴۹۷مرکز متخلف بهداشتی

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۱۶۳۴

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، از تشدید برخورد با تخلفات بهداشتی در تعطیلات نوروزی خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،    محسن فرهادی، گفت: تعداد بازرسی بهداشت محیطی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی از آغاز برنامه بهداشت محیط در سلامت نوروزی به ۳۰۰۸۳۷ مورد رسیده است.

وی افزود: بازرسی بهداشت محیطی از اماکن عمومی و مراکز و مدارس اسکان مسافرین نوروزی ۸۸۰۵۲ مورد، بازرسی بهداشت محیطی از مراکز، اماکن و رستوران‌های بین راهی ۱۳۳۱۳ مورد و کل بازرسی‌های بهدشت محیطی ۴۰۲۲۰۰ مورد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: کل مراکز و اماکن متخلف بهداشتی معرفی شده به مراجع قضائی ۵۱۵۰ مورد بوده که از این تعداد ۴۵۱ مورد مربوط به مراکز و رستوران‌های بین راهی است.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، کل مراکز و اماکن متخلف بهداشتی پلمب شده را ۱۴۹۷ مورد اعلام کرد که ۲۶۲ مورد آن مربوط به رستوران‌های بین راهی بوده است.

وی افزود: مقدار مواد غذایی غیر بهداشتی معدوم شده در این مدت ۵۵۲۲۰۴ کیلو گرم می‌باشد.

فرهادی گفت: در این مدت تعداد موارد سنجش با تجهیزات پرتابل بازرسی ۲۴۳۴۴۷ مورد بوده است.

وی اظهار داشت: از آغاز برنامه سلامت نوروزی تاکنون تعداد موارد کلرسنجی آب ۲۵۶۶۹۹ مورد بوده است.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: رستوران متخلف سلامت محیط وزارت بهداشت بازرسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۱۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۶۵ بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی دشتستان انجام شد

به گزارش خبرنگار مهر، ماریا خویش‌دوست صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای کنترل و جلوگیری از بروز مشکلات بهداشتی و اپیدمی بیماری‌های قابل انتقال از آب و غذا، طرح بسیج سلامت نوروزی با حضور ۳۰ بازرس در سطح شهرستان دشتستان اجرا شده است.

خویش‌دوست تصریح کرد: بازرسان بهداشت محیط و حرفه‌ای از ۲۴ اسفندماه تا پنجم فروردین در حدود ۹۶۵ بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی به‌ویژه، رستوران‌ها، کارگاه‌های شیرینی‌پزی، آجیل‌فروشی و همچنین اماکن عمومی مانند پارک‌ها، محل اسکان مسافران نوروزی و پمپ‌بنزین‌ها در ۲ نوبت صبح و بعدازظهر انجام داده‌اند.

وی بیان کرد: در بازرسی‌های انجام‌شده که با هدف آموزش و ارتقا سلامت شهروندان و مسافران انجام گرفت، ۳۶ صنف و اماکن دارای مشکلات بهداشتی، اخطاریه دریافت کرده‌اند و پنج صنف متخلف نیز به مراجع قضائی معرفی شده‌اند و یک صنف پلمپ شده است.

رئیس گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای شبکه بهداشت و درمان دشتستان نیز اظهار کرد: از شروع طرح بسیج سلامت نوروزی در دشتستان، بیش از ۵۳۷ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته و فاقد مشخصات بهداشتی جمع‌آوری و معدوم شد.

وی گفت: با توجه به اهمیت سلامت آب، بیش از ۴۲۵ کلر سنجی، ۱۵ مورد نمونه‌برداری میکروبی آب و ۴۹۹ سنجش پرتابل بر روی مواد غذایی انجام گرفته است.

سیده فاطمه حسینی با اشاره به بررسی و پیگیری فوری بیش از ۲ مورد خبر و شکایت مردمی در همین دوره زمانی، از شهروندان خواست، مشکلات بهداشتی خود را به کارشناسان کشیک مستقر در ستاد شبکه بهداشت و درمان دشتستان اطلاع‌رسانی کنند.

کد خبر 6062543

دیگر خبرها

  • ۱۷ مورد از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در آذربایجان شرقی پلمب شد
  • ۴ واحد متخلف بهداشتی در آران و بیدگل پلمب شد
  • پلمب ۲۷۳۹ مرکز متخلف
  • پلمب ۲۷۳۹ واحد صنفی متخلف ازسوی وزارت بهداشت
  • صدور ۸۹ هزار و ۷۹۰ مور اخطار کتبی به مراکز غیر بهداشتی
  • ۵ واحد متخلف بهداشتی در کاشان پلمب شد
  • پلمب ۱۱۰ تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در لرستان
  • ۹۶۵ بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی دشتستان انجام شد
  • ۲۵ واحد صنفی به دلیل رعایت نکردن ضوابط بهداشتی در زنجان پلمب شد
  • ۷۶۶۰۰۰ مورد بازرسی‌ انجام شده در طرح سلامت نوروزی تاکنون