Web Analytics Made Easy - Statcounter

صبح روز دوشنبه، یک موشک از غزه، یک خانه خصوصی در مرکز اسرائیل را مورد اصابت قرار داد و حداقل هفت نفر را زخمی کرد. چرا گنبد آهنین اسرائیل منوانست این موشک را قطع مسیر کند؟

به گزارش «تابناک» سرویس مطبوعاتی ارتش اسرائیل از شلیک یک موشک از نوار غزه به سمت تل آویو خبر داد که به خانه ای در منطقه «هاشارون» اصابت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اشاره شده که بر اثر برخورد این موشک دست کم هفت نفر زخمی شدند. شلیک این موشک در پاسخ به حمله هوایی شب گذشته ارتش اسرائیل به غزه صورت گرفته است.

در همین حال، شبکه تلویزیونی الحدث گزارش داد: سامانه ضد موشکی گنبد آهنین اسرائیل نتوانست این موشک شلیک شده از نوار غزه را رهگیری کند. همچنین گزارش شده که صدای آژیر در مناطق شمالی تل‌آویو شنیده شد و دقایقی بعد از آن یک موشک به این منطقه اصابت کرد.

نشریه اسرائیلی جروزالم پست در مطلبی با اشاره به این مساله نوشته متخصصان حاضر در صحنۀ به روزنامه عبری معاریف گفتند که تخمین زده می شود که موشک شلیک شده موشکی است که می تواند به برد بیش از 100 کیلومتر برسد و کلاهک 125 کیلویی را حمل کند.

این موشک به یاد رهبر شاخه نظامی حماس، احمد جبری J-80 نامگذاری شده و طبق گفته های حماس از آنجا که در مسیر غیر خطی حرکت می کند نمی تواند توسط گنبد آهنین رهگیری شود.

برخی منابع به نقل از حماس گزارش می دهند که این موشک به طور اتفاقی شلیک شده است. این منابع اظهار داشتند که معتقدند سیستم فعال سازی موشک ممکن است به دلیل رعد وبرق فعال شده باشد. یکشنبه شب در منطقه باران باریده است.

مشخص نیست که این شلیک واقعا نتیجه نگهداری و مراقبت ضعیف از سوی حماس بوده و یا تلافی جویی حوادث در یکشنبه شب در زندان کازیت.

رسانه های فلسطینی گزارش می دهند که حماس این حرکت را در "زمان مرگبار" صورت داده است، چرا که انتخابات 9 آوریل اسرائیل نزدیکاست و احتمال واکنش شدید اسرائیل به شلیک این موشک وجود دارد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، روز دوشنبه گفت که اسرائیل "با زور" به این حمله پاسخ خواهد داد.

به گفته رسانه های فلسطینی، مقامات حماس در پی آماده سازی برای حمله احتمالی اسرائیل از مقرهای خود در غزه خارج میشوند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: غزه حماس موشک گنبد آهنین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۱۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موشک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد

به گزارش جام جم آنلاین، براساس ادعای گارد ساحلی ژاپن، احتمالا کره شمالی یک موشک بالستیک به سمت ساحل شرقی این کشور شلیک کرده که البته سقوط کرده است.

براساس گزارش شبکه تلویزیونی ان‌اچ‌کی ژاپن، این موشک پس از هفت دقیقه در خارج از منطقه ویژه اقتصادی توکیو سقوط کرد.

این چهارمین باری است که کره شمالی در سال جاری موشک بالستیک پرتاب می‌کند. پیونگ‌یانگ آخرین بار دوم آوریل دست به شلیک موشک بالستیک زد. در آن برهه، خبرگزاری مرکزی کره شمالی از آزمایش موفقیت‌آمیز موشک مافوق صوت میان‌برد «هوآسونگ-۱۶بی» خبر داد.

همچنین ارتش کره جنوبی نیز مدعی شد که کره شمالی امروز «چندین» موشک بالستیک به سمت ساحل شرقی این کشور شلیک کرده است.

پیشتر رسانه‌های رسمی کره شمالی روز شنبه اعلام کردند که این کشور در تازه‌ترین آزمایش‌های تسلیحاتی خود یک کلاهک جدید طراحی‌شده برای موشک‌های کروز و یک موشک ضدهوایی جدید را با موفقیت آزمایش کرده است.

دیگر خبرها

  • شلیک ۳۰ موشک از لبنان به فلسطین اشغالی
  • شلیک ۳۰ موشک از لبنان به اسرائیل
  • شلیک 35 موشک از جنوب لبنان به سمت شهرک‌های صهیونیستی
  • شلیک ۳۰ موشک از لبنان به فلسطین اشغالی +فیلم
  • شلیک ده‌ها موشک به شهر اشغالی صفد
  • موشک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد
  • بن‌گویر: سال‌ها دربارهٔ ارتش اسرائیل به ما دروغ می‌گفتند
  • عکس/ اونا گنبد آهنین دارن ما گنبد طلا
  • تنها سلاح
  • ناگفته‌های مهم از حمله انتقامی سپاه به اسرائیل/ گزارش ویژه