Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@21:17:00 GMT

استان‌های کرمانشاه و کرمان رکوردار وقوع زلزله در سال 97

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۱۶۸۸

استان‌های کرمانشاه و کرمان رکوردار وقوع زلزله در سال 97

تهران- ایرنا- دبیر کارگروه مخاطرات طبیعی کشور اعلام کرد: بررسی آمار تعداد کل زلزله‌های رخ داده در سال 1397 نشان می دهد استان‌های کرمانشاه، کرمان، خوزستان، فارس و هرمزگان بیشترین تعداد زلزله و استان‌های تهران، قم، زنجان و البرز کمترین تعداد ثبت شده رخداد زلزله را داشتند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی وزارت راه وشهر سازی، علی بیت اللهی ضمن مرروی بر زلزله‌های ایران در سال گذشته، ضرورت اجرایی‌شدن پایش گسله‌های تهران را مورد تاکید قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی اضافه کرد: مرور زلزله های ثبت شده نشان داد، با توجه به رخداد زلزله های بالای 2.5 ریشتر در سال 1397 ، می توان گفت: زلزله های سال گذشته بیشتر از نوع خرد بوده، زیرا نسبت زلزله ها با بزرگی 4 و بالاتر به زلزله های با بزرگی 2.5 تا 4 حدود 5 درصد بود.
وی یادآور شد: پارسال یک زلزله با بزرگی 6 ریشتر در جنوب غربی سر پل ذهاب رخداد و حداکثر عمق زلزله‌های رخداده در پهنه ایران زمین تا حدود 30 کیلومتر و عمق متوسط کانونی زلزله های سال 97 بالغ بر 10.4 کیلومتر برآورد شده است.
بیت اللهی پیرامون توزیع استانی زلزله‌های سال 1397 اظهار داشت: حدود 30 درصد کل زمین‌لرزه‌های رخداده در سال گذشته در استان کرمانشاه و 16 درصد زمین‌لرزه‌ها در استان کرمان ثبت شدند.
عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی کمترین رخداد زلزله با بزرگای 2.5 ریشتر به بالا را متعلق به تهران دانست و گفت: کمترین تعداد رخداد زلزله در استان تهران با 2 زمین لرزه بوده که گویای سکون لرزه‌ای قابل تاملی است.
بیت‌اللهی افزود: شواهد حاکی است که تهران در سال گذشته و همچنین از چند سال گذشته در سکون لرزه‌ای قابل توجهی قرار دارد، بنابراین نیاز است تا گسل های اطراف تهران مورد پایش قرار گیرد.
به گفته وی، ضروری است تا پایش دینامیسم گسلها و تغییر شکل‌ها و تغییر در مختصات نقاط نشانه به صورت جدی برای استان و کلانشهر تهران اجرایی شود.
اقتصام**1559

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد مرکز تحقیقات راه مسکن علی بیت اللهی زلزله های ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۱۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله ۵.۶ ریشتری در ترکیه / آنکارا هم لرزید

تاکنون گزارشی مبنی بر تلفات یا جراحات جدی ناشی از این حادثه منتشر نشده است.

به گفته مقامات ترکیه، زمین لرزه ۵.۶ ریشتری در شهر «سولوسرای» در استان «توقات» در حدود ۴۵۰ کیلومتری شرق «آنکارا»، پایتخت این کشور را لرزاند.

همچنین گفته می شود که این زمین لرزه در استان های مجاور از جمله در «یوزغاد» هم احساس شده است.

گزارش ها حاکیست که این زمین لرزه به خانه ها و ساختمان ها به ویژه در مناطق روستایی خسارات وارد کرده است.

به گزارش روزنامه «الشرق الاوسط»، پیش از این نیز دو زمین لرزه دیگر به بزرگی ۴.۷ و ۴.۱ ریشتر سولوسرای را لرزانده بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • زمین لرزه در روداب سبزوار/زلزله خسارتی نداشت
  • اعزام گروههای ارزیاب از جمعیت هلال احمر به محل زلزله در روداب سبزوار
  • زلزله ۵.۶ ریشتری در ترکیه / آنکارا هم لرزید
  • وقوع زلزله در سبزوار
  • زلزله ۴.۲ ریشتری "روداب" سبزوار را لرزاند / دامغان هم لرزید
  • زلزله ۴.۲ ریشتری "روداب" سبزوار را لرزاند
  • تهران رکورددار چند قلوزایی در سال گذشته
  • «تهران» رکوردار چندقلوزایی در کشور
  • تهران رکوردار چندقلوزایی در کشور
  • وقوع زلزله ۴.۸ ریشتری در استان سیستان‌وبلوچستان