Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@16:57:16 GMT

1900 نفر از سیلزدگان شهرستان گنبدکاووس اسکان داده شدند

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۱۸۰۵

1900 نفر از سیلزدگان شهرستان گنبدکاووس اسکان داده شدند

گنبدکاووس - ایرنا - رییس جمعیت هلال احمر شهرستان گنبدکاووس از اسکان موقت بیش از 1900 نفر از سیلزدگان این شهرستان در چندین نقطه شهری و روستایی خبر داد.

علی اصغر نودهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از لحظه ابتدایی ورود سیلاب به گنبدکاووس، نیروهای هلال احمر به طور جدی وارد عمل شدند و تاکنون 702 نفر در شهر و 1200 نفر نیز در روستاهای این شهرستان اسکان موقت داده شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس جمعیت هلال احمر شهرستان گنبدکاووس افزود: شهروندان سیلزده گنبدی در چهار نقطه شامل سوله های انبار غله و سالن های ورزشی نقی پناهی،حجاب و شهدای چای بویین اسکان یافته اند.
وی با اشاره به اسکان موقت سیلزدگان 14 روستای بخش مرکزی گنبد همچون بی بی شیروان، قوچ مراد و ایمر حاجی اللهیار، گفت: عشایر حادثه دیده از سیل نیز در دو منطقه آی تمر با برپاکردن 100 چادر و ماسان کوب با 20 چادر اسکان موقت داده شده و خدمات امدادی به آنها در حال ارائه است.
وی با بیان اینکه ارائه خدمات به و امداد رسانی سیلزدگان به طور مستمر در حال انجام است و روزانه هفت هزار غذای گرم بین این افراد توزیع می شود، خاطر نشان کرد: با توجه به گستردگی وسعت حادثه، نیاز به کمک های مردمی در زمینه اقلام خوراکی، پوشاک، موکت و حتی لوازم خانگی برای اهدا به سیلزدگان وجود دارد.
نودهی به آبگرفتگی منازل تعداد کثیری از شهروندان گنبد در حاشیه گرگانرود و نیز برخی روستاهای شهرستان اشاره کرد و گفت: آب باعث خرابی وسایل زندگی سیلزدگان شده و آنان در زمینه تامین وسایل برقی خانگی نیز نیازمند امداد خیرین هستند.
رییس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: از لحظه وقوع حادثه، تمام دستگاه های دولتی و نظامی در زمینه کنترل وضعیت و رسیدگی به سیلزدگان، در حال فعالیت هستند، از جمله همکاری نیروهای ارتش در زمینه تخلیه آب و انتقال آسیب دیدگان و سپاه نیز در زمینه پاکسازی آثار سیل و تامین غذا و سایر دستگاه ها و ارگان ها در زمینه های مرتبط از جمله تامین جا برای اسکان موقت سیلزدگان، با هلال احمر همکاری دارند.
9433/1860

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سيل گنبد هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۱۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جسد مرد ۶۰ ساله طارمی بعد از ۶ روز پیدا شد

حکمت‌اله هاشمی گفت: گزارش مفقودی مرد ۶۰ ساله ای در ارتفاعات کوهکن شهر آب‌بر شهرستان طارم توسط مردمی در ساعت ۱۵:۳۰ روز شنبه یکم اردیبهشت ماه به ندای امداد اطلاع داده شد.
وی تاکید کرد: به سرعت یک تیم عملیاتی پنج نفره همراه با تجهیزات مورد نیاز با یک دستگاه خودروی کمک دار سبک از جمعیت هلال احمر مرکز شهرستان برای جستجوی این مفقودی اعزام شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: با هماهنگی های انجام شده نیز ۲ تیم آنست(سگ های زنده یاب) ساعت ۱۹ شامگاه شنبه از پایگاه امدادی مرکز استان برای جستجو به این منطقه اعزام شدند.
هاشمی ادامه داد: تا ساعت ۲۳:۵۵ شامگاه شنبه جستجوی سه تیم ادامه داشت که این عملیات متوقف و جستجو نیز صبح روز یکشنبه مجددا آغاز شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: این عملیات از صبح دوشنبه سوم اردیبهشت ماه آغاز شد و همراه با ۲ تیم آنست ادامه داشت که با نامساعد شدن شرایط جوی عملیات این تیم متوقف شد.
هاشمی افزود: جستجو توسط تیم های عملیاتی متشکل از ۱۰ نجاتگر همراه با خودروی کمک دار سبک برای پیدا کردن این مرد طارمی ادامه داشت.
وی تاکید کرد: از بعدازظهر روز شنبه ارتفاعات و پیرامون روستاهای کلکش شهرستان زنجان، کوهکن علیا، چورزق، زرنی، شیرمشه توسط تیم های عملیاتی و با همراهی و کمک بیش از ۲۰۰ نفر از نیروهای محلی و اهالی روستاها از مناطق جستجو بوده است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: درخواست پرواز بالگرد برای جستجوی این مرد ۶۰ ساله طارمی نیز انجام شده که به دلیل شرایط جوی نامساعد در این شهرستان امکان پرواز وجود نداشت.
هاشمی تاکید کرد: امروز/پنجشنبه/۲ تیم امدادی دیگر با ۱۰ نیرو، یک تیم آنست(با یک قلاده سگ زنده یاب) و سه خودروی کمک دار سبک وارد عملیات شدند.
وی افزود: جسد این مرد امروز توسط اهالی منطقه داخل رودخانه قزل اوزن اطراف روستای تسکین مشاهده شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: تیم های واکنش سریع با تجهیزات فنی پس از ساعت ها تلاش جسد را که در داخل رودخانه گیر کرده بود به بیرون کشیده و تحویل عوامل انتظامی دادند.
هاشمی از هموطنان خواست، در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث برای دریافت خدمات امدادی با شماره ۱۱۲ ندای امداد بدون محدودیت زمانی تماس برقرار کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • جسد مرد ۶۰ ساله طارمی بعد از ۶ روز پیدا شد
  • امدادرسانی ۱۶ تیم سیلاب در سیل زیرکوه
  • تخلیه روستای سیل‌زده نوده زیرکوه/۵۶ خانوار اسکان داده شدند
  • سد ۱۲ امام شهرستان زیرکوه شکست/ تخلیه شبانه روستای بمرود + فیلم
  • امدادرسانی ۱۶ تیم سیلاب هلال‌احمر خراسان‌جنوبی در سیل زیرکوه
  • امدادرسانی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به ۴ شهرستان گرفتار در سیلاب
  • امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی استان با تمام قوا
  • پیدا شدن جسد ۲ کودک غرق شده در نیمروز
  • تداوم امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی
  • امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی